renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XRV 750 Africa Twin (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník bonup
Vloženo 6.8.2017
Aktualizováno 15.5.2021
Zobrazeno 2 122x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ve stavu nového stroje. Najeto těžko uvěřitelných 16000km. Prodána 2020.

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500X: líbila se mi, ale enduro má mít drátěná a velká kola, byla moc malá.
Honda CB 1100: Mírně ojetá byla v cenách které jsem akceptoval. Jenže na mnou preferované cestování nebyla vhodná a zase dost malá. Po městě umí udělat parádu i můj veterán XS250 tak na co mít dvě podobné motorky.
Jawa 660 Sportard/Adenium: Vím, že se lidem nelíbí, ale mě jo. Vlastně měla původně vyhráno, jenže jsem neměl dost peněz a musel rok počkat. Mezitím jí zdražili a za víc peněz dostanu navíc méně (např. ocelovou kyvku).
Suzuki DL 650 V-Strom: Verze XT byla nejdražší nová motorka co jsem vybral a vlastně jediná plnila vše, co jsem chtěl.

První dojmy - Je to pohodový stroj, ačkoli je těžký, udělám s ním na silnici osmičku o menším průměru než s Yamahou. Lépe se pracuje spojkou motorem prostě ovladatelnost je někde jinde. Po naježdění 2000km jsem velmi spokojen. Kdybych jí měl vylepšit tak přidat šestku na dálniční přesuny a ubrat 50 kg do terénu. Ani jedno se nedá udělat, ale i tak jde o perfektní stroj a nedivím se že se stal legendou.

Motorku bych doporučil pro - Pro velký kluky.

Doplňky na motorce - padáky, centrální stojan, kufr GIVI

Recenze

Tak jak se to semlelo? Můj veterán mi přestal stačit tak jsem se rozhodl koupit něco většího (jsem taky trochu větší: 103kg/192cm) a schopného cestovat dál a s menší únavou.
Začal jsem přemýšlet co nového koupit. Veterány mám dva auto a motorku. Dělají mi radost, ale nikam daleko si s nimi netroufnu. Peněz, ale nebylo dost, tak jsem musel počkat ještě rok. Mezi tím jsem asi jako všichni sjížděl internet, výstavy, motosalony atd.
O čem jsem ještě přemýšlel:
Kawasaki W650/800, Triumph Bonneville, MotoGuzzi V7, RE Bullet – vlastně stejné důvody jako u CB1100.
Pak se mi líbili Scramblery: Triumph, Ducati, Benelli atd. opět jsem usoudil, že velikostně jsou mimo, jen Bennelli Leoncino zůstala ve finále.

Ve finále tedy: Suzuki, JAWA a Benelli Leoncino
Novou motorku nekupuješ každý den tak jsem byl ochotnej se plácnout přes kapsu. Koukal jsem i na starší motorky a měl jsem přehled o cenách. Věděl jsem, že AfrikaTwin nebo Big je přesně to co se mi líbí. Jsou jednoduché, robustní, veliké a bez elektroniky. Budou na rozdíl od počítačových motorek jezdit ještě za 20-30let a to já už možná budu prdět do hlíny. Sehnat takovou „novou“, nejde tak jsem o nich neuvažoval.
V současnosti na trhu není pod litrové enduro na drátech vyjma Suzuki a Jawičky v rozumné ceně. Asi není dost zákazníků, jako jsem já. Každý přece nepotřebuje 100 koní a asistenty na všechno atd.
No a proč mám nakonec AT?
Seděli jsme na firemní akci v únoru 2017 v hospodě a já se bavil s šéfem, že si tento rok koupím novou motorku, protože veterán nestačí. On zase, že by zase rád novou AT, jenže co dělat se starou?
Tušil jsem cenové relace a nahodil jsem pohotově vyšší cenu o 30%, než bych dal cizímu za dobrou AT. Asi se divíte proč, ale pracuji ve firmě již pře 20let a pamatuji si, kdy ji šéf kupoval novou. Věděl jsem, že za rok často nenajezdil ani 1000 km.
Nejdřív ho bylo potřeba přesvědčit, že bez nové AT to nepůjde. To zase nedalo tolik práce. Pak už jen čekat, než mu dodají novou. Trvalo to déle, protože jako obchodník chtěl slevu a tu mohl dostat vlastně až teď skoro po sezóně. Má zato krásnou novou trikoloru.
Já mám zase krásnou starou AT v černé metalíze. Motorka má najeto jen 16000km a byla koupena v ČR. Je s kompletně známou historií servisu a s novými Dunlop TrialMax enduro. Veškerý servis byl dělán jen v Hodně.
Největší poškození jsem jí udělal já. Během dvou dnů co jí mám, jsem jí protáhl polňačkami s šotolinou, po stranách s roštím, které bohužel okusuje kapotu. Tak už má pár bojových šrámů. Těch bude časem určitě víc. Koupil jsem jí na ježdění a ne na leštění. Brašny GIVI co používám na Yamaze jsem pokusně nandal taky.
Doufám, že mě čeká mnoho spojených kilometrů a omlouvám se za román. Kdo nechce, ať to nečte.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ktmimages
ktmimages napsal 13.08.21 v 08:27 10b.

zazrak s tymi kilometrami

Leblik
Leblik napsal 16.01.19 v 08:07 10b.

kuzmič
kuzmič napsal 12.01.19 v 19:52 10b.

Tyjo, tak to se jen tak nepodaří, takovou motorku koupit...

Mann
Mann napsal 10.12.17 v 16:08 10b.

Ty brko asi zapomenutá a ještě nerozbalená ve firemním skladu No jo, co naplat v hospodě se vždycky dělaly ty nejlepší kšefty

Pedl
Pedl napsal 11.11.17 v 20:20 10b.

Krásná, jako nová

Více komentářů



TOPlist