Moje třetí motorka, ale první na cestování.
Výška jezdce: 165 cm
První dojmy - Tak je to pořádnej autobus, ale silný jako prase. Když jsem poprvé vzal na dvojce za heft, posral jsem se. Nechápu, že tohle je legální.
Motorku bych doporučil pro - Určitě jezdcům, kteří už mají nějakou sezónu za sebou. Tady to už opravdu chce vědět, jak jezdit ve dvou, co od motorky čekat při brždění a v náklonech. Hodí se určitě na cestování. I když to umí táhnout jak prase, sportovní zážitek (adrenalin) z toho mít nebudete. S autobusy se také závody napořádají ;)
Recenze
Zkušenosti: Síly to má dost, i ve dvou. Neni to ale žádnej závoďák, akcelerace neni žádnej hit na 4. nebo 5. stupeň. Ale i tak to dost jede, ne že ne. Průběh výkonu je takový lineární, až nudný (mi příjde). Něco jako diesel u aut: solidní krouťák, poměrně lineární výkon, nízký maximální otáčky. Ze sportovní jízdy tedy zklamání, ne jen po stránce motoru, ale i pocitu z jízdy. Do náklonů se motorka sice dostane snadno, ale velké náklony na ní nečekejte. Už brzy se stupačka (bota) dostává do kontaktu se zemí a motorka ve větším náklonu nepůsobí moc sebejistým dojmem. Možná je to mnou, možná motorkou. Každopádně, pokud to mohu srovnat s kapotou CBR 600, v zatáčkách FRJ nemá šanci CBRko dohnat, kvůli náklonu. Ten je opravdu jinde.
Předposlední věcí, která mi na mojí FJR vadí, jsou vibrace. Nevím, jestli to takto mají všechny kusy, nebo jen ten můj (není nejmladší), ale od motoru jdou od středních otáček vibrace a na cestování je to dost nekomfortní. Při 130km/h začínají vibrace prostupovat do řídítek, stupaček a zadního sedla. Při 140 je to už nevydržitelné (například 5 minut) a je to za trest. Proto jsme cestovali výhradně rychlostí 120 km/h i na dálnici. Na to, že je to třináctistovka, je cestování takovou rychlostí docela propadák.
Snad poslední věc, která mi na FJR vadí, je absence šestého rychlostního stupně. Nechápu to rozhodnutí inženýrů, nedat tam šestku. Mašina má síly dost, šestku by uvezla :) a dalo by se cestovat s nižší spotřebou. Ano, při vjezdu do města by to sice vyžadovalo podřadit dvakrát, ale třeba mě to nevadí. Rychlostní stupně jsou relativně dlouhé. Jen ta pětka moc ne. Při 120km/h je ručička otáčkometru v polovině, zhruba na 4 tis. V těchto otáčkách již motorka docela řve.
Zvuk taky nic moc. S origo výfuky to zní něco mezi vysavačem a utlumenou strunovou sekačkou. Pro cestování je to ale v pořádku, zvuk je tlumený a dost konzervativní.
Co se mi na ní líbí:
spotřeba - na dálnici pod 6 litrů, cestovně okreskama jsem naměřil i 5!!!
kufry - dobře vymyšlený patent otvírání a připevňován na moto. Boxy jsou uzamykatelné, s textilními vnitřky. Moc to mám rád.
větrné krytí a polohovatelný štítek. Taky moc fajn věc.
Update 31.7.2018
Motorku jsem rozsekal o odbočující oktávku v docela vysoké rychlosti. Naštěstí jsem spadnul dobře, odnesla to jenom ruka. Tu doktoři dávají dohromady, všechna čest.
krásná a nádherná barva
Ahoj, ty vibrace bych asi řešil, mám faceliftový model, ale základ je stejný a do 180km/h není cítit vůbec nic a o moc víc jsem zatím nejel, jinak jestli v létě budeš chtít můžem dát vyjížďku, jsem cca 15km od Holan, Kamenický Šenov.
Ahoj, vkládal jsem ji ve spěchu v práci a zatím s najetými pouhými 100 kilometry. Teď už na ní mám 2500 tak jsem info doplnil :) Každopádně díky za hodnocení :)
To mi vysvětli- potřebu dát sem motorku máš, ale nestojí ti ani za pár slov?