PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Danielos
Vloženo 23.6.2012
Aktualizováno 16.4.2013
Zobrazeno 5641x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Pohodlné moto na cestování i svižnou jízdu. Překvapí dobrou ovladatelností. Vyměněný za gixero i s jiným baťůžkem

Více fotografii

První dojmy - Autobus, který je ovladatelnější než se zdá, výkonný, nefouká, pohodlné sedlo, posez. Trochu mi vadila ergonomie řidítek, tak jsem to vyměnil za gixero, jen musím dodělat kufry :-D V konečném důsledku je pro mě a baťůžka sport pohodlnější :D Baťůžek si stěžoval na špatný posez ani rovně ani zalehnutá, bolely ji z toho záda.

Recenze

Uvažoval jsem dlouho co koupit. Jezdit jen supersporta už mě přestalo bavit. Být furt z něj tak utřepaný, když na projížďky jezdím nyní většinou s lidmi co mají třeba blackbirda nebo transalpa a čím dál více mě baví cestování. A představa jet na firebladu ve dvojko do Alp mě zrovna nebrala.

Tak jsem jednoho dne vyrazil na inzerát - podívat se na FJR s obavou, že se na ni projedu a zjistím, že takového mastodonta neovladatelného doma nechci. Jenže tato obava byla zbytečná. Jezdí se na ni fajně, nemám vybité zuby z našich cest, nebolí mě ruky a nemusím řešit jestli mám hlučnou přilbu nebo ne - tady totiž nefouká Je zde větší štít - který je samozřejmě elektricky polohovatelný. Stav motorky byl vyhovující, takže jsem na koupi kývl. Takové pocity z motorky už jsem neměl dlouho, v poslední době mě málo co nadchlo a FJR to dokázala. Mám najeto pár km, takže později napíšu více, ale už teď se těším na polykání kilometrů na tomto stroji. A prý to je první motorka na které prý nevypadám jako vosa na bomboně. ;)

Po prvních pár set kilometrech ve dvou jsem odpanil bus a škrtl jsem stupačkou - což se divím, že za 11 let se to nikomu ještě nepodařilo ;) Oproti 929 se musí trochu vážněji volit nájezdy a průjezdy zatáčkou, protože převrácení a mírné korekce poloměru zatáčky jdou dělat hůře, ale zvykám si.

Oceňuji, že se do kufrů vlezou helmy, pak je nemusíme smykat po všech čertech. Větší štít je super. Poprvé co jsem měl po projížďce čisté plexi u helmy - samozřejmě štít jsem vyčistit musel.

Jedna nevýhoda u FJR je nízká světlá výšky a hned jsem škrtl spodkem při výjezdu z vrat o jejich aretaci, takže člověk musí dát bacha přes co může přejet.

Ohledně topení - ano hřeje dost(nikdy jsem nechápal ty co tvrdí, že hřeje 929 - tam mi to jako problém nepřišel). FJR hřeje hodně, ale aspoň občasné odtáhnutí nohou od motorky odvětrá nějaké teplo a celkem v pohodě, ale v zimě to bude zase fajn ;)

Další nevýhoda je absence šestého stupně - což je známá věc, ale couž, aspoň se člověk moc nenařadí. Řazení je taky doprovázeno zvukem, jak kdyby to byla stará karosa :D Jde slyšet hlavně vedle stroje, dáno asi kardanem, který ovšem na cesťáku velice oceňuji. Jak se mi stalo jednou na VFR, že po třech hodinách v bouřce jsem ráno objevil řetěz úplně suchý jak pepř. I po namazání měl dost děsivý zvuk a začal se vytahovat - byl tak na dojetí do ČR, pak jsem ho musel vyměnit.

Brzdí to na takový kolos celkem slušně.

  • Alpy


Při výletu do Alp jsme ujeli ve dvojko za 4 dny 2251 km. FJR to zvládla dá se říct bez vážnějších problémů. Jen já jsem trochu na svižnou jízdu, takže výkon motoru a brzd využívám dostatečně a tak se jednou stalo, když jsem se držel na GrossGlockneru dvou znojemáků s ducati supermotard a fireblade, že při sjezdu jsem prošlápl pedál zadní brzdy, která do té doby brzdila bez vadnutí, takže výměna kapaliny by tento problém měla odstranit.



Dále se mi po 1500 km na cestách rozsvítila kontrolka oleje, což mě celkem vystrašilo než jsem si uvědomil, že yamahy mají snímač hladiny a ne tlaku. Což značilo jen menší hladinu, která nebyla ani pod ryskou minima, ale asi 2 mm nad. Dolil jsem asi půl litru. Přesnou spotřebu oleje vysleduji později.

Spotřebu benzínu jsem naměřil při chvátání po dálnici rychlosti 160-170 km/h 6,6 l/100 km s plnou zátěží. Kombinace dálnice a po okreskách vyšla na 5,4-5,8 l/100km s dojezdem 350 km a to ještě nesvítila rezerva ale po pár km by začala. Po té jsem dotankoval 20,2 l, takže počítám že aspoň 4 l tam musely ještě být. Čili dojezd do sucha přes 400 km a to jsem nejel na spotřebu vůbec. Já myslím, že na takový kolos a objem je to spotřeba pěkná.

Jen mé levé ruce vadily mikrovibrace řidítka od motoru, ty které skoro nejdou cítit, ale po 12 hodinách cestování se projeví/unaví všechno. Takže lepší gripy, snad najdu nějaké měkké vyhřívané a těžší závažíčka. Potom polepy, padáky, lepší topcase kufr, snad seženu originál, protože boční originální nemají chybu v jednoduchosti upevňování, v dokonalé těsnosti, pevnosti a při sundání nejdou vidět žádné držáky.

Při přesunech po dálnicích opravdu chybí šestý stupeň, protože 5000 ot/min při rychlosti 140 km/h je si myslím na tento motor zbytečné, při obsahu 1300 a červeném poli při 9000 ot/min - omezovač pak v 10000 ot/min. Jinak rychlosti na sebe pasují. 1-2-3 vystřelí jak ďas. Na jedničku jezdí i slušně po zadním.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jirka4137
Jirka4137 napsal 02.12.15 000 21:42 10b.

Dík za zhodnocení typu motorky. Právě v takovýchto komentářích se člověk dozví někdy víc než z dvoustránkového testu.

Yamahadream
Yamahadream napsal 07.02.13 000 20:15 10b.

téééda, to je stroj! Tak hodně v pohodě ujetých kilometrů. Krásné fotky!

Danielos
Danielos napsal 07.08.12 000 22:57

Už se na tom pracuje

Více komentářů



TOPlist