renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Čízák
Vloženo 22.11.2013
Aktualizováno 22.11.2013
Zobrazeno 6 813x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


FJR1300 má víc síly, než budete ve skutečnosti potřebovat. Svým lineárním přísunem výkonu se výborně hodí na dlouhé cesty!Kardan na cestování je naprosto nezbytný!

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 S: nebo BMW K1300GT , S ne - je záleha a GT je 4-5kráte dražší :-(

První dojmy - Díky své velikosti a hmotnosti jsou jízdní vlastnosti motocyklu velmi dobré a i při ostré jízdě sedí na silnici jako přibitá. Jízda není příliš tvrdá, tlumiče jsou naladěny spíše na komfortní notu. Navíc máte možnost dodatečného nastavení tlumičů na přetížení.

Motorku bych doporučil pro - starej rozvážnej páprda

Recenze

Moc pohodlné a komfortní podvozek!
Vinikající světla v noci ,hlavně dálkové . Tolik nesvítí mnoho aut...

Pokud máte rádi cestování, dostatečný komfort a svižnější tempo je vaše krevní skupina, potom vás tento stroj určitě nenechá dlouho v klidu. Na tento typ "cesťáku" od Yamahy mnozí již delší dobu čekali. Když se v sezóně 2001 objevil na trhu, zaplnil modelovou propast silného cestovního stroje, který po ukončení výroby FJ 1200 v roce 1997 u Yamahy chyběl. Ačkoliv charakterem FJR 1300 navazuje na tuto kultovní řadu, technicky vzato se jedná o úplně nový stroj, který s FJ 1200 nemá nic společného. S motorem supersportu a komfortem cestovního stroje se tak zcela určitě začala psát další velká kapitola z knihy - pohodlně a svižně na konec světa.

Vzhledově se Yamaha blíží spíše přerostlému supersportu, který se však dokáže náležitě rozhýbat. O žádného lenocha se opravdu nejedná a ostré tempo dá na požádání motocykl pěkně znát. Ostřeji řezané hrany kapotáže přecházejí v ladně zakřivené větší části, které nabízejí jezdci tu správnou dávku ochrany proti větru. Nic není ponecháno náhodě a vaše vyšší postava, či netypické usazení není žádným problémem. Optimální obtékání vzduchu kolem helmy hravě zajistí velké elektricky nastavitelné plexi. Pocit z jízdy je tak velice komfortní a díky kvalitnímu podvozku je pro jezdce dost často velice složité odhadnout skutečnou rychlost. V takovém případě není nic snažšího, než se trochu soustředit na tachometr ve středu přístrojové desky, který je u FJR 1300 řešen velice přehledně.

Kokpit je tvořen dvěma analogovými budíky, jedním multifunkčním digitálním displayem a řadou standardních kontrolek. Zajímavým prvkem je zcela jistě digitální ukazetel paliva, který jezdci nabízí vždy dokonalý přehled o stavu paliva v nádrži, či možnost spustit stejně jako např. u Fazera výstražné blinkry. Pro Yamahu typickou záležitostí jsou vpředu dva světlomety, které se svým tvarem blíží současnému továrnímu stylu. Spolu se zmiňovaným plexi tvoří hlavní tvář přední části stroje. Naopak světlo na zádi je čistokrevným originálem, který zaujme především svým netypickým tvarem a díky velké ploše jednotlivých částí i účelností. Dvě mohutné koncovky výfuků spolu se zadním 180/55 - 17 obutím potom jen dokreslují konečný výraz zádě. Vzhledem k cestovním ambicím lze použít širokou škálu továrních doplňků. Na ocelovou nádrž o 25l lze umístit magnetický tankvak. Další uložení zavazadel je možné ve dvou bočních kufrech. Náležitě prostorný je také zadní nosič. Přídavné kufry stejně jako např. alarm, nižší plexi, či chránič nádrže jsou tradičně, ostatně stejně jako u konkurence, za příplatek. Úžasná věc že má v základu i centrální stojan.

FJR 1300 je poctivá třináctistovka o přesném objemu 1298 cm3. 105,5 kW (143,5 k) při 8000 ot/min, což je na cesťák opravdu slušná porce výkonu. Čtyři vodou chlazené válce jsou plněny pomocí šestnácti ventilů. Situace v oblasti moderních trendů a také stav u konkurence si vyžádal náhradu klasických karburátorů elektrickou vstřikovací jednotkou. Podle mého názoru, však hlavní přednost FJR je kromě výkonu a moderní koncepce především v neuvěřitelném rozpětí a elasticitě zátahu motoru. Točivý moment 134 Nm při 7000 ot/min a velký objem zajišťují motocyklu výborné vlastnosti v zátahu v jakémkoli jízdním režimu. Není problém jet na pátý rychlostní stupeň kolem 50 km/h, jelikož při větším pootočení plynové rukojeti motor ihned bez větších problémů a cukání pohodově zrychlí.

I při tomto objemu motoru se motocykl vůči jezdci nechová nijak záludně. Jedinou výtku, na které jsme se v redakci shodli, je odstupňování převodovky, kde bychom v pohodě snesli šestý rychlostní stupeň. Významnou předností je pohodlný podvozek, který je výborně naladěn na cestovní vlnu a při delší cestě nejste i díky kvalitnímu dvoudílnému sedlu příliš unaveni, což platí stejnou měrou také pro spolujezdce. Za velmi praktické považuji lehce nastavitelné odpružení zadního kola do dvou poloh pomocí páky po levé straně motocyklu. Jedinou nevýhodou při delších cestách mohou být vcelku citelné vibrace motoru ve vyšších otáčkách, které se nepodařilo zcela eliminovat ani za použití dvou vyvažovacích hřídelů. Tento drobný neduh však na delších tratích jistě zastíní vcelku příznivá spotřeba a nízké emise na čemž se jistou měrou podepisuje také třícestný katalyzátor.

Co se týče ovladatelnosti, je vzhledem k hmotnosti stroje kolem 240 kg vcelku bezproblémová a stroj tak zvládnou i jezdci nižší postavy. Pravdou však zůstává, že pro začátečníky stroj příliš určen není. Jeho hmotnost vůči výkonu a délce vyžaduje alespoň základní dávku zkušeností s jízdou na motocyklu bez zbytečně zbrklých jednání. Na druhou stranu jízdní vlastnosti jsou výborné. Hliníkový rám zajišťuje dokonalou torzní stabilitu stroje, což se spolu s výborným naladěním podvozku výrazně podepisuje na kvalitních jízdních vlastnostech, jak při průjezdu v zatáčkách, tak na delších rovinkách. Na dobrých jízdních vlastnostech se kromě jiného jistě značnou měrou podepisuje použití kardanu pro sekundární převod, což je u cestovních strojů vcelku zavedená praxe. Výhody tohoto provedení pro cestovní stroje jiště nemusím popisovat. Brzdy jsou bezproblémovou záležitostí. Původem pochází z modelu R1 a jsou vybaveny čtyřpístkovými třmeny. Průměrná spotřebapři svižné ale klidné jízdě do 150km/hod 5,1 a při rychlejším tempu kolem 6,5 až 7 l/100km.

Závěr:
FJR 1300 je zcela určitě stroj, jenž je špičkou ve své kategorii. Navíc, kromě tradičních hodnot cestovního stroje jako je jízdní komfort, výdrž, či užitná hodnota, nabízí pocit i svižnější jízdy známé spíše z oblasti sportovních motocyklů. Osobně mě stroj asi nejvíce zaujal nabízeným pohodlím a ochranou proti nesnázím počasí. Za pozornost jistě stojí i široké spektrum zátahu motoru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Toecutter.
Toecutter. napsal 30.01.16 v 14:02 10b.

medved3
medved3 napsal 09.11.15 v 10:37 9b.

Slávek-TDM
Slávek-TDM napsal 04.06.15 v 15:14 10b.

Jinak i FJR je dobry na jizdu mimo silnice

Drakis
Drakis napsal 27.01.14 v 17:15

Si děláš prdel ne,jsi si polámal nohy,že jsi si pořídil,,auto´´.

Bart1101
Bart1101 napsal 26.11.13 v 18:14 10b.

krásný stroj na cestování gratuluji a 10b.

Více komentářů



TOPlist