PROFIL MOTORKY

Yamaha FJR 1300 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ddt69
Vloženo 12.6.2013
Aktualizováno 22.6.2013
Zobrazeno 3795x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje stará dobrá Matylda. Velká pohodlná, na dnešní dobu prostá elektronických serepetiček... tzn. spolehlivá.

První dojmy - Na to jak je velká a silná tak je to hodná herka. Fakticky má první velká motorka a to mluví za vše.

Motorku bych doporučil pro - Určitě ne pro úplné střelce.. na to je výkonu imho dost, ale váha je tam znát. U takto těžké motorky je nutné hodně předvídat. Než jsem si tohle vtloukl do hlavy tak jsem pár "školení" zažil. Jinak je to univerzál. Dá se na tom pěkně z ostra projet a i jet na pohodlnou kochačku. Proto jsem si ji pořizoval.

Doplňky na motorce - Co se týče dalších úprav tak mám vyhřívané hefty Oxford. Topí perfektně (i když levý pocitově trošinku méně). Bez nich si už cestování, zvlášť v našich zeměpisných šířkách, nedovedu přestavit. Jen jedna drobnost mne vypekla... v servisu mi je napojili přímo na baterku.. což má tu nevýhodu, že topí i po vypnutí zapalování. No naštěstí roztlačit po víkendu čtyřválec je jednoduší než jedno/dvoj buch :) I tak se sousedka zapotila :))) Drobný neduh Oxford heftů je, že jsou kratší než origo. V servisu to vyřešili vycpávkou, ale to místo mi chybí v případě, kdy používám Crampbuster (aka tempomat pro chudé). Mám ten užší a dleší typ. Pro tyto elektronikou nepřešlechtěné motorky a občas nutné dálniční přesuny důležitá věc. Ale jakmile se sjede z dálnice, tak jedním rychlým pohybem ten bazmek jde z pravého heftu pryč:)
Držák na mou obstarožní Garminku 60Csx od Touratechu je přimontovaný přes RAM mount k šroubum držícím řidítka. Výhoda RAM mount řešení je velká flexibilita v umístění. I tak mi to ale lehce brání ve výhledu na otáčkoměr. Nastavil jsem si to tak, abych viděl vyšší půlku rpm, takže de facto ničemu nevdadí:).
Teď budu řešit jak přimontovat kamerku, kterou si plánuju na dovolenou koupit.

Recenze

Volba na FJRko padlo jako na rozumný kompromis. Věděl jsem, že dlouhé hledání a různé motorky si nebudu moct dovolit s výhledem na rodinu. Proto jsem koupil motorku, se kterou budu moct fungovat tak nějak na furt. A to se myslím povedlo. Samozřejmě si dovedu představit mít od každého typu moto jinou, ale tohle mi přijde jako rozumný kompromis. Jen jízda na šotolině ve Švédsku není úplně její šálek kávy ;) Jedmín ze zásadních požadavků bylo, abych na nové moto nevypadal jako vosa na bonbonu... 194 cm a necelý metrák chce už trošku rozumně velkou motorku. Na druhou stranu na ní určitě může jezdit i menší jedinec... co se týče dohmatu na zem je velmi luxusní a jiné stroje jsou mnohem vyšší.

Další kritérium bylo pohodlí na dlouhé cestování. To samozřejmě splňuje taky. Jen jsem tehdy ještě nevěděl, že na jedné z nejpohodlnějších motorek prdel bolí jen o trošku později. Ale stejně :) To se holt z recenzí a článků nevyčte.. to se musí zažít :) Jinak cestování je s ní zábava. Jen poskakování v zacpaném městě s ohledem na celkové proporce a váhu není úplně zábava. Jakmlie se ale oběví cedule tak je ve svém živlu. A člověk může jet pilu (tak jak to váha dovolí - výkonu je dost) nebo kochačku... kupodivu to jde :) A to i díky pozici, která není zkrátka zalehávačka. Na durhou stranu člověk může jet na pana starostu kochajícího se nebo si poposedně přenese váhu na řidítka a může hned z fleku brousit horské zákruty.

Brzdy v první generaci byly slabší než po faceliftu, ale já osobně s tím nikdy neměl problém. De facto většinu jízdy ubrzdím motorem. Takže destičky jsou u mne nesmrtelné :) Ale pár krizovek bylo a brzdy mne podržely. Nejsem ale žádný extrémní jezdec:)

Motor je poplatný své konstrukci a objemu. Jede moc pěkně, i když některé hodnocení, které jsem četl mi přijdou mimo. Na pětku zkrátka neujedete všechno... pod 3 tisíce se motor jako každý řaďák trápí a když mu dáte pořádnou čočku, tak chce vyskočit z rámu... proto je dobré jít nad ty 3 a samozřejmě rozumně to začíná nad 4 tisíci. Omezovač je v 9, ale tam už jsou citelné vibrace. Co mi trošku chybí je tu tohoto pětikvaltu ukazatel zařazení rychlosti. Často se mi na dálnici stane, že jedu na čtyřku a zbytečně žeru benzín. Jinak pocitově mi šestka opravdu nechybí. Teda krom toho, že ji zkouším, protože si nejsem jistý, jestli už tam je nebo ne:) Holt se plácnu přes kapsu a nechám si tam namontovat indikaci kvaltu extra.

Spotřeba při jízdě, kterou si užívám je do 6,5 litrů. V impotentním Norsku, kde se jezdí šnečí rychlostí i na hlavních tazích (ano, 70 kmh je tam na zcela přehledném a rovném úseku standard) jsem se tuším dostal pod pět. Ale tomu neříkám jízda, ale utrpení.

Servisuju u Ulricha v Staré Boleslavi. Sice už se převlékli z Yamahy na Piaggio group, ale jsou tam pořád ti samí šikovní pánové, kteří ví co dělají. Poruchy byly dvě... tekl mi olej z přední vidlice a při dlouhodbé jízdě v totálním mokru mi počítač hlásí závadu lambda sondy. Druhý den po vyschnutí vše ok. Pánové mi to přetěsnili, ale od té doby jsem na takovém mokru nejel. Takže uvidíme. Moto ale i s touto "chybou" jede normálně dál. Takže pro mne pořád nezničitelný stroj :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
ookoun
ookoun napsal 30.04.15 000 07:04 10b.

ddt69
ddt69 napsal 23.07.14 000 18:53

Z hlavy ti tu chybu neřeknu, ale zkus jakýkoli servis. Měli by ti to obratem říct.

Resp. zkusil jsi Google? http://www.fjrforum...c-codes/#entry117762

Kurtator
Kurtator napsal 14.07.14 000 22:01

prosím tě jak píšeš o zavadě lambda sondy ,tak náhodou nevíš pod jakými čísly jsou zavady napsané ,něco mi to hlásí 18, 8, a nevím co to je píše se mi to místo hodin?motorka jede normálně dík Dan

Více komentářů



TOPlist