renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 390 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník .c4e.
Vloženo 14.12.2016
Aktualizováno 20.6.2017
Zobrazeno 4 819x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.1

Popis motorky


Malá, lehká, obratná a dostatečně rychlá na zakroucené okresní silničky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Ondřej Šimek - Shiva motoshop (Pra

První dojmy - V utažených serpentýnách jsem na ní rychlejší jak na litru a víc si to užívám.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co se chtějí zdokonalit v jízdě na motocyklu.

Doplňky na motorce - KTM Powerparts: Blastry, padací rám, 320mm přední kotouč, full výfuk Akrapovic + palivová mapa
Powerparts maska a světlo
Brembo RCS 15 brzdová pumpa přední
PP Tuning brzdová hadice přední
Tail Tidy od Evotech-Performance
K&N Air Filter
Přední brzdové desky Brembo 07GR18SC

Recenze

Po spoustě let strávených na litrových motocyklech jsem si v poslední době nějak přestal ježdění na motorce na veřejných komunikacích užívat. Nebyl jsem zde už schopen svoje řidičské dovednosti dál posouvat, aniž by to bylo příliš nebezpečné. Jediné místo kde jsem si dokázal litra užít naplno, bylo na okruhu. Poté co jsem se ale odstěhoval od Masecu dál a již nebyl čas sem tam si zajet na volné jízdy mě to nějak přestávalo bavit. V ten čas mi jeden kamarád pověděl svoji story o tom jak přešel z 1200ccm na Duka 390 a jak se mu do ježdění na motorce opět vrátila radost. Zašel jsem k dealerovi, Duka si vyzkoušel a okamžitě si ho koupil :)

Pokud se chcete zdokonalit v ježdění, kupte si tuto mašinu. Udělá z vás bez pochyby lepšího pilota. Strašná radost, jak člověk může takovejhle strojek i na veřejné komunikaci ždímat a ždímat a ždímat. Úplně mě to vrátilo do "dětských" let, kdy jsme začínali jezdit a kravili na fichtlech až do zblbnutí.

Díky tomu, že váží něco kolem 140kg to je taková lehoučká, veselá hračička, na každý povel reaguje velmi hbitě. Ochota měnit směr a zatáčet je naprosto boží.
Na horším povrchu je někdy lehce nervóznější, ale to k takovéhle motorečce prostě patří a mě osobně to vůbec neotravuje, spíš naopak, přesně v každém okamžiku vím co se děje pod jejími koly. Práskat s ní z vinglu do vinglu, z kolene na koleno, na přední, na zadní, jde okamžitě, všude, furt..

Abych to nějak shrnul:
- Motor je super, příliš nevibruje, točí se s lehkostí. Samozřejmě, abyste z něj dostali to nejlepší, musíte se snažit. Řadit, řadit a řadit. Je třeba ho držet pěkně pod krkem, otáčky v rozmezí cca 7-10tis.

- Převodovka funguje dobře, přestože jsem posledních 7 let měl motorky vybavené quickshifterem, tady mi vůbec nechybí. Občas ale nějaký kvalt netrefím, to se ale stává i v lepších rodinách..

- Origo výfuk je takový prcátko, šeptátko. Rovnou jsem tam nechal namontovat Akrapa bez katu a příslušnou palivovou mapu. Prý by to mělo přidat 5 koní. Nevím, na brzdě jsem s tím nebyl a side by side srovnání při jízdě nemám. Ale zvuková kulisa je o 100% lepší. A subjektivně se zdá že je motorka taková živější, jelikož i nějaký to kilo šlo dolů.

- Podvozek je na naše český rozbitý silnice v pořádku, jen jsem si o pár kliknutí musel přitvrdil předpětí na zadku.

- Brzdy jsou zde nejslabším článkem jinak velmi povedené skládačky. Pokaždé když nasednu, tak strávím prvních 10sekund vypínáním ABS, jehož funkce při srovnání s ABS na S1000RR je divná, zasahuje příliš brzy, pro mě je takové nevypočitatelné. Kdyby aspoň šlo vypnout jen na zadním kole, tak bych ho možná i úplně nevypínal, ale takhle je to kurvítko zábavy. Rád se na tomhle ultralightu kloužu bokem, což se zapnutým ABS nelze.
Zadní brzda je v pořádku, dávkovatelnost a účinek na standardní úrovni.
Přední brzda ale, tak jak to dodávají z továrny, je nedostatečná. Axiální pumpa neposkytuje moc citu a neplovoucí kotouč tomu taky moc nepomáhá. Při razantnější jízdě vadne a není problém promáčknout až na řidítko. Veškeré problémy s ní jsem vyřešil výměnou brzdovky za RBF600, montáží 320mm kotouče z KTM Powerparts a radiální pumpou Brembo RCS 15. Teď je i přední brzda perfektní.

Dlouhodobý test od motorcycle.com:

http://www.motorcyc...ong-term-review.html

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
gabri88
gabri88 napsal 12.02.17 v 22:07 10b.

Recenze je vycerpavajici ještě to chce vic fotek

Petr_TA
Petr_TA napsal 19.12.16 v 21:54 10b.

Parádní recenze

g60rr
g60rr napsal 19.12.16 v 17:53 10b.

Brukev
Brukev napsal 19.12.16 v 11:04

no, tak tohle je pak ale jiná ))))

.c4e.
.c4e. napsal 19.12.16 v 10:51

Já jsem z S1000RR na Duke390 nepřešel, Duka jsem si pořídil jako další, řekněme doplňkovou motorku na blbnutí a dojíždění do práce. Mít ho jako jedinou motorku, to by mě asi poměrně rychle omrzel, ale takhle, když si chci zablbnout v relativně bezpečných rychlostech vytáhnu Duka a když se si chci užít masakr na dvou kolech nebo jet někam dál, nebo drom, beru S1000RR.
Je pravda, že na Dukovi se na rovinkách člověk nudí, trvá to déle, než se dostaneš k zábavné části silnice (rozuměj zatáčce), ale hned jak přijdou kroucenky, tak je s ním nejvíc zábava.
Oproti superbiku mu ani nevadí horší povrch silnice..

Co se týče přední brzdy, poté co jsem tam dal 320 kotouč a Brembo RCS15 radiálku + RBF600 brzdovku, tak je účinek a dávkovatelnost naprosto srovnatelná s S1000RR.

Největší voser na téhle motorce je že si nepamatuje nastavení ničeho. Vypnutí ABS - skrytý, zapadlý tlačítko musíš držet 3s aby se vypnulo a musíš u toho stát na místě.

Více komentářů



TOPlist