PROFIL MOTORKY

KTM Duke 390 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mercurio
Vloženo 16.8.2019
Aktualizováno 30.11.2023
Zobrazeno 3 718x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Takové svižné motokolo pro každý den ...

Více fotografii

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - Nejmenší čtyřtakt,co jsem kdy měl,ale jednoznačně nejzábavnější svezení!

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny,co nemusí bejt všude a za každou cenu nutně první... :-)

Doplňky na motorce - Blastery,vysoké plexi,nosiče kufrů...

Recenze

Po spokojených 17ti letech a 122 000km s Fazerem FZS 600 mi byla vnucena na vyzkoušení MT 07. Zaujala mne hbitost řízení,ale už míň motor pro svoje vibrace.
Nicméně začal hlodat červíček a prohlodal jsem se k chuti zkusit nějakou tu novou "třístovku" .
Dle testů zde se jako nejzajímavější jevil Duke 390.
V Bráníku měli předváděčku a tak jsem loni v září vyrazil na pokus.
Naživo to bylo nějaké mrňavé,ale v ruce krásně lehoučké a mými 188cm jsem se na tom hned dobře uvelebil a začal 2 hodiny trajdat po jižním okraji Prahy.
Sedačka sice tuhá,ale jinak nic nebolelo a celkem se mi to i dost líbilo.
Ale Fazer je Fazer a stejně nic kupovat nechci,tak co!
Přes zimu jsem čuměl do inzerátů a po 5ti měsích přemítání jsem dal na radu přítele Otty von Tachau, a totiž,že to můžu vyzkoušet a klidně zas prodat dál.
Zpola z hecu jsem zavolal na inzerát ze zdejšího bazaru. Kus s 2200km.
Prodejce z Prostějova chtěl hodně prodat a byl ochoten mi strojek přivézt až pod nos do Plzně. Přidal jsem mu na benzín a bylo to doma.
Fazer byl v předjarním servisu,ale mechanik nějak neměl čas. Tak jsem sezonu začal na KTM. Sžil jsem se s ním tak,že první jízda s Fazerem ze servisu byla i má poslední a Fazík už má nového majitele.
Takže z doplňkové hračky se stala hračka hlavní. To jsou paradoxy!
Pro moje potřeby bylo nutné leště nějaké to "tunění…"
Plexi Puig, blastery z Aliexpressu(a ještě hodně práce s jejich dopasováním),nosič horního kufru od Givi a bočních s doplňkovými boxy na drobnosti z vlastích zdrojů.
V Auto Kelly měli akorátní tanbag na magnety a s oranžovým "štupováním" jako bonus. A pak ještě trocha barviček...
Před Alpama odumřela původní zadní guma Metzeler,tak tam šla Pirelli Angel City.
Za cca 1500,- vynikající guma!!! Krásně funguje a ubývá stejnoměrně a ještě málo.
Zatím najeto mnou 5500km a stále spokojenost i přes tu hromádku kompromisů,které u Fazera nebyly nutné...

Tak nám začala nová sezona 2020.
Najeto zatím cca 1300km a hlavně dotuněno, převážně stříkací pistolí. Zrcátka,boky světla,těžítka + nové gripy z Aliexpressu ,záslepky rámových trubek u motoru. Nějaké nerez šrouby místo původních černých a šišatých. Viz fotky.

Poprvé jsem dotahoval řetěz v 11000km. Stačila 1/6 otáčky napínáku. 2/6 už byly moc! Na to,že kde kdo tu nadává nad nekvalitou origo řetězu,tak je to pěkné. A to za to moc rád zatáhnu,ale zase nejsem línej mazat! Tak tím to asi bude.




Sezona 2020 je za námi s celkovým nájezdem 16600km. V 16 000km došlo na výměnu řetězovky za D.I.D. a přetěsnění tekoucí vidle. Zadní guma Pirelli má stále vzorku na rozdávání,ale boky jsou už hranaté. Ve sklepě už je nová a tahle má 11000km za sebou. Za ty prachy výhra!

Sezona 2021 skončila a byla poněkud složitější...
Strojek začal lehce cucat vodu pod hlavou a skončil na skoro čtvrt roku v RaceToolu v Bráníku.Zdá se,že oprava se povedla. Průhledítko oleje se už nekalí a olej zůstává pěkně čistý . Najeto tedy jen cca 2300km a došlo i na výměnu zadní Pirellky za novou.
Dala 13000km a kdybych jezdil hlavně rovně,ještě by pár tisíc dala!
Ale tahle už byla v zatáčkách o hubu. Teda pro mě! Milovník driftů by to asi viděl jináč …
Přední má 9000km a je pořád pěkně kulatá a nijak nevhodně se neprojevuje!
Co ale zůstává stejné,je radost z každýho svezení! Už aby bylo jaro…

Sezona 2022
Díky kombinaci počasí, nedostatku času a nadbytku jiných hraček jsem toho moc nenajel.
Vtírá se otázka ,zda Duka neposlat dál...
Došlo aspoň k malému vylepšení.
A totiž k dalšímu prodloužení trnu brzdové páky. Původní ,byť již s prodloužením je prostě stále krátká a bota mi po ní sklouzne. Nová je o cca 15mm delší, než originál.
Výchozím polotovarem byl imbus M10.


Sezona 2023
Velká očekávání a velká zklamání.
Duka si začala půjčovat milostpaní a nakonec si jej vzala do Alp místo své Z300. Konečně jela pěkný tempo v kopcích a velmi si jej pochvalovala.. Ještě v Alpách jsme se dohodli,že koupíme druhýho do páru. Taky bílýho . Už jsem ho měl i vybranýho ve zdejší inzerci.
Jenže cestou domů začalo škrundat v motoru a nakonec jsme milýho Duka nechali stát hned v první vsi za Brennerem. A druhý den hurá s vozíkem zpátky do Alp. Hezkých ,ale zbytečných 970km na otočku...
Nečekal jsem ,že motor vydrží 100 000km ,ale 23 093 mi přijde trochu málo.

Rozborka v KTM odhalila mrtvé vačky,hlavu a mázlou kliku.
Nabídnutá oprava za "nesmysl" znamenala jediné. Prodej jako soubor náhradních dílů.
Naštěstí to alespoň šlo rychle. Však byl jinak velmi pěknej...
Věřím,že jiní najedou bez problémů víc ,ale já to štěstí neměl...
Přitom je to škoda. Když to fungovalo,byla to skoro óda na radost. Lehká a výkonná , na kterou se i já při své výšce překvapivě dobře srovnám.
Ale postupně tekoucí levá vidle, kolaps těsnění pod hlavou, loni chcípla zadní brzdová pumpa ,letos umřelej motor ,což přičítám té vodě,co se prohnala motorem a teď hlásil nový majitel,že teče i ta pravá vidle mi nedávají jinou možnost
, než se KTM a spřízněné CF moto preventivně do budoucna vyhnout.
Zvlášť ,když podobně potrefených "nevýherců" jsem už potkal několik...
Takže sbohem a šáteček.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mercurio
Mercurio napsal 30.08.23 v 08:02

SuperSic58 - Možná jsi měl štěstí na kus. Mě ten skoro vnucený kus brněl do řídítek. Nakonec se majitel přiznal že to chce i kvůli tomu prodat. Pak jsem potkal kluka s XSR 700 a ten taky říkal ,že to brní do rukou. U Tracera to tak nevnímám, páčto na řídítkách mám jen minimum své váhy. Stejně jako u Duka. Jinak to cítím u obou ,když řídítka zatížím sebou samým. Možná by nám to nejlíp vysvětlil univerzální znalec všeho - Robofór, jak to vlastně je...

SuperSic58
SuperSic58 napsal 26.08.23 v 08:26 10b.

Čus, pěkný zhodnocení Ale jak píšeš, že se ti nelíbily vibrace u MT-07.. Tu motorku jezdím a právě, že žádný vibrace nemá Možná mají nějakej rozptyl ve výrobě

Matess727x
Matess727x napsal 18.09.20 v 19:11 10b.

Už jí mám taky nějaký pátek a stále mě moc baví. :)

Xfield
Xfield napsal 08.07.20 v 08:05 10b.

Hezká motorka Taky jsem po ní při výběru hodně koukal, no nakonec to dopadlo trochu jinak...

Mercurio
Mercurio napsal 18.05.20 v 11:47

Jacobo 25 - Advík v únoru 2019 byl tak někde v Indii na zkušebně. Jezdím jen po silnici,takže pro je mě zbytečný. DUKE mi přijde tak někde mezi naháčem a "SUV". Další je cena . Za Advíka chtějí letos cca 165t a já dal loni 110t. To mi přijde hodně peněz za "jenom" jinou sedačku,plastovou nádrž a větší přední kolo... Uznávám,že "výloha není nejkrásnější",ale za to je funkční. Horní kufr mám na svačinu a jako zarážku,aby mi neupadlo dítě za jízdy. Boční použiju 1x do roka do Alp. Původně jsem to chtěl udělat sundavací,ale pak jsem se to vyprdnul. Mě to neuráží a ty si holt budeš muset zvyknout... . Přece si nebudu kvůli kufrům kupovat ještě jednu motorku! Každopádně ti děkuji za 10b a přeju pěkný ježdění.

Více komentářů



TOPlist