renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 600 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Semby1
Vloženo 11.9.2016
Aktualizováno 27.5.2019
Zobrazeno 3 325x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka ti nabídne přesně co od ní čekáš, nezradí tě, když to potřebuješ a ten požitek z jízdy... Co zatáčka, to úsměv od ucha k uchu. Na svou dobu neuvěřitelný stroj!

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 500: Chtěl jsem technicky skvělé moto, což monster je technicky o úroveň výš než staré CB

První dojmy - První jízdní dojmy byly velice emotivní.. Hluboký řev motoru při zátahu, ochotně jde za plynem, při každém přidání plynu ti vykouzlí úsměv na rtech. Podvozkově sedí jako přišitá k asfaltu, do zatáček jde s tou největší ochotou a grácií, každou začátečnickou chybičku odpustí, jako by ani nebyla. Takhle má správný naked vypadat. Má tě potěšit a bavit pokaždé co se vezeš.

Recenze

Samozřejmě prvně mě zaujal vzhled, neskutečný, nadčasový na svou dobu. Jako druhá mě zaujala technika. Kotouč a pevný 4 pískový třmen Brembo, upside-down vidlice od Sachs, zadní centrální tlumič taky Sachs. Desmo a jeho zvuk, co na to říct... "WOW"

Na motorce mám už necelé 2 sezóny najety a jako na každé motorce musíte vědět co od ní čekáte. Monster je mašinka do města na lítání okolo komína a sem tam na nějakou delší trasu. Je to hračka a kdo si rád hraje, je to mašina pro něj.

Samozřejmě vzhled je to co Ducati odlišuje od jiných motorek a Monster je tím pravým důkazem. Jen těžko se hledá motorka s podobným zjevem a charakterem, který tě nenechá chladným ať už mašina stojí v garáži, nebo se na ní právě vezeš.

I když se mašina těžce hodnotí jednotlivě a ne jako celek, tak se o to pokusím.

Začnu ergonomií. Motorka je pro svou nízkou váhu samozřejmě maličká, ale je to pouze o subjektivním vnímání, jak co komu sedí. Já při výšce 185 cm nemám problém. Sedlo vypadá že je pro jednoho, ale zdání klame, místo pro spolujezdce je spíše nouzové, nebo pro menší a drobnější holčiny, kterým to nevadí. Sedlo tě tlačí na nádrž, což je pro perfektní ovládání motorky nezbytné, takže za tohle palec nahoru! Ovšem co mě vadí jsou řidítka. Až příliš zalomené k tělu a příliš vysoké, při mé výšce sedím v dost nepřirozené poloze, proto jsem ihned kupoval řidítka rovné, širší a nižší. Dodalo mi to lepší stabilitu, příjemněji se mi sedí a motorka se mi lépe ovládá. Nicméně je to velice individuální.
Za mě 8/10

Dále motor. Dvouválcové Desmo tě pohltí zvukem v celém spektru otáček, pokud se o něj staráš, vrátí ti to dvakrát. Při jízdě cítíš jen nepatrné vibrace, které jen podtrhují požitek z jízdy na dvouválci. O převodovce hlavně "rejžáci" říkají, že kope, není vyladěná atd. atd. Semozřejmě to má svůj důvod, to lehké cinknutí a drcnutí ti přesně dá pocítit, co tam máš za rychlost. Ani jednou se mi nestalo, že bych při podřazování nevěděl, co mám za rychlost a narval tam jedničku... Ovšem jak už je o pětikvaltu tradicí, při vyšších rychlostech hledáš šestku, avšak marně. Motor by mohl být trošku silnější, ale jelikož je mašina spíše pro začátečníky, výkon je tak akorát a nechá vyniknout krouťáku při výjezdu ze zatáček.
Hodnotím 7/10

Na řadě je podvozek. Těžko se hledají slova, která by vystihla přesný a citlivý podvozek Monstera. Při správném nastavení máš přesnou a jasnou odezvu od předního i zadního kola, přesně víš, kde máš hranu, jak máš dávkovat brzdy a dopředu víš, co motorka udělá. Brzdy jsou dostačující, dávkují se rovnoměrně, nikdy se ti nestane, že zatáhneš za předek a přestřelíš to. Jejich plynulý nástup ti vždycky dá vědět, jak moc brzdíš a kdy máš přestat. Celkově je podvozek trošku tvrdší (je to přece motorka do zatáček a ne na dálnici), ale s nerovnostmi se vyrovnává skvěle jak na rovince, tak v nejhlubším náklonu.
Podvozek patří k silným stránkám tohoto stroje. 10/10

Motorka vyniká jako celek, není nic, co by vykukovalo, ani co by bylo utlačováno. Pro toho, komu je motor slabší jsou výkonnější motorizace, což umožní každému jezdci najít si ten svůj top. Je to mašina, která tě pobaví na okrskách v hlubokém náklonu, na výjezdech ze zatáček a svou mrštností ve městě. A se spotřebou mezi 5-6 litrů (záleží na stylu jízdy) patří mezi ty úspornější.

Co se týče údržby a spolehlivosti, není to až tak horké, jak se povídá. Kdo mašinu měl, ten ví.
Brzdy jsou stejné jako jinde, řetěz také, pneumatiky jakbysmet. Olej to je klasika, nic jiného než jako u jiné motorky. Spojka je tady mokrá!! Takže údržba téměř žádná, opět stejně jako u jiné moto. Odlišnost nastává u rozvodů, jsou zde řemeny, sada dvou řemenů stojí cca 1000Kč a k tomu kladky máme 500Kč. Dostat se k tomu dá v pohodě, takže jen sundat kryty a zkušenější to zvládnou doma. Interval je pak co 20 000km.
A nakonec opovrhované Desmo. Takže stejně jako na "rejži" co 6000km, jen s tím rozdílem, že na koleni si to neuděláš a v renomovaném servisu jsem za to dal 2000kč. Takže pro hatery: Pokud na tom nejezdíš, tak to nekomentuj!

Na konec bych dodal, že jsem student a ze své normální brigády nemám problém se spotřebou, ani výdaji okolo tohohle stroje, které jsou naprosto stejné jako u jiné motorky. Pokud se ti líbí a chceš ji, tak si dej pouze pozor při koupi na zanedbané kusy, ať se nevypečeš a pak už jen jezdi do zbláznění.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fiato
fiato napsal 04.05.17 v 14:09 10b.

Krásná mašina-monster je super.

Kniha
Kniha napsal 14.09.16 v 13:24

Monster je ... prostě monster... I po 20ti letech vypadá pořád skvěle. Taky mám jednoho doma, takže vím. A za dvě hoďky na něj sednu a pojedu z práce domů. Člověk se potom těší ještě více
No a když je červený, tak jako ten tvůj, tak už vůbec není co řešit !

Jack
Jack napsal 14.09.16 v 07:51 10b.

Nadherna klasika,ktera bude jezdit navzdy!

PauliniEnrico
PauliniEnrico napsal 13.09.16 v 23:37 10b.

Luba98
Luba98 napsal 13.09.16 v 19:58 10b.

Nádhernej stroj

Více komentářů



TOPlist