renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 600 (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TheMoses
Vloženo 11.12.2022
Aktualizováno 1.3.2024
Zobrazeno 2 326x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Srdcovka. Pro motorku jsem si jel s kamarádem přes půl republiky.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Motorku jsem si přivezl včera. První jízda ještě neproběhla, pokud nepočítám cestu od vozíku na zahradu.

Doplňky na motorce - Padáky

Recenze

Tak, teď to bude trochu delší, ale jelikož celý příběh začíná cca před 15 lety, asi to jinak nepůjde.
Každopádně před citovými výlevy je potřeba ujasnit si cíl recenze. Monster je moje první motorka. Jestli ze mě bude Ducatista nebo ne, to rozhodnou následující měsíce a hlavně příští sezóna. Na fórech různě po netu koluje spousta informací o Monsterech a když člověk přemýšlí, jestli do jít do Monstera 600, narazí na spoustu protichůdných názorů. Některé jsou zaujaté, jiné ne, ale někdy je těžké to poznat. Mám v plánu tedy psát popravdě vše, co s tímto strojem společně prožijem. A i když mám Monstera teprve 26 hodin a technicky vzato ještě není můj - přepis na úřadě proběhne zítra (snad - dneska sněžilo, takže jsem zvědavej, jak dojedu na evidenčku, ale o tom zas příště), můžu už o tomhle konkrétním Monsterovi něco napsat. Snad tedy tahle recenze v budoucnosti pomůže někomu, kdo se bude rozhodovat, jestli do Ducati Monster 600 jít, nebo ne.

Jak jsem psal v úvodu, můj příběh s Monsterem začal asi před 15 lety. To jsem v nějakém katalogu nebo na netu viděl poprvé fotku téhle motorky a ... prostě láska na první pohled. I když jsem za tu dobu viděl i jiné hezké motorky a určitě i krásnější, na Monstera jsem prostě nemohl zapomenout. Nejsem úplně vyhraněný na naked bike, od mala mám nějak vrozenou lásku k jedné stopě a je jedno, který stroj tuto podmínku plní, čím dál víc mě to táhne směrem Cafe racer. Jelikož je ale můj rozpočet omezený a na BMW K75 nebo K100 po krásné úpravě mi nějaká ta tisícovka chybí, nevychladlá láska k designu Monstera se celkem hodila. Za těch 15 let šla cena dolů a díky mému sponzorovi - mé drahé manželce - jsem si za 37k pořídil motorku s vysněným designem. Co si budem - i když je to 24 let starý stroj, designově prostě předběhl dobu. Spolehlivost a jízdní vlastnosti ale zatím neřeším, takže mě nekamenujte.

Tenhle konkrétní Monster má tedy věk 24 let, najeto 50k a nějaké drobné. Předchozí majitel ji měl podle techničáku cca rok a najel na ní 70 km. Takže od něj jsem se o moto moc nedozvěděl. Jen to, že prý nechat čistit karburátory. Kupoval jsem zajíce v pytli? Rozhodně. Měl jsem nervy? Naprosto a pořád je ještě mám. Ale s tou cenou s rizikem počítám. Předminulý majitel prý udělal na Monsterovi nějaké změny. Jaké? Například podomácku dělaný výfuk, malá kulatá zrcátka v řídítkách (mimochodem každé jiné), upravené sedlo, vyměněné budíky - i s otáčkoměrem, který na 600 z výroby nebyl.

Teď možná k osobnímu názoru na výběr motorky obecně. Měl jsem možnost koupit za stejnou cenu Kawasaki ER 5 v dobrém stavu, po velkém servise - stav nasednout a jet. Ale nechtěl jsem ji. Proč? Protože se mi nelíbí tolik. Chápu, že tady se hodně z vás možná chytne za hlavu, ale patřím mezi ten typ lidí, který u motorek jdou hlavně po designu a ne po tom, aby byla motorka v super stavu. Jak jsem psal - rozpočet jsem měl do určité výše omezený, takže na Monstera v super stavu nebyly peníze. A i když je tenhle Monster určitý riziko, je to prostě srdcovka. Z ER 5, i když je to hezký stroj, bych takovou radost neměl. A tady si myslím, že mě možná pochopí zas někdo jiný. Uvidíme.

Na čem se bude na motorce přes zimu makat? No, jdeme na seznam:
Otáčkoměr - nefunkční. Upřímně, ani nemám jistotu, jestli někdy fungoval. Jak jsem psal - z výroby 600 otáčkoměr neměla, tak to bude legrace to dávat do kupy.
Nesvítí výstražné světlo, když se brzdí přední brzdou - až zjistím, čím to bylo, dopíšu to.
Zasekává se tlačítko startéru - vůbec celá ta objímka se startováním vypadá nějak podezřele - otáčí se.. no.. jdeme dál
Spínací skříňka - je potřeba grif na to, aby se otočilo klíčem - klíč je už docela jetý - možná že je pořád ještě původní, takže snad bude stačit jen pořídit nový
Výfuk - peckovej - kouř jde z koncovky z obou stran - možná tam ani není těsnění na svodu. Zvuk krásnej, ale z STK bych mě nejspíš nevylili, ale vystřelili - asi to fakt dělal někdo na koleni - i sváry podle toho vypadají
Časem nová zrcátka.
A to je zatím všechno. A opravdu jen zatím, protože až se na ní projedu, uvidím víc.

Časem budu doplňovat, co se naMonsterovi udělalo, na kolik to vyšlo a tak. Jestli mě chcete lynčovat za špatný výběr, za blbost, že jsem koupil motorku, aniž bych se na ní projel (ono nebylo kde, ale to je na delší vyprávění) a další věci, tak pokud vám to zlepší den, směle do toho. Jestli chcete vědět, jak to celé dopadlo, tak se sem čas od času mrkněte. Já jsem zatím spokojenej, a to přesto, že tuším, co všechno mě čeká. Ale znáte to, občas štěstí sedne i na...

17.4.2023 - sezona zahájena
No, jak začít. Předně děkuju za zprávy a komentáře k předchozímu příspěvku. Díky za podporu i konstruktivní kritiku. Jak jsem už psal, že je tohle stroj s problémy, to jsem věděl. Že do toho půjde nějaký peníz, to jsem věděl taky. Proto jsem se taky rozhodl sem všechny trable upřímně popsat - i když to bude znamenat uznat hloupost, že jsem něco takového pořídil - ale snad to někomu pomůže, když se bude rozhodovat v podobné situaci: ať ví, do čeho jde.

Po přečtení komentů jsem si tak začal říkat, že případné opravy včetně desma - který mi v servisu předběžně vylíčili na 10k - budou stát něco kolem 20k: řetězovka, podvozek, brzdy a tak. Takže mě moje první návštěva servisu vyšla na 22k a to bez desma, řetězovky, podvozku, brzd a tak, ale jen na to, aby Monster jezdil :D Jo, beru to s humorem (teď už jo). Prostě než jsem se na něm stačil projet, už jsem koukal, jak ho veze odtahovka. Nechtěl za nic na světě chytit. Takže se v servise zjistilo, že odpad z vyrezlé nádrže se dostal do motoru, ucpal, co mohl, takže tak.

Motorka startovala na brnk a jízda na ní je něco krásného. Ale takový pocit netřeba popisovat. Jenže...
Zhruba po dvoutýdenní pauze, kdy stála kvůli dešti, nechtěla znova chytit. Pak sice chytla, ale začala střílet do výfuku. Vyzkoušel jsem tipy se 100 oktanem, ale nepomohlo - otáčky kolísají, na volnoběh zhasíná, za jízdy občas škubne. Takže zítra jedu do servisu na kontrolu. Podle tipů na fórech je to možná ve svíčce, tak uvidíme.

Každopádně v motorce je aktuálně 59k a jsem zvědavý, na kolik se vyšplhá. Jo a pořídil jsem si nový zrcátka, protože s těma malýma kulatýma to zatím neumím.

Takže pokud chcete projekt - Monster 600 ve stavu, v jakým jsem ho koupil já, je ideální volba. Zjistil jsem, že mě osobně to celkem i baví, dávat ji postupně dohromady. Mám skvělou manželku, která mi tenhle sen přeje, takže i když mi sebrala radost ta cena za první servis, řekl jsem si "co už" a jdu dál. Pokud ale chcete motorku, která bude spolehlivá a tzv. "sednout a jet", podívejte se v cenové relaci u Monsterů 600 o něco výš než já a vzhledem ke karburátorům - který aspoň pro mě jsou něčím, co se mi na motorce líbí, ale je to s nima občas náročný - se mrkněte po 620 i.e.
Já si myslel, jak jsem nad tím tak trochu vyzrál, přiznávám, a nakonec se "sednout a jet" změnilo v pořádný projekt - což většina z vás tušila už od začátku, ale smířil jsem se s tím a už mám v hlavě plány, kam bych chtěl tenhle projekt dotáhnout. To svezení na ní mi za to zatím stojí.

Takže, šťastnou sezonu 2023!

Sezona 2024 už zaklepala na dveře a tak přicházím s novým updatem.
Pomalu a jasně se mi v hlavě rýsuje představa, kam bych rád svého Monstera časem dotáhl. Vzal jsem si k srdci rady z vašich komentářů a jako první jsem se zaměřil na technický stav. To znamenalo najít jiný servis, než ve kterém jsem utratil za minulé zákroky téměř polovinu pořizovací ceny a ještě jsem tam musel na reklamaci. No, chybama se člověk učí, ne? Popravdě, kdyby to bylo tak pravdivý a jednoduchý, tak kolem sebe máme samý dokonalý bezchybný lidi... no nic. Prostě jsem se snažil podle recenzí najít někoho šikovného, kdo by si se stroji mému podobnému rozuměl, dokázal poradit a udělal práci pořádně. A našel jsem! Pokud jste se ze Zlína a okolí a někoho hledáte, tak MX Tech pana Závrbského můžu doporučit všema deseti.
U Monstera jsem tedy nechal repasovat přední tlumiče (zadní byl v pořádku), seřídit karbece a ventily, vyměnit řemeny, dát novou řetězovku a nový olej ve spojce. Zároveň jsem měl na zakázku vyrobená řídítka, takže výměna řídítek a s tím spojené úpravy hadiček a jejich případná výměna. Potěšilo mě, že mi v servise dali nový bowden k budíkům - nepoznal jsem, že tam ten starý nemá co dělat, a taky nové zadní světlo a svíčky. A cena? Za vše včetně práce a materiálu 13 400! Upřímně, nedokážu objektivně posoudit, jestli je to tak dobrá částka, ale vzhledem k mým dosavadním zkušenostem jsem víc než spokojenej.
Zatím mám za sebou jen první cestu v letošním roce a to ze servisu domů. Ale i tak je to zážitek! Chytá na brnk. Zmizely nelichotivý zvuky, spojka jde jak po másle a Monster jde ještě lépe za plynem. Co se týče technického stavu, myslím, že v tuto chvíli je vše splněno a Monster je připravený brázdit okolní cesty ve světle zapadajícího slunce vstříc novým kilometrům.
A jaká je zatím částka za tento požitek? Vám zkušeným motorkářům bylo od začátku jasné, že koupit stroj za 37k ve stavu sednout a jet je sice možné, ale velmi nepravděpodobné a bylo by to velké štěstí. No, už jsem taky prozřel :D
První servis vyšel na nějakých 27000 a ten poslední na 13000, takže v tuto chvíli jsme na 77 k za Monstera. To je částka za lepší Monstery na bazarech - vyladěné technicky i vzhledově. Je pravda, že kdybych pana Závrbského objevil dřív, asi bych se posunul o nějaký ten litřík níže, ale co naplat.
Pokud tedy přemýšlíte nad pořízením motorky celkově, asi ten trh úplně neobejdete. Prostě nakonec se můžete dostat na částku, za kterou byste si pořídili stroj připravený k jízdě. ALE a schválně je to "ale" velké. Každý si musí ujasnit, o co mu jde. Jak to myslím? No prostě jste buď ten typ, který největší radost má z toho, že přijde ke svému naleštěnému miláčkovi, nastartuje na první dobrou, nasedne a jede a řeší jen pravidelné servisy, ale miluje tu spolehlivost a za nic na světě by ji nevyměnil, protože, jak jsem psal, největší a snad i jediná radost, je z té jízdy vyplývající z dokonalého stroje.
A pak je druhý typ (možná i třetí, čtvrtý a...) a tam se jednoznačně řadím já. Jízdu na motorce miluju. A tady nemusím nikomu vysvětlovat, jaký to je, když jedete po jedné stopě a razíte si cestu pociťujíce odpor vzduchu, který vás nutí se svého dvoukolého stroje držet jak přikovaný. Ale úplně stejnou radost tomuto typu lidí působí to, když můžou nějaký stroj dávat dohromady - ať už vlastním umem, nebo s něčí pomocí. Prostě když ze stroje, který by jiný nechal odvézt na náhradní díly, udělá mašinu, za kterou se možná i někdo ohlédne nebo si přinejmenším malý kluk řekne: tu chci taky jednou mít. A to jsem já. A moje zkušenost s Monsterem mě v tom utvrdila. Za žádnou cenu jsem neušetřil. Ale sledovat, jak se z motorky, kterou někdo přede mnou zhuntoval a zmrzačil roste stroj, na který je spoleh a který mi moje investice a úsilí splácí při každé jízdě, to je prostě k nezaplacení a já bych na tom zpětně nic neměnil.
No, jak bych řekl Buzz ze Sám doma: dost bylo citovejch výlevů!
Všem Vám do nové sezony přeju jen samý šťastný a bezpečný kilometry a pokud jste to dočetli až sem, tak díky za zájem a určitě nechte koment, rád si ho přečtu!
Motorkám zdar!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Homolka79
Homolka79 napsal 15.06.23 v 10:54 10b.

Zdravím a držím palce, Monster je u mě taky v hledáčku, konkrétně 620 nebo 900. Ale až na příští sezonu. Jsou nádherné

elvis78
elvis78 napsal 31.05.23 v 13:38 10b.

tak už vím kam letěly ty pěníze. Ale držím palce Nevidím v tom nic špatnýho, když člověk žije tím, co dělá a je při tom šťastný a baví ho to

s4r
s4r napsal 17.04.23 v 21:34 9b.

Držím palce, ať brzy funguje na jedničku. Je super, že jsi ho nejspíše zachránil… Chápu i, že máš rád karburátory, jenže M600 ve srovnání s M620 nedopadne nikdy dobře. Fakt… Dohodil jsem kdysi kamarádovi M600 v TOP stavu s vrchem vedenými výfuky, svody, karburátorovým kitem, upraveným airboxem, no když to zkrátím - M600 v totálně plný náloži…
Leč, bohužel, motoricky je běžná M620 oproti M600 totálně někde jinde. Točí skoro 10 000 a dá se s ní pelášit tak, že by spousta lidí nechápala.

No a za ten peníz, který už v tomto stroji máš, bys už měl v pohodě rozumnou M620 v origo stavu…

Klobouk dolů za odvahu…!

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 17.04.23 v 12:13 10b.

Pro někoho neštěstí, pro tebe výzva.

IronDave
IronDave napsal 16.12.22 v 19:13 10b.

Abych byl upřímnej, tak z těch tří fotek a z toho, co píšeš, je jasné, že je motorka v opravdu žalostném stavu a předchozí majitelé se s tím moc nemazali. Každopádně ti přeju ať se nepokazí nic zásadního a především abys měl na ni čas a banány. Jako psychickou podporu ti dávám deset bodů a pokud budeš potřebovat s něčím poradit, můžeš se mi ozvat, protože jsem vlastnil i DM 600 a tady ty starší Ducny jsou moje srdcovka a koníček.

Více komentářů



TOPlist