PROFIL MOTORKY

Yamaha FJ 1200 (1988)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Carcharot
Vloženo 2.4.2016
Aktualizováno 3.6.2016
Zobrazeno 1891x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Velká, těžká ale silná cestovně sportovní - motorka, na svoje léta naprosto neuvěřitelně zatahuje...

Více fotografii

První dojmy - První jízda byla cca 170 Km od prodejce domů, po ,,rozkoukání se" a osahání si nové motorky, můžu říct jen - nelituju! Při cestě po D1 bez problémů lze udržovat cestovní rychlost 150Km/h a stačí vrkonut plynem a motorka vyrazí jak drak, až jsem měl strach že spadnu :)

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je vhodná? No asi pro toho, kdo se nelekne krapet vyšší váhy a asi i spotřeby, holt 12ka za 4 jezdit nejspíš nebude ;)

Doplňky na motorce - Kufr, vyšší plexi, laďáky - homologované

Recenze

Po rok a půl trvající pauze, kdy jsem kvůli rekonstrukci RD jezdil akorát s kolečkem, jsem si řekl, že je na čase se po ,,něčem" poohlídnout. A jak řekli, tak udělali a tak jsem začal projíždět inzeráty a vymejšlet co a jak. Věděl jsem po zkušenostech z předchozí motorky, což byla NTV 650 Deauville že chci něco cestovního, ale o větším obsahu... Vzhledem k omezeným financím jsem se zařekl, že víc jak ,,pade" do toho nedám, takže jsem začal lovit mezi staršími kusy, v hledáčku byly Yamaha XJ 900, Yamaha FJ 1100/1200, nebo TDM 850. A jak z udělání mi jako první skončila v hledáčku zrovna Yamaha FJ 1200, jel jsem se na ni podívat, svezl se a bylo vymalováno, jede se mnou domů! :)

Dojmy z první cca 170 Km jízdy - oproti mé ,,bývalé" NTV 650 tohle jede jako prase, byl jsem až vykulenej, jak skoro 30 let stará motorka zatahuje, jedním slovem mazec.. Vím že mnozí z vás se teď ušklíbnou a řeknou si co to meleš vole, zkus se svízt na mojí XXX a uvidíš co je to jízda... Ale pánové, uvědomte si prosím jednu věc - tahle motorka sjela z pásu v době, kdy vrchol techniky v ČSSR byla JAWA 350 se samo-domo kapotáží z laminátu a kufry z odpadkových košů...
Motor - co dodat, všecko už napsali přede mnou, silný řadový 4 válec, 16 ventil o výkonu 91 Kw, který jede na 5 bez problémů 50 jako 150...
Brzdy - na mé jsou 4 pístky a v kombinaci s pancéřovými hadicemi to brzdí slušně
Podvozek - ani na naší slavné ,,hopsaštráse" jsem nepozoroval žádné mlácení, vibrace, házení, atd. - podle mě dobrý.
Ovladatelnost - na místě je třeba brát v potaz váhu mašiny (270Kg) ale zase má těžiště pěkně nízko, takže pro mě (182 cm a 100 Kg) s prstem v nose ;) Ale zase pro nějaký 50 Kg šampónky to asi nebude :D
Jak se rozjede, jde jak po másle, zatáčky, rovinky, paráda...
Spotřeba - taky by mě to zajímalo, časem doplním až vyzkoumám víc ;)
Servis - od býv. majitele jsem dostal nové filtry, takže zítra krasavici vyměním olej, filtr a vzduch. filtr
Poruchy - aby tě čert vzal, nestraš ;)

Průběžně jak budou přibývat zkušenosti a kilometry, budu editovat, doplňovat.
A pro pořádek - úvodní foto je od bývalého majitele, já ji ještě nestačil vyfotit, takže tímto prosím kolegu býv. majitele o prominutí že jsem mu zcizil foto ;)

Tak po měsíci edit:
10.5.2016
Po výměně oleje, filtrů zatím jezdím bez problémů, FJčko letí jako šutr, je docela sranda pozorovat ve zpětným ty vykulený očička plechovkářů ( nejčastěji řidičů rádoby sportovních aut a ,,hustých" SUV) kteří se za mě pověsí v dědině, mají snahu mě tlačit a za cedulí 4ka na půl plynu a oni jen čumí a čumí, jak ta stará vrána lítá :D
Fakt mě tahle mašina baví čím dál víc...
Jediný co mě trošku vadí, že klouže zadní guma, ale vzhledem k tomu, že je těsně nad 2mm se asi není co divit, že občas už ten krouťák nedává, hlavně při odbočování má při necitlivým přidání tendenci jít ,,do figury", ale není to nic co by se nedalo zvládnout. Ale už je vybraná nová a podle zkušenějších majitelů FJ bude ta ,,pravá" - Pirelli Sport Demon... tak uvidíme až přezuju.
Spotřeba? Při normálním stylu jízdy 6,5L, při nenormálním víc, přece jen karbecová 1200 ;)
Olej zatím neubyl, najeto cca 1000km...

Takže po dvou měsících od koupě FJčka:
- takže dnes t.j. 3.6.2016 výměna už dojeté zadní gumy Dunlop, čest její pryži ;)
za výše zmíněnou Pirelli SD, seřízení geometrie, napnutí řetězu. A čekám až dorazí z e-shopu nová baterie, jelikož stará už je pomalu zralá do popelnice, už jí moc nejdou teplý starty a podle zátěžáku padá při teplým startu pod 10V, takže je až s podivem, jak málo FJčku stačí na nastartování.
Olej beze změny oproti minulému zápisu, zatím cca 1400 Km a neubývá.
Zítra jí jdu projet, tak posléze doplním jak se chová po změně pneu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bikerr3979
Bikerr3979 napsal 24.04.16 v 23:02 10b.

Je starší pravda ale s novýma motorkama bych ji určitě nesrovnával ty se tohoto věku rozhodně nedočkají.Ty máš ještě poctivou strojařinu tak ji hýčkej.

Šťovik
Šťovik napsal 16.04.16 v 16:08 10b.

Maš zpravu Jinak ti přeji hodně krasnych zažitku a km bez ztraty kytičky .Pravda je takova že ty nejlepší leta tato motorka ma zasebou,ale ještě naděla hodně muziky jen ji dat to co potřebuje ja davam X

Carcharot
Carcharot napsal 08.04.16 v 17:10

A kolikrát mi to ještě napíšeš? ;)

Ricky001
Ricky001 napsal 07.04.16 v 22:07

Pěkný stroj, jen ty fotky máš jako poštovní známky

Ricky001
Ricky001 napsal 07.04.16 v 20:42

Pěkný stroj, jen ty fotky máš jako poštovní známky

Více komentářů



TOPlist