PROFIL MOTORKY

Suzuki DL 650 V-Strom (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HonzaMT
Vloženo 26.9.2015
Aktualizováno 31.12.2022
Zobrazeno 6 909x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Zpět k šestistovkám :) Chtěl jsem ideálně nové, relativně lehké, úsporné a bezproblémové cestovní enduro.

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 700 GS: U nové příliš vysoká cena, dovezené kousky v nevyhovujícím stavu, tuzemské prakticky nejsou.
BMW F 800 GS: Nabídka a stav ojetin po r.v. 2010.
Triumph Tiger 800 XR: Některé nevyhovující vlastnosti. Cena u novějších kousků.

První dojmy - Když jsem na motorku sednul, hned mě zaujal příjemný posez, celkem nízká hmotnost (proti mým předchozím strojům) i přehledné budíky. Po rozjezdu bylo jasné, že to ani zdaleka není nadlitr, jak jsem byl zvyklý. Ale jízda byla plynulá i v nízkých otáčkách, zátah motoru je slušný a dostačující mým potřebám. Brzdy na první dojem nic moc, ale to jsem tak nějak čekal. Zvuk na 650 docela dobrý. Motorka se mi od počátku velmi dobře ovládala a to všechno rozhodlo pro koupi.

Doplňky na motorce - Padací rám Suzuki, kryty rukojetí Suzuki, komfortní sedlo Suzuki, hlavní stojan Suzuki, hrazda Suzuki, tankpad a ochranné polepy rámu a nádrže Suzuki, kryt motoru Kappa, plotna na topcase Kappa, zadní blatníček Kappa, zvýšení řidítek 2cm SW Motech, stupačky SW Motech, rozšíření stojánku SW Motech, krytka spínače stojanu SW Motech, deflektor na plexi MRA X-Creen, prodloužení př. blatníku Extenda Fenda, asferická zrcátka Touratech, vyhřívané rukojeti Oxford, výztuha plotny Marselus, držák gps Marselus, mřížka chladiče Evotech Performance, LED blinkry Whitelights, 12V zásuvka, rolny Accel.

Recenze

Prosinec 2022:
I po sedmi letech V-Strom stále parkuje v mé garáži. Vůbec jsem nepočítal, že si tuhle motorku nechám tak dlouho. Vždycky když si začnu pomýšlet na nějakou novou motorku (ne že by mě nelákalo po těch letech změnit stroj...), tak mě to zase přejde. V posledních letech už tolik nejezdím, takže bych si tu novou ani před sebou samotným asi moc neobhájil, ale také stromek je tak nenáročný a spolehlivý a vlastně všechno dělá tak akorát, že není prakticky důvod ho měnit.

Říjen 2020:
Je to k nevíře, ale V-Strom mi stále slouží. Letos jsem toho najezdil zatím úplně nejméně v mé "moto kariéře". S motorkou nejsou žádné problémy. Bohužel jsem se letos nedostal na žádnou moto dovolenou, jen krátké výjezdy kolem domova. Na jaře 2019 jsem otestoval níže zmíněnou MG V85TT, ale nesedla mi. Hodně se mi líbí vzhledově, i teď, ale prostě to v reálu nebylo ono. Pro mě mnoho ergonomických nedostatků (ovladače, poloha stupaček, přístrojovka, plexi) a když V-Stroma vytočím až k 10 tisícům otáček, tak ani ten "traktorový" Guzzi motor by mi už asi neseděl.

Po sezóně 2018:
Stromek stále dobře a bez větších problémů slouží. Motorce není z pragmatického pohledu co vytknout. Hodil by se mi občas tempomat, ale jinak je výborná při delších cestách a motodovolených, kdy zbytečně neunavuje, moc nežere, má suprový dojezd, obstojně chrání před nepřízní počasí. Podvozek na rozbité okresky stačí a motor táhne tak akorát, aby si to člověk užil, moc to nehrotil a mohl se pokochat krajinou. Nicméně při projížďkách kolem komína bych asi uvítal i něco navíc - neříkám, že bych se chtěl vrátit přímo k MT-01, ale tak něco napůl cesty by mi úplně nevadilo. Zkoušel jsem krátce Africu AS DCT - jede to krásně, podvozek, brzdy a tak dále, to je proti Stromku jinde. Ale ve výsledku mi to jako zásadní změna, pro můj styl jízdy, nepřijde. Zakoukal jsem se do Moto Guzzi V85 TT, no uvidím :) Když to neklapne, nevadí...

Září 2016:
V-Strom vlastním skoro rok, takže nějaké to zhodnocení. Nedávno proběhla moto dovolená s cílem projet některé z průsmyků a další zajímavé cesty v Alpách, v Rakousku, Itálii a Slovinsku. Mimo to nespočet projížděk kolem domova. Takže jsem motorku vyzkoušel na rozličných cestách (i necestách). Řekl bych, že motorka mi sedla. Prakticky dělá všechno tak, jak bych čekal, žádný problém. Proběhl bežný servis, jinak nebylo třeba řešit nic. Originál gumy už to budou mít brzy za sebou, na příští sezónu to bude chtít nové. Nejezdím na spotřebu, ale oceňuji opravdu dlouhý dojezd na jednu nádrž, běžně více jak 430km. V noci výborně svítí. Do zatáček ji není třeba přemlouvat, zároveň je ale stabilní při jízdě rovně. S podvozkem jsem spokojen i na špatných cestách. Jak píšu níže, ocenil bych trochu ostřejší přední brzdy, ale při sjíždění alpských průsmyků problém nebyl, dva prsty na páčce stačily. Je to asi spíše o pocitu. Trochu jsem bojoval s plexi a hlukem, ale zjistil jsem, že se na tom dost podílí má přilba. Motor je dobrý pracant. Nechá si bez cukání líbit i nějaké to podtočení a následnou akceleraci, když náhodou zapomenu podřadit. Zbytečně moc nevibruje a jeho zvuk mi osobně vyhovuje. Celkově zatím motorku hodnotím na výbornou - je to 650ka, za rozumné peníze, nelze čekat zázraky, ale co dělá, dělá dost dobře. Nuda s ní není. Asi si ji nějaký čas nechám :)

Recenze:
Proč V-Strom 650XT? Zalíbil se mi :) Tak nějak jsem se dopracoval k cestovnímu enduru. Předchozí BMW R1150R byla sice pohodlná a dostatečně výkonná, s dobrými brzdami, ale táhlo mě to k něčemu vyššímu, schopnějšímu projet pohodlně i horší cesty, případně lehký terén. Po výletu do Rumunska s kolegama na cendurech bylo nutkání ještě větší. Promyslel jsem si, co vlastně skutečně potřebuju, jak jezdím a co po motorce požaduju a vyšlo mi, že nadlitrový objem je pro mě zbytečný. Že bude lepší něco lehčího, úspornějšího na provoz, něco méně komplikovaného a ideálně nového nebo alespoň zánovního.

Z tohoto vyšly 4 motorky - BMW F 700 GS, F 800 GS, Triumph Tiger 800 a Suzuki V-Strom XT. BMW se mi líbí, jak designově, tak po technické stránce, ale nechtěl jsem žádný dovoz a z tuzemské nabídky jsem si nevybral - u F 700 GS hlavně nebylo ani z čeho. Navíc F 800 GS mi přišlo pro mé potřeby zbytečně vysoké, s předním 21" kolem, které bych taky nevyužil - jezdím hlavně po silnici. Tiger 800 mě zaujal svým motorem i vzhledem, ale odradily mě některé jeho vlastnosti - přílišné zahřívání, vyšší spotřeba vs. malá nádrž a pár dalších negativních zkušeností některých majitelů. No a nechtělo se mi moc dát přes 200k za ojetou motorku. Takže vlastně zbyl V-Strom :) Na ten jsem moc negativních poznatků nenašel - jasně, je z těch všech nejslabší a asi i nejméně "enduro", ale jinak vše OK. Navíc jsem dostal doporučení od kolegy, který vlastní model 2012 a je spokojen.

Vydal jsem se tedy k prodejci a projel se. To, co jsem o V-Stromu četl, se potvrdilo - pozitivní i negativní vlastnosti. Celkově ale na mě motorka udělala dobrý dojem. V-Strom, ani po modernizaci v roce 2012, se mi nějak zvlášť vzhledově nelíbil, ale když letos Suzuki uvedla model XT, zaujal mě. Takže nakonec, XTčko je doma. Nechal jsem si hned namontovat doplňky jako padací rám, kryt motoru, plotnu na top case, kryty rukojetí, vyhřívané rukojeti a 12V zásuvku. No a teď už zbývá jen jezdit, snad ještě bude chvíli slušné počasí.

Asi nemá moc cenu rozsáhle psát o tom, jak V-Strom jezdí a funguje. Stejně to každý zná :) Takže jen stručně - posez je celkem komfortní, velká nádrž spolu s malou spotřebou benzínu zajišťuje dlouhý dojezd, plexi a plasty kolem plní svou funkci obstojně, přístroje jsou přehledné, přepínání na řídítkách super. Pod sedlo se vejde docela dost věcí. Motorka velmi dobře svítí díky dvojitému světlometu. Brzdy sice nemají ostrý nástup a působí celkem gumově, ale pokud se páčka pořádně zmáčkne, motorku bezpečně zastaví. Zadní brzda mi naopak přijde OK. Zrcátka nejsou příliš pohledná, ale je v nich výborně vidět a netřepou se. Trochu chybí nastavitelná spojková páčka a řidítka by mohla mít kvalitnější lak - snadno se podřou. Na funkci to sice nemá vliv, ale různé nekryté drátky nevypadájí moc pěkně. Pod sedlem kolem baterky to vypadá, jak kdybych to zapojoval já. Ale to je detail.
Ještě mám v plánu přidat pár doplňků a dále snad už budu jen jezdit a V-Strom bude spolehlivě sloužit tak, jak se o něm říká.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 12.06.22 v 13:29 10b.

Pěkná mašina, přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu

jirkouš
jirkouš napsal 27.05.19 v 16:12 10b.

Moc pekne zpracovane.

Ales600
Ales600 napsal 04.02.19 v 18:55 10b.

Moc pěkný Stromík přeji spoustu pohodových km

strach
strach napsal 13.03.17 v 20:43 10b.

findejs1310
findejs1310 napsal 19.09.16 v 21:53

Sikovnej stroj
Urcite dobra volba...to je jasny

Více komentářů



TOPlist