renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RS (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Harry108
Vloženo 22.9.2015
Aktualizováno 22.9.2015
Zobrazeno 3 767x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krasavice, turista i sportovec

Více fotografii

Motorka koupena od bmw (Hradec Králové)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW S 1000 XR: Nechal jsem si poradit a dobře jsem udělal

První dojmy - Naprostá spokojenost.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého pro koho jsou 2 válce víc než 3, 4 nebo 6...

Doplňky na motorce - Motorka byla velmi slušně vybavená a to včetně nastavovaní palivových map RAIN, ROAD a dynamic také dynamickou kontrolou trakce DTC, ABS, semi-aktivním podvozkem Dynamic ESA, vyhřívanými rukojeťmi, denním svícením LED, bezklíčkovým zapalováním Keyless Ride, monitoringem tlaku v pneumatikách, centrálním stojanem, palubním počítačem, tempomatem, přípravou pro navigaci a skvěle fungujícím rychlořazením Gear Shift Assist Pro a tlumičem řízení.



Recenze

Předpověď počasí hlásila krásný víkend a tak jsem neváhal a díky skvělému zázemí a přístupu vedení fy. BMW STRATOS Hradec Králové jsem si zapůjčil letošní BMW R 1200 RS a během víkendu na ní strávil 1000 km převážně v severních Čechách, ale i na Autodromu v Mostě, dálnici, v serpentýnách vedoucích na Ještěd a samozřejmě i na přírodním okruhu v Hořicích.

Vzhled
Krásný pouze částečně zakrytý trubkový rám, v aerodynamickém tunelu testovaná kapotáž se zajímavě tvarovaným větrným štítkem, dělená řídítka a pohodlné sedlo lákající k cestování i ve dvou, přední vidlice upside down, vzadu letmo uchycené kolo s odpružením Paralever a celkem velký, ale hezký a hlavně nádherně znějící výfuk zaujmou hned na první pohled. Při bližším pohledu zaujme LED pásek denního svícení uprostřed kapoty, ve 4 polohách stavitelné páčky, uživatelsky skvěle rozmístěné ovladače všeho potřebného včetně tempomatu a krásná a hlavně za všech okolností skvěle čitelná přístrojovka s analogovým tachometrem a TFT displejem který umí zobrazit vše potřební a ještě Vás před startem krásně pozdraví.
Motor
RS je vybaveno moderním, vzduchem a kapalinou chlazeným dvouválcem, používaným již dva roky v R1200GS a v současné době i v R 1200 RT a R 1200 R. Výkon 125 koní a krouťák 125 Nm slibuje dostatek všeho na cokoli a kdykoli. Na výběr jsou palivové mapy RAIN, ROAD a DYNAMIC a lze je měnit i během jízdy. Rozdíl mezi Rainem a Dynamicem je celkem markantní a tam kde všichni v dešti hrabali a smykovali já jen tahal co to šlo a ono nic, elektronika motoru spolu s ABS a kontrolou trakce vše hlídá a náznaky pádu odsouvá opravdu velmi daleko. Mezi režimy Road a Dynamic jsem výraznějšího rozdílu nepoznal, ale určitě tam nějaký bude, každopádně na oba je k dispozici dostatek výkonu a hlavně i s origo výfukem krásný dunivý sound.
Jízda
Jak již jsem psal tak motorka byla vybavena bezklíčkovým zapalováním, takže po příchodu k motorce stačí jen zmačknout čudlík, čímž se aktivuje komplet elektronika včetně pozdravu přístrojovky a pak již jen start klasicky na řídítku. Chytla vždy na ťuk a již při startu nádherně zaduní výfuk. Vše je na správném místě a na ve 4 polohách stavitelných páčkách si každý najde tu svoji. Jednička zapadá poměrně hlučně, ale pak jde již vše samo, ihned po rozjezdu mizí většina hmotnosti a i při malých rychlostech jde vše snadno. Do 2000 otáček se motor necítí úplně OK, ale pak je to již koncert a jak zátah, převodovka tak i zvuk jsou super. (na originál výfuk zní opravdu nádherně) Motor i převodovka se cítí nejlépe nad 4000 otáček, radost s jakou se chce motor točit a převodovka řadit je opravdu návyková. V obci 60 km/h - trojka, tempomat cca 2500 otáček a jen vyhlížet konec obce, pak následuje těžce návyková akcelerace, kdy již na trojku jsme okolo 5000 otáček nad povoleným limitem, pak jen 4,5 a 6 a je tam 150 km/h. I nahoru se dá řadit bez ubrání plynu a bez spojky a funguje to překvapivě dobře, ale mně to více bavilo klasicky se spojkou a bez opravdu jen při max. akceleraci třeba při předjíždění, zato dolů je to ještě zábavnější, stačí jen zaklapnout plyn a při odřazení dolů bez spojky umí elektronika vykouzlit s chirurgickou přesností nádherný meziplyn a kvalt tam zapadne naprosto přesně, alespoň ze začátku to bylo přesnější a zábavnější než se spojkou. Takže motor, převodovka, brzdy i podvozek nádhera!!! Krásně tvarovaný větrný štítek je lehce, ručně stavitelný do 2 poloh bez použití nářadí. Mám 182 cm a při normálním posezu jde ve spodní poloze proud větru zhruba do úrovně ramen a v horní pozici zhruba na bradu, mně více vyhovovala spodní poloha, protože proto přeci jezdím na motorce a když nechci, aby na mně foukalo tak si vlezu do auta. Kdo chce rychleji než 150 tak musí zalehnout na nádrž.
Skvělá ergonomie rámu, stupaček, řídítek i sedadla poskytuje celkem komfortní prostor pro cestování a to i se spolujezdcem, který si na pohodlném sedadle nemá vůbec na co stěžovat. Mně se spotřeba po 1000 km ustálila na skvělých 4,7 l/100 km a jsem přesvědčen, že by se dalo dostat při dodržování povolených limitů i níže.
Za mně tedy pohodlná sportovně cestovní krasavice, splňující nejnáročnější nároky všech pro které jsou 2 válce víc než 4, škoda jen, že u nás není povolená bigamie, jelikož manželka by ji zaparkovanou v obýváku zatím neskousla, ale ono to jednou přijde………..




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hansc
hansc napsal 25.09.16 v 13:13

Ahoj, začal jsem se pokukovat po nové motorce a určitě bych ji bral také v BMW Hradec...chci se zeptat na zkušenosti v tamním BMW a dále pak na spokojenost se servisem a ještě maličkost...jaká je prosím cena seevisu...např. výměna olej + svíčky? Díky za odpověď...rozhoduji se mezi Bmw a triumph 1050 tiger

hansc
hansc napsal 25.09.16 v 13:13 10b.

Ahoj, začal jsem se pokukovat po nové motorce a určitě bych ji bral také v BMW Hradec...chci se zeptat na zkušenosti v tamním BMW a dále pak na spokojenost se servisem a ještě maličkost...jaká je prosím cena seevisu...např. výměna olej + svíčky? Díky za odpověď...rozhoduji se mezi Bmw a triumph 1050 tiger

Gurun
Gurun napsal 15.04.16 v 07:44 10b.

Díky za to množství informací a postřehů. Pomáhá to při rozhodování.

Verysilent
Verysilent napsal 10.10.15 v 09:16 10b.

At prinasi jenom radost!

elton
elton napsal 29.09.15 v 16:20

Krásná

Více komentářů



TOPlist