renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NSR 125R (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník rizek97
Vloženo 28.8.2015
Aktualizováno 21.9.2015
Zobrazeno 3 430x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


I když je to 125 ccm, tak si s ní nepřipadám jako nějaká brzda provozu, je svižná, přiměřeně rychlá (okresky), velice dobře ovladatelná, pohodlná 100+ km za den nedělá problém, ale pápne si (4-6l) dle stylu jízdy a posádky.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha TDR 125: Nejsem moc typ, co by se rád rochňal v bahně, ale občas si říkám, jestli by terénější a cestovnější schopnosti taky nebyly k zahození. Ale silnice je silnice

První dojmy - Když jsem si na ní prvně sedl, tak jsem předtím jezdil skoro rok na pionýru, v autoškole jsem jezdil na Yamaze YBR 125, takže ta síla, jakou na mě zapůsobila mě uchvátila. Ale pořád je to Honda, stačilo mi 40 km na osahání a cítil jsem se na ní, jako bych na ní jezdil mnohem dýl, prostě bomba. Trochu slabší mi přijde zadní brzda, ale přední je naopak silná strašným způsobem, po chvilce se na to v pohodě zvykne.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce, co ani nemusí mít zkušenosti (na týhle motorce jsem naučil jezdit už dva lidi, co na motorce předtím nikdy neseděli) S výkonem zvládne i urostlejšího člověka, pokud mu nebude vadit břicho. Není sice nikterak velká, ale se svýma 187 cm se na ni vejdu v pohodě. Ale nemyslím si, že by tady bylo nějaký omezení

Doplňky na motorce - Jen od předchozích majitelů vyměněny blinkry za miniblinkry.

Recenze

Stroj jsem začal hledat asi dva roky předtím, než jsem si udělal papíry na A1čku, začal jsem lítat po zahradě na pionýru a přemýšlel, co potom. Měl jsem plno nápadů, nejdřív mě uchvátilo CBR 125 2012, ale jakmile jsem si uvědomil, že přece jen je to na mě trochu dražší motorka, hledal jsem jinde, koukal jsem na Blatu 125 motarda, Ale pořád cena nic moc, tak jsem pročítal fóra až jsem nakonec díky své mohutnější postavě dospěl k názoru, že jestli chci jezdit pohodlně a svižně, tak musím do dvoutaktu.
A pak už následovalo už jen vybírání kandidátů, z Mita a RSa jsem měl strach, nejsem zase tak zručný mechanik, abych si dokázal některý věci opravit sám, tak jsem se rozhodoval mezi čtyřma japoncema: Yamahou DT, TDR a TZR 125 a právě NSRem. Nakonec mi do oka nejvíc padlo právě NSR. Začal jsem projíždět bazary, až jsem našel jedno, pěkný, otevřený, v blízkosti, za celkem pěknou cenu.
Jel jsem si ho teda vyzkoušet a to jsem za obcí zatáhl za plyn a věděl jsem, že tohle musím mít.
Asi dva týdny na to jsem ho koupil, najeto 35 000, cena 23 000,-. Byl jsem tam sám, s nikým jsem nejel a tak jsem o ceně nesmlouval, no měl jsem to udělat a jet tam s někým zkušenějším (to je hlavně rada pro vás, co si to možná čtete a přemýšlíte o koupi) Doma jsem zjistil, že plasty nejsou naprasklý jen běžným užíváním, ale to se přes zimu všechno napravilo.
To je asi tak všechno, co bych řekl o rozhodování se a o koupi.
Vlastnosti stroje mi přijdou poměrně hodně slušný, samotná jízda je svižná, pohodlná, motorka je stabilní.
Motor - nebudem si nic nalhávat, do pěti tisíc je to mrtvý, když jedu v obci mám tam šestku, točím 3000-3500 a na rovince si to rychlost drží, když tomu dám tvrdej, tak se začne pomale sbírat, ale fakt jen na rovince a z kopečka, ale zase to zmákne i ve dvou lidech, mezi 5-7tisíci mi přijde že je tak trochu výkonová díra, táhne ale není to vončo, a od sedmi se otevře přívěra a letí to jak splašený až do zhruba 10 000-10 500, tam tah přestane. Ale takhle točit to má fakt cenu jen při zrychlování, při ostré jízdě, honbě za maximálkou, nebo při jízdě do kopce.
Brzdy - přední je fakt silná, občas se mi stalo, že se blokla, musí se na ni opatrně, ale nástup je celkem předvídatelnej, možná až trochu pomalej, dávkovatelnost je výborná, zadní tu sílu zase postrádá, nedá se moc dobře nadávkovat a při silným sešlápnutí jde do smyku, to beru jako jedno z mínusů na motorce, ale možná je to jen můj stroj, na jiným NSR jsem ještě nejel.
Podvozek - je fakt celkem tvrdej, na rozmlácených silnicích je cítit každej hrbol, ale zase v zatáčkách sedí neskutečně, stopu si drží parádně, předek se při brždění trochu noří a při zrychlení zase zvedá, v tlumičích. Ale i na normální silnici, ne úplnej tankodrom, dokáže žehlit nerovnosti celkem pěkně, o díře člověk ví, to jo, ale není to takový, že by vám vyletěla páteř hlavou ven.
Ovladatelnost - v souladu s podvozkem, nestalo se mi, že by mě zradila, když byla krizovka, že jsem se neudržel ve svým pruhu, tak to byla moje vina, fakt ovladatelná je dobře, do náklonu jde sama a překlápěčky nedělají problémy. Rejd sice není nejlepší na úzké silnici je problém se otočit bez pocouvnutí, ale je to sportovní motorka, že ano..
Spolujezdec - Slečny si nestěžovaly, kluci taky ne, je to dvoutakt, vibrace tam budou furt, ale proto si možná slečny nestěžovaly :D Ale vážně, sedlo je pohodlný, jak pro řidiče, tak spolujezdce, stupačky jsou v příjemné pozici, nohy nejsou ani natažený, ani moc zalomený. Vyskytl se sice případ, kdy si spolujezdec stětžoval na zvýšený vibrace ve stupačce, ale to byl jen jeden.
Úložný prostor - lékárnička se vejde, pak tam mám kleštičky a imbus, a kam dát zbytek povinné výbavy jako pojistky a žárovky, to vážně nevím, úložnej prostor je fakt mizerně malej, ale zase je uzamykatelnej, takže vám nikdo nečorkne sedlo, a navíc jde na zámek pověsit helma a tu tam zamčít, což je občas příjemná vychytávka.
Světla - ty mě celkem zklamaly, viditelnost je dobrá, motorka je už vidět z dálky, ale jakmile je tma, tak jsou skoro nepoužitelný, svítí hned pod motorku a bodově do dáli, takže je potřeba jet pomale a všímat si všeho, protože do prostoru nesvítí skoro vůbec. Zadní svítílna je ale viditelná skvěle, takže zezadu vás málokdo přehlídne.
Spotřeba - na stopětadvácu vysoká, při rozumné jížde solo se dokáže ustálit na čtyřech litrech, pokud tomu dávám a nebo mám spolujezdce, s kterým jedu rozumně, tak žere pětku, a šestku si vezme při ostré jízdě ve dvou, navíc olej do benzínu, motorka má mixér, ale i tak co cca 500-700 km dolejvám. Zhruba teda náklady jsou 2KČ/Km
Servis a poruchy - Na motorce zatím měněna přední pneumatika, ke konci sezóny i budu měnit i destičky na předku, jinak provozní kapaliny, přes zimu oprava plastů. Spodní kapoty jdou dolů jednoduše, za deset minut není co řešit, horší je to však s maskou, ideálka jsou na to dva lidi, jeden drží a táhne, druhej odšroubovává a odpojuje dráty, ale kdyby mi na cestě praskla žárovka, tak to sám neopravím, jak je tam blbej přístup... A teď o prázdninách jsem měl problém s chlazením, ten nakonec vyřešili v servise, výměna těsnění v pumpě a mechanikovi se nelíbil termostat, tak zatím jezdím bez něj, ke konci sezony ale bude potřeba jej sehnat, tato oprava mě vyšla na 500,-. Oprava plastů plus lak stál něco přes 2000,-, jinak za ten rok a čtvrt si neuvědomuju žádnou větší poruchu.
Ideální prostředí pro motorku jsou okresky, dálnici jsem nezkoušel, na 125 ccm mi to přijde jako risk. Ve městě je celkem dobře použitelná, ale nevyužije se celej její potenciál, jednička a dvojka jsou poměrně dlouhý, takže na zrychlení ze světel je to v pohodě, ale díky rejdu není tak obratná, jako skůtry, ale zase je uzoučká, kam se vejdou řidítka a zrcátka (když jsem u nich, tak nejdou moc dobře nastavit, ale zase je v nich i celkem vidět, obraz se netřepe), tak tam se vejde celej stroj. Ale jak říkám, okreska střídající se rovinky a zatáčky, naprostá ideálka, v pohodě stíhá většinu aut.
Na motorce jsem nijak moc necestoval, nejdelší cestu, co jsem podnikl měla kolem 150 km. Bylo to v pohodě, dokud jsem neslezl a pak znovu nenasedl, jel jsem i se spolujezdcem, ten byl z cesty trochu, rozlámán, tak jsem zastavil, aby si protáhl nohy. Ale jakmile jsem nasedl, tak jsem trochu cítil zadek, a trochu ruky, přece jen, většina váhy je na rukou, ale pokud se člověk na motorce může hýbat a pozměnit polohu, tak cestování není problém.










Zde motorka bez kapot v zimě při opravách





Letos před prázdninama

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukydoga
Lukydoga napsal 15.01.17 v 18:17 10b.

pěkná

MarkusRetrp
MarkusRetrp napsal 31.08.15 v 09:27 10b.

furt hledam moznost se na tom svezt byl to taky muj sen :) za 10

Více komentářů



TOPlist