Vlastník | wil | |
---|---|---|
Vloženo | 22.3.2019 | |
Aktualizováno | 24.1.2021 | |
Zobrazeno | 12 058x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
Vlastník | wil | |
---|---|---|
Vloženo | 22.3.2019 | |
Aktualizováno | 24.1.2021 | |
Zobrazeno | 12 058x |
Pěkná recenze a pro mne inspirující vylepšení Kačky. Já pořídil nyní verzi 790 ADV R, tak postupně doladuji k obrazu svému. Chci se zeptat, jaké máš dojmy po sezoně s 890 Rally - stojí to za to?
Jinak přeji spoustu šťastných kilometrů!
Ano někdy se bohužel vyjadřuji trochu emocionálně a někomu se to může zdát urážlivé, nicméně já mluvím o faktech, nikoli o zkušenostech. Fakta jsou jasná a něco na tom je.
U BMW se to opravdu nepovedlo, mám skoro souseda, co se roky živí rovnáním rámů a nové BMW 1250 adventure stačí když spadne ze stojánku a má křivý rám a podvozek na nové GS850 je tragický, stejně jako rozložení váhy a na tom jsem osobně jel. Můj názor na kvalitu BMW je v současné době opravdu negativní a poprvé v životě pokukuji po Japoncích..
Budu upřímný a předem se omlouvám, jestli tě to urazí.
Názor někoho, kdo si přečte pár článků a technických údajů, nemá žádnou váhu. Pokud si na tom nikdy nejel, tak nekritizuj, ani nechval. Určitě má každý právo na svůj názor, akorát měl by být něčím podložený. Nejlépe vlastní zkušeností. Hanit něčí práci slovy jako nedomyšlenou či dementní, není férové.
Tož jsem také uvažoval o 890, ale podle všech informací co se ukazují je to krok z5 a v KTM to moc nedomysleli. Podle mě se jedná jen o strategicky jako nový model, ale v reálu horší než 790.
K čemu mi je pár koní navíc, když motorka váží o tolik víc a má o tolik vyšší spotřebu? Na enduru nepotřebuji víc koní, ale lehčí motorku a delší dojezd!
Podobně nerozumím cenové politice KTM. Proč je verze RALLY o tolik dražší, když cena jednotlivých komponentů nedosahuje takové navýšení ceny. (že by limitovaná edice v nehorázně velkém počtu každý rok?) Když si koupím normální verzi adventure a na to všechny komponenty (mě by asi stačil jen podvozek) rally, tak jsem cca 150 000 v plusu a to nepočítám s tím, že by se vymontované komponenty dali prodat.
Vzhledem k tomu že BMW vyrábí poslední roky opravdu dementní endura, tak budu nucen po dlouhé době přesedlat z BMW na KTM, ale ještě mi v hlavě hučí ta nová afrika.
Ahoj. Pokud se ti bude chtít o nějakém víkendu za námi přijet, tak můžeme. Asi bude ze začátku lepší si v Čechách vyzkoušet, zda jsme na stejné vlně a pak třeba vyrazit někam dál. Napiš zprávu, když budeš mít zájem.
Ahoj, dík za dobré info a fotky o KTM 790... dneska jsem si jí koupil a už se nemůžu dočkat až si jí v pondělí vyzvednu a už vůbec ne až na ní vyrazím... zatím jsem jezdil jen na staré kawě 650 jednobuch... od tohoto stroje hodně očekávám a po 1,5h zkušební jízdy ještě mnohem víc... no a proč píšu... kamarád si minulý víkend zlomil klíční kost a pro tuto sezonu je zřejmě mimo... měli jsme v plánu Bosnu a Černou Horu a protože jsem společenskej tvor, tak nějak spontánně mě napadlo jestli nevezmete do party někoho dalšího na případné vyjížďky doma a až otevřou hranice tak třeba i ven... Petr
Ahoj. Ktm nabízí v Powerparts doplňcích sedačku sníženou o 25mm a pokud by ti ani to nestačilo, tak ještě kit na snížení podvozku o dalších 25mm. Ale potom by asi bylo lepší koupit obyčejnou nižší verzi 790ky.
Ahoj, prosímtě chci se zeptat, přemýšlím nad touhle motorkou ale mám strach z toho jak je vysoká.. Moc jsem nenarostl ( 171 cm ). Takže se chci zeptat, je tam nějaká možnost jak se ta motorka dá o něco složit dolů? Seděl jsem na ní na motosalonu v Brně a když si sednu na půl prdele tak jednou nohou dosáhnu v pohodě a když sedím normálně tak jen na špičky. Asi bych to na ní zvládl, to došlapování na jednu nohu mám natrénovaný ale nerad bych se někdě rozštípal v terénu na krátkou nohu Díky za info.. ať slouží
super Díky.
Ahoj.
Gumy používám Conti TKC80. Trochu horší na silnici a trochu lepší v terénu. Ale v blátě jsou taky marný. S výběrem gum je to vždycky boj. Vždycky něco za něco. Ty TKC80 mají hlavně i delší nájezd a to je na delší dovolenou fajn.
Kryt na výfuk jsem pořídil na ebay. Už jsem koukal, že jde pořídit origo Ktm za podobné peníze a vypadá lépe.
A kde se prosimtě dá sehnat chránič svodů TERRATEK? díky Jirka.
Super komentář a recenze A co gumy???Už máš něco jiného než origo???
ahoj, zatím jsem najezdil 200 kilaku ale na druhou stranu jen po lese a polnackach a neskutečně mě baví, ohromný rozdíl v ovladatelnosti, díky nižší váze a nižšímu těžišti. a jako bonus ještě jsem netankoval?, 450 EXC Ii 990 ADV mají noveho majitele, manželka 990ku obrecela jezdilo se ji na ni lepší díky gelovému sedlu, ale je to batůžek a ten do toho nemá co kecat???, takže já jsem naprosto spokojen, už koukám po nosičích a výfuku, díky za super recenzi z které jsem čerpal
Super článok aj fotky ...snáď aj mne sa raz podarí...
Ahoj. Tak jsem zvědavej, jak ti 790ka bude sedět. Určitě dej vědět.
ahoj, tak jsem neodolal a jak spadla v Racetool cena,zarezervoval jsem si ji, 450 EXC má už nového majitele a 990ADV ještě čeká, stejně jsem byl rozhodnutý velkou káču prodat, tak teď ještě vydržet do středy v práci a jak budu v ČR tak navleču zimní doplňky a jedu si pro 790 adventure R, díky moc za super povídání o kladech a minusech, kolama dolů měj se
Ahoj,super stroj.Na jaře bude taky doma díky za paradní informace a krasný fotky.Ať slouží a užívej.
diky za odpověď, myslím si, že už mám jasno, zkusím ještěr oslovit nějakého dealera na svezení ale řekl bych, že na jaře půjde jak 450 exc tak 990 z domu a 790 adventure do garáže, ještě jednou velké díky
Ahoj. Mám najeto cca 7000km. Musim zaťukat, motorka funguje perfektně. Pokud chceš 790ku, jako náhradu za 990, tak z ní budeš nadšený. Já sice jel na 990ce naposledy před 5ti lety, ale myslím, že to je skutečný nástupce staré Adventure. Když jsem koupil 1190, tak ta byla super na zpevněné cesty, ale zase se mi zdálo, že se trochu vzdálila off-roadu. U 790ky je hodně podobná ergonomie jako u 990. Řidítka blíž k tělu a míň věcí kolem sebe. 790ka přesně dělaná na cestování Bosnou po šotolině. Pokud můžeš, určitě si ji někde půjči. Ale pokud miluješ 990ku, tak se 790ku se ti po ní stýskat nebude.
ahoj, tak kolik máš najeto a jestli to můžeš zhodnotit po delším čase a více ujetých km, koukal jsem, že sis pořídil pár novych a asi praktických doplňků, my se zrovna vrátili se synem (já 990 a syn 950)z Bosny, kde jsme lítal po kopcich a sotolinach a já se docela trápil s tou váhou 990,proto stále zvažuji koupi 790 R, už jsi mě na začátku recenze odpovídal na mě všetečné otázky, za to veliký dík, tak teď mě zajímá recenze s odstupem času, dik Radek
Ahoj. S brzdou jsem zatím žádný problém neměl. Ale jezdím spíš off-road a tam se zase tolik nezahřeje, jako když sjíždíš někde průsmyk v Alpách. Budu to muset vyzkoušet.
Zdravím jak jste na tom s přední brzdou, byl jsem v alpách a žilala si svým životem ckdyž se ohřála tak jsem jí bud promáčkl,nebo jsem na ní zase nedosáhl mám krátké prsty.
nevím jestli to mám reklamovat,nebo zkusit lepší brzdovku. Jinak ted mám 4200km a spotřebu mi to ukazuje 4,3l/100km dojezd je fakt parádní. Mám ale normální verzi bez R
Ahoj. Spotřeba je někde mezi 4 až 5 litry. Moc to nežere a dojezd je parádní. Trochu divný je, že plovák měří hladinu až od poloviny dolů, ale je to pochopitelné vzhledem k velikosti a tvaru nádrže. Nijak to nevadí. Jen nezvyk.
Pěkná recenze, jetě by mě zajímala spotřeba ,jestli je to jak píšou 4 litry.
Hele mám ty origo blástry s výztuhou taky a do displeye nezasahují, neb tam není potřeba dávat ten "váleček", páč je místa mezi výztuhou a pumpu víc než dost. Ten "váleček" se dává pouze když není prostor.
Ahoj, děkuji za odpověď. Mně se ta nádrž dole líbí jak píšeš snižuje těžiště, chrání nohy před ostřikující vodou a blátem a nakonec plní funkci padacího rámu. Myslím, že ani nemá smysl tam něco dalšího montovat. Max by se tam hodilo dát mezi ten plast co chrání nádrž a nádrž takový plech jak se dává do obuvy, je tenký, pružný a nejde prorazit ani ocelovým hřebíkem, zkoušel jsem to hřebíkem fi 4 mm a kladivem a nešlo to. No těším se až si to někde na živo zkusím. Zatím jsem měl možnost si sednout jen na verzi Adventure a působila na mne jako malá motorka pro holky.
Ahoj. Pokud jde o vibrace, tak od motoru vibrace jdou, ale určitě nejsou nepříjemné. Ale jestli jsou menší nebo větší oproti GS800, to nemohu soudit. Chtělo by to porovnat tváří tvář.
Motor se pěkně sbírá od 2500 otáček. Nijak přehnaně neškube s řetězem a ani se nijak nedusí. Od 4000 už pěkně letí do otáček.
Pořád se tu řeší nádrž. Podle mě je super. Citelně snižuje těžiště a na ovládání je to opravdu znát. Na hodně motorkách je znát, když jedete s natankovanou nebo poloprázdnou nádrží. Tady minimálně. Je to podobné jako u staré 990ky. Škoda, že nemá taky dvě hrdla. Spotřeba se pohybuje mezi 4 až 5 litry. Jako bonus je ochrana nohou před ostřikujícím blátem od předního kola. Proražení se nebojím. Plast je pružný a lepší, než plech. Když padne motorka mezi kameny na bok, může se prorazit nádrž, i když bude umístněná výš. Nebo se prorazí místo nádrže víko motoru. To je holt osud.
Ahoj, díky za užitečné informace v popisu, i zde a chci se zeptat zda jdou do řídítek či stupaček nějaké nepříjemné vibrace hlavně na silnici v rychlostech mezi 100-130 km/h? Jak moc ty nádrže chrání nohy před nečistotou a ostřikující vodou od předního kola, když už jsou tak dole? Dle Tvých fotek je to stejně všecho kolem zastříkáno. Uvažuji časem nad výměnou GS800 za tento model a očekávám lepší vlastnosti a průjezd terénem, lepší dojezd na nádrž, nižší hmotnost a hlavně menší vibrace. Výkonově je to skoro stejné, protože stejně z 90% využívám rozsah otáček 2-5,5 tis. Je ten motor v těchto otáčkch použitelný? Díky za odpovědi, ať to dobře jezdí
díky, těžké dilema, ale obě motorky už držet nechci, na těch pár motohodin ročně co najedu na exc se mě to nevyplati, a chodit se na ni koukat do garáže jak stárne na stojánku mě rve srdce, mám o čem přemýšlet, díky za objektivní názor na 790, adv, užívej si a kolama dolů
790 jako náhrada za 990ku by šlo, ale za 450exc určitě ne. Na Exc bych na výlet 2000km nejel a zase 790 mezi kameny a popadané stromy taky nebral. Ne, že by to nešlo, ale zábava to moc nebude. Chce to mít exc i cestovní.
Co se jízdy se spolujezdcem týká, tak občas vyvezu dceru a celkem to jde, i když už je cítit, že výkon by mohl být větší. Kdysi dávno jsem vezl spolujezdce na 690ce a bylo to utrpení. Lepší hned po koupi sundat stupačky a tvrdit, že je jednomístná.
díky, mám 990 adv na cestování ale do terénu je na mě tezkopadna tak to resim 450 exc racing ale už nechci držet dvě motorky a tak přemýšlím o prodeji a koupí buď 790 adv r, nebo 690 ale tam bude asi utrpení jet dálku např. 6000 km, poslední otázka jezdil jsi už se spolujezdcem na 790,občas vyvezu batůžek, ale tak do 500 km, ještě jednou díky
Mám najeto cca dva a půl tisíce km. Většinu lesní cesty a šotoliny. Motor je suchý. Žádný olej neuniká. Snad to tak zůstane.
Spojka už není hydraulická, ale nejde ztuha. Trochu jsem se toho bál, protože na 1290 šla nádherně, ale s lankovou nemám problém. Zase mě trochu hřeje, když se ovládání někde v Albánii podělá, dá se s tím něco udělat. S hydraulickou by to bylo složitější, i když se mi to nikdy nestalo.
Motorka je sice bachratá, ale nijak mi to nepřekáží a terénu je to nízké těžiště hodně znát. Ovladatelnost je perfektní a motorka mi zatím nikde nepadla na krátkou nohu.
Jak spojka, koukal jsem, že se zase vrátili na starou klasiku, není moc tvrdá,,? nevím jak v terénu, když se musí spojkovat, ale zase odpadá problém s hydrauliikou, taky mě případa že je dole strašně bachrata, ale viděl jsem ji jen na motosalonu, zajímá mě osobní názor majitele, taky oni uvažuji za moji 990,
A jak jsi na tom s únikem oleje? NA YT před tím varují. Já měl dvakrát půjčenou testovačku a přesně jak popisují. Už při 1000 km motor zasranej od oleje . Divím se, že jí vůbec pustí mezi lidi. Pokud u tebe ok, tak gratuluji ke koupi. Za mě jízdní vlastnosti a projev motoru paráda.
vypada opravdu luxusne
Je to tak, jak píšeš. Úplně nejlepší by bylo, kdyby Akrapovič udělal nějakou nehomologovanou verzi komplet se svodem a bez toho ohromného katu, co je tam teď. A může tam klidně napsat velkými písmeny Not legal!
Ten EU Akrap, je opravdu tristní původně jsem ho objednal taky, ale když jsem u prodejce na předváděčce, viděl mohutnost a (ne)slyšel ten zvuk , navíc je výfuk konstruován bez vyjímatelného DB-kileru (ještě u Akrapa 2017, šel po odbroušení svaru kiler vyndat) jsem objednávku zrušil a aktuálně pracuji na "napasování" Akrapa z EXC = poloviční mohutnost a snad i zvuk
Ten EU Akrap, je opravdu tristní původně jsem ho objednal taky, ale když jsem u prodejce na předváděčce, viděl mohutnost a (ne)slyšel ten zvuk , navíc je výfuk konstruován bez vyjímatelného DB-kileru (ještě u Akrapa 2017, šel po odbroušení svaru kiler vyndat) jsem objednávku zrušil a aktuálně pracuji na "napasování" Akrapa z EXC = poloviční mohutnost a snad i zvuk
Krasavice gratuluji a dík za rady
ta je
Takhle rychle bych ji tu nečekal.
parádní, tším se na další recenze je to muj kůň do budoucna, přeji hodně podařenou porci zábavy na cestě i v terénu
Krásná moc
Moc pěkná mašina,bude s ní velká zábava tak přeji mnoho zábavy v terénu i na silnici.
Aha, tak už alespoň vím, kdo mě to u dealera předběhl
Tak ať to jezdí!
Zrcátka jsou zalamovací Touratech. Viditelnost je v nich trochu horší než v origo, ale dají se sklopit a tolik netrčí z motorky.
Krásná
Podle fotek došlo na výměnu zrcátek … Můžu se zeptat, co je to za typ a kde se dají sehnat?
Skvela volba. Na motosalonu jsem u ni preslapoval hodne dlouho.
Jde ti palivoměr?
Moc pěkná a určitě dobra volba
Ten design me bavi.
K porovnani s 1290 R bych jen doplnil, ze rozdil v komfortu roste s vyskou jezdce
Všude zatím samá chvala... velmi zajímavý stroj