renocar_unor



PROFIL MOTORKY

KTM 790 Adventure R (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Casari
Vloženo 28.9.2020
Aktualizováno 6.6.2022
Zobrazeno 2 211x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Oranžové peklo na kolečkách... :)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky) - Maximální spokojenost, chlapi udělali kafe, vše připravili a vysvětlili. :) Pomohli mi i nastavit navigaci a pak hurá 400km domů :)

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Přesedlal jsem z BMW GS, to byl stroj kde když člověk šáhl po plynu ozvalo se něco jako, jistě pane, akceleruji, přejete si presso nebo lungo? Kdežto první dojek z KTM byl něco jako drž se vole nebo ti urvu ruce. :D Ano, ta legendární hravost KTM je skutečně pravdivá. Od prvních km jsem věděl že tohle mě bude bavit. Tahle motorka Vás nutí točit, a člověk z toho přitom nemá pocit že ji ubližuje.

Motorku bych doporučil pro - Někdo kdo chce silniční motorku s velkým potenciálem v terénu. Někdo pro koho terén není jen polní cesta, ale i lesy, traily, skoky atp. Pokud to dáš ty, tak ta motorka rozhodně taky.

Doplňky na motorce - Usb zásuvka napojená na origo kabeláž místo původní auto zásuvky.
Doporučuji si pohlídat aby USB zásuvka byla "Fast charging" Dnešní zařízení si docela pápnou.

Nosiče kufrů touratech. Né proto že bych si potrpěl na značky ale po zkušenosti s nosičema Kappa jsem chtěl něco co se prostě neohne. Touratechy fungují skvěle. Jsou robustní, a chrání výfuk. Šel bych do textilu ale potřeboval jsem uzamykatelné tak jsem zvolil tento kompromis.

Na to samozřejmě navazují kufry. Ty jsem si nechal udělat podle sebe u Kibexu. Jsem spokojený. Otestováno 3 pády v bosně. Jsou robustní. Stále drží.

Zkoušel jsem mezisvody bez catu. Jak Arrow tak dominator, oba byly dost hlučné, nakonec jsem roznýtoval koncovku výfuku. Vyřezal db killer a vybral trochu vaty. Jakmile se to trochu vypálilo zvuk byl pro mě akorát. Hlubší tón, ale není to kravál co obtěžuje okolo. Za mě top mod, a pouze za cenu pár nýtků.

rozšíření stupaček Bosleys pegs (hledej ho na FB).
Týpek to dělá na zakáazku a jsou teda top! Mám snížené o 2cm velikost rally. K tomu snížený brzdový pedál. Rally jsou tedy širší, taková pádla, ale zase fungují jako hlásiče v zatáčkách Kdo to nezkusil tak neví, ale širši stupačky hodně pomůžou pohodlí a ovladatelnosti motorky ve stoje.

topcase:
Nevím jestli tomu tak říkat, vlastně se to jmenuje pelican box, a snad se to dělá na fototechniku nebo tak něco... Je přišroubovaný na pevno do plotny, takže ho nesundavám, ale na druhou stranu je malý, lehký, hodně vydrží, a dělá skvělou službu. Jediná nevýhoda je že zamknout se dá pouze dvěma visacími zámky.

Kryt světla:
Může se hodit když jedeš blbě ve stopě za někým od koho lítá bordel. Na cestě asi využití nemá.

Recenze

Jak už jsem psal v prvních dojmech. Motorka je to neskutečně hravá. Ráda se nechá vytáčet bez toho aniž by jste meli pocit že ji trápíte. Výkonu má nadmíru a do zatáček se skládá jedná báseň. To moje bývalé BMW F800gs jsem musel vyloženě přemlouvat, a pak jej z těch náklonů zase silou tahat zpět. Tady se nic takového neděje. Motorka padá, ale i se zvedá z náklonů úplně sama, drží přesnou stopu, a vykouzlí Vám rohlík na puse. Najeto mám zatím jen 400km po asfaltu takže se to velmi špatně soudí, ale těch prvních 400km mě bavilo, a neměl jsem potřebu přestat. Nebýt pokročilé hodiny, ještě bych se někde projel. :) Musím uznat že na to že jsem ujel jeden zátah 400km za cca 6 hodin jízdy s pouze dvěma zastávkami na párek a benzín, mě vůbec nebolela prdel. a přitom sedlo působí tvrdší, je ale úzce a příjemně tvarované (Standardní sedlo) Jsem špičkový jezdec, z motorky moc nedosáhnu takže stojím na špičkách, ale není problém stát na jedné noze, motorka je opravdu "lehounká" nebo se tak alespoň tváří. Při otáčení na malém prostoru jsem si občas musel šlápnout ale díky tvaru sedla to nebyl vůbec problém.
V terénu ještě uvidíme. Není toho moc, ale to je zatím vše co si troufnu po 400km hodnotit. Berte to spíš jako první dojmy. Až naskáču něco více, dám zase report. :)

Drobný update, zimu jsem strávil celou na špalkách v bahně písku, sněhu no prostě kde se dalo. Bylo i pár skoků na MX trati, tady už jsem šel na dorazy, bylo třeba přitvrdit podvozek. Jinak vše ok, možná právě tímto chováním se stalo to že jsem ve 3000 musel měnit gufera. Dal jsem nejlepší co jsem měl dostupné, SKF tak uvidíme jak dlouho vydrží. :) Při brždění trochu pulsují vidle, ale to asi dělá TKC80, občas se v chladu mlžil display, ten půjde na záruku vyměnit, jinak vše šlape jako hodinky, bajk mě pořád baví.

update2: 15 000km
Motorka zvládla větší výlety, dost offu a zatím žádné problémy které by mě trápily.

Issues :
Startování je takové náladové, občas to zdechne, ale hodně se to zlepšilo. Za jízdy je to ok. Jen ty studené starty. Dá se to vyřešit přidáním plynu.
Po 3000 km jsem měnil gufera na vidlích, pravá vytekla, ale přikládám to tomu že jsem jezdil hodně v písku a vidle nečistil. Po servisu jsem na chromy dal neoprenové návleky, a vidle jsou stále čisté. Měl jsem to udělat dřív.
Občas se trochu v rohu zamlží budíky. Hlavně při náhlé změně teplot.
Brzdová kapalina prosakuje přes víčko nádržky na řídítkách. Dělá to ale jen po tom co motorka spadne na bok. A trvá to dlouho než to začne prosakovat je to vidět třeba až na druhý den. Stačí utřít, případně vyčistit těsnění.

Komfort:
Nejvíc jsem jel cca 800km na jeden zátah, a prdel nebolela, spíš jsem promokl na kost a to bylo horší.
Řídítka jsou hodně dobře polohovatelné, ale vyhovuje mi výchozí poloha, pouze jsem si je trochu natočil dopředu.
štítek mi vyhovuje v nižší poloze, mám 180cm a ve vyšší poloze mi trochu cloumá se štítkem na helmě.
Vibrace necítím, ale nejsem na tohle moc sensitivní člověk.
v 130kmh se s tím dá v pohodě pohodlně cestovat, i 150 to už ale fouká.
Nevím jak je to u S verze ale Rko se ve vyšších rychlostech někdy trochu vlní, prý to dělají deflektory pod plexi a astaší je sundat. Nezkoušel jsem, neřeším to. S kuframa na hladkých gumách stejně nejde jet víc jak 180, pak to s váma začíná házet. Na oskákaných TKC80 a kuframa to se mnou háže už při 160.
Podvozek je tvrdší, dá se nastavit do měkka ale pak se potápí při brždění a vlní při překlápění v zatáčkách a to se mi nelíbí. Raději jezdím na tvrdší, nevadí mi to. Má to skvělou odezvu.

OFF
V offroadu je to boží bajk, dá se s ním i skákat. Zkoušel jsem na MX trati, když člověk poladí podvozek tak to ani nejde na dorazy, a to jsem si hrál pouze s kompresí, a předpětí nechal jak je.
Jinak motorce vyhovuje spíš agresivnější a rychlejší jízda.
Zadek má ve výchozím nastavení tendenci nakopávat. Ale dá se to na 99% eliminovat nastavením tlumení a odskoku.
Co se pomalých pasáží týče tak tady motorka opravdu ráda chcípá. Na zimu jsem ubral na kolečku jeden zub a pak to bylo to pravé ořechové.
Spojka je na můj vkus dost tuhá, zkoušel jsem "camel" prodloužení páky pro odlehčení spojky, ale vadil mi dlouhý krok. Jsem zase na origu. Pokud bych spojku nějak ještě ladil tak bych zvážil větší investici a šel do hydraulické od Magury.
Do zadního ráfku jsem na zimu dal zesílenou duši s ventilkem uprostřed. Poddá se to, už tak mám odježděné 2 sezony, ale duše mi nejspíš zničila tu "bezdušovou" gumu na ráfku, takže už netěsní. Zatím tedy jezdím s duší a ještě uvidím jak to vyřeším.

Elektronika:
Navigace turn by turn... no, na dalekou jízdu je to docela fajn, a člověk aspoň nečumí do map... Tak nějak si drží směr a zažívá ten edvenčr, ale v městě to z vás udělá totálního schizofrenika Rozhodně na to nespoléhejte. Zamotalo mě to v Italských jednosměrkách, na druhou stranu jsem objevil fakt zajímavé úzké uličky kde bylo stupání jak v nějakém výjezdu v offu
Kontrola trakce funguje perfektně. Opravdu podrží když uděláte nějakou hloupost.
Světlo svítí dobře, ale díky jeho uchycení svítí rovně i když vy zatáčíte, což není úplně ideál. Ale já se jízdě v noci vyhýbám tak mi to moc nevadí. Jediné místo kde jsem to opravdu pozoroval a kde mi to vadilo bylo když jsem jezdil v tunelech na letišti v Željavě. Jeli jsme krokem a když jsem otočil řidičkami skoro na doraz tak jsem vůbec neviděl kam jedu.
Rally mod, kdybych bral S verzi tak si ho určitě připlatím, fakt skvělá věc, pamatuje si to vypnuté ABS i úroveň kontroly trakce která se dá měnit za jízdy... Prakticky jsem pořád v rally modu.
Párování s mobilem a intercomem samotné je ok. Ale hovory přes motorku mají otřesnou kvalitu. Nepoužívám je, byť je to škoda protože motorka na displayi ukazuje jméno volajícího nebo třeba název písničky. Opětovné spuštění turn by turn navi po ukončeni hovoru mi pak vždy zmrzne, nevím čím to je, ale upozorňuji že to může dělat mobil.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Casari
Casari napsal 11.11.20 v 10:26

SJ90

Tak oproti F8Gs je to tvrdší to ano, je to mnohem vic terení mašina než gs.ujedu s tim stejnou dálku na jeden zatah jako na Gs a neprijde mi to nejak únavné, nebo nepohodlné. Takze toto neřeším.

Ucukane to oproti gs rozhodně je. Popojíždění v meste a kolonach je na gs prijemnejsi, ktm musíš vice tocit, a v tom je i jista vyhoda, oproti gs to ma mnohem vyssi fun factor.

Retez obcas trochu triskne tp je fakt, ale je to dane tim ze ma vetsi vuli, kvuli dlouhym zdvihum. Neni to jijak markantni a mi to nevadí. I na gs jsem mel radsi volnější retez nez pretazeny. Pak totiž trpi vše. Zatim jsem na ni najel asi jen 2000 tak tezko vice soudit, ale muj subjektivni dojem je ze tu motorku mam radsi než gs, i pres to cukani a jine nešvary...clovek si zvykne a nauci se s tim jezdit

SJ90
SJ90 napsal 11.11.20 v 09:38

Zdravím, chci se zeptat protože jsi na BMW jezdil. Měl jsem možnost si 790 vyzkoušet a první pocit byl, že to hodně hrubě vibruje. Prostě to nemá takový plynulý průběh od spodní a chce to více držet v otáčkách jinak se mi to zdálo takové ucukane. Právě nevím zda to bylo tím předváděcím kusem nebo se to tak chová normálně? Jinak Při pomalejším jízdě se mi zdá trochu mlátil řetěz do podvozku nevím něco tam občas bouchlo když jsem jel pomalu v terénu. Jinak to bylo pocitově hodně tvrdé ale to si myslím může člověk nastavit individuálně na tlumičích. Předem děkuji za tvé zkušenosti a postřehy.

SJ90
SJ90 napsal 05.10.20 v 22:03 10b.

Jo tato mašina stojí za plných 10. Těším se na další recenzi a dojmy.

Vo1c3k
Vo1c3k napsal 02.10.20 v 13:08 10b.

Gratuluju k dobré volbě !

Brukev
Brukev napsal 29.09.20 v 17:43 10b.

Tenhle strojek se mi mooc líbí ... na živo působí mnohem agresivněji než z fotek ... povedena masina

Více komentářů



TOPlist