invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

KTM 790 Adventure R (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wil
Vloženo 22.3.2019
Aktualizováno 5.4.2019
Zobrazeno 3309x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Přerostlé EXC a opravdové cestovní Enduro.

Více fotografii

První dojmy - Vůbec jsem nevěděl, do čeho jdu. Tenhle model neměl žádného předchůdce a čekat na půjčení předváděcí motorky někdy do léta, se mi nechtělo. Nehledě na to, že pokud bych ji objednal, byla by malá šance na dodání ještě v sezóně. Takže jsem to risknul. Naštěstí 790ka splnila přesně moje očekávání.

Motorku bych doporučil pro - Kdo nechce řešit povrch pod koly.

Doplňky na motorce - Vyhřívané hefty, Quickshifter (funguje bezvadně), padáky do os, nosič na topcase. Koupil jsem i koncovku Akrapovič, protože s originální koncovkou má motorka zvuk jak manželky Vespa 125. Jenže před deseti lety (990 ADV) přineslo pořízení Akrapoviče bonus ve snížené váze v řádech kilogramů, nárůst výkonu v celém spektru otáček a zvuk hodný pořádného motoru, tak dnes, za cenu daleko přesahující dvacet tisíc, dostanu zvuk, který zní dost bídně, nárůst výkonu neznatelný a úspora váhy je 0.9kg (mnou změřeno). Vím, že za to Slovinci nemůžou, když je šikanujou z Bruselu, ale aby za chvilku mělo smysl, ty jejich koncovky kupovat. Takže je lepší nad tím moc nepřemýšlet a raději se kochat luxusním zpracováním výfuku.








Recenze

Poprvé jsem 790ku uviděl, až když jsem si jí vyzvedával v prodejně. Jako u každé Ktm si na ten design musím chvilku zvykat, ale naštěstí je o dost hezčí v reálu než na obrázku. U Ktm si mi líbí, že se nebojí se vzhledem motorek experimentovat a nikoho nekopíruje. Ale vzhled je stejně věc druhořadá. Jestli je hnusná nebo hezká, je jedno, protože s každou Ktm, co jsem měl, byla vždycky totální zábava.
A tenhle model není výjimka. Sice po 1290 Super Adventure R je těžké se smířit s úbytkem výkonu, ale to je problém jen na silnici. Když sjedete z asfaltu, tak začíná ta správná zábava. 1290 to dala taky, ale s 790kou si to víc užívám a nebojím se jít do věcí, kde bych se s velkou Adventure jen trápil.
Ještě nebudu nad 790kou na silnici lámat hůl, protože je ještě v záběhu a neměla šanci ukázat, co se skrývá za sílu v nejvyšších otáčkách. I když je mi jasné, že 1290 se vyrovnat nemůže. Už teď vím, že je třeba mít nastavený režim Rallye. Ty ostatní jsou k ničemu a nemá žádný smysl, je používat. Na tenhle režim je reakce na plyn úžasně spontánní a zadní kolo jde krásně poslat do smyku. Když porovnám hlavní rozdíly mezi 790 a 1290, tak 790 vyhrává v ovladatelnosti a zábavnosti v terénu a 1290 zase v komfortu a výkonu na silnici. Pokud někdo musí tahat sebou spolujezdce, potom je volba jasná.
Sedačka je klasická na enduro. Dá se na ní dobře přesouvat a pracovat s těžištěm. Je i docela prostorná, ale je to prostě prkno. Zatím jsem nedal víc jak 200km v kuse, ale už teď vím, že jestli pojedu na delší výlet, musím do stupaček. Naštěstí to není nic špatného. Ve stupačkách se 790 řídí skvěle a poloha je úplně přirozená.
Fajn jsou úložné prostory. Dokonalá schránka na nádrži, jakou měla 990ka, tu sice není, ale pod sedlem je místo na nářadí a peněženku a v podsedlových plastech je prostor na lékárničku a reflexní vestu. Tady někdo přemýšlel.
Abych jen nechválil. Nechápu moc cenovou politiku Ktm. Když budu chtít mít na 790ce stejnou výbavu jakou na 1290 R, tak už jsem hodně blízko cenou u 1290R, která má stejné věci v základu. Ale je jasné, že Ktm nebude dávat svojí novinku, na kterou se dělají pořadníky jak na Favorita, za výprodejové ceny.
Pak je tu ovladač na vyhřívání heftů, který vypadá jak čínský výrobek z minulého století. Že to umí udělat v Ktm lépe, je jasné, když 1290 to měla perfektně integrované v menu s ostatními funkcemi a intenzita se zobrazovala na přístrojovce.

To je zatím z dojmů vše. Časem přidám víc zkušeností a nějaké lepší fotky z výletů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bezi29
Bezi29 napsal 29.03.19 v 09:43 10b.

vypada opravdu luxusne

alexander
alexander napsal 29.03.19 v 06:10 10b.

wil
wil napsal 27.03.19 v 15:32

Je to tak, jak píšeš. Úplně nejlepší by bylo, kdyby Akrapovič udělal nějakou nehomologovanou verzi komplet se svodem a bez toho ohromného katu, co je tam teď. A může tam klidně napsat velkými písmeny Not legal!

Více komentářů



TOPlist