Že ji chci jsem věděl už když představili prototyp a teď je konečně doma
Motorka koupena od FIRMA:KTM AUTONOVA BRNO (Brno-Brno Město - Naprostá spokojenost
Výška jezdce: 180 cm
První dojmy - Zatím zajíždím, ale i tak myslím, že obava z nedostatku výkonu proti 1190 Adv byla lichá, jede krásně, ovladatelná je o 100% líp a po rozbité polňačce se na ní dá letět líp jak na EXC350.
Motorku bych doporučil pro - Pro mě ;-)
Doplňky na motorce - Quickshifter + (těžce návyková záležitost)
Recenze
Protože jsem ji prostě chtěl hned, jak jsem ji poprvé uviděl. Každopádně po představení produkčního modelu jsem trochu vychladl, těžší než se čekalo, menší výkon než se čekalo, ale i tak, když jsem dostal info že mají jeden kus k dispozici, tak jsem do toho šel. Většina mých dovolených na moto je off a ten mojí 1190 dává celkem zabrat, mám normální, takže v horším terénu už naráží na limity podvozku a taky už to bude babička se 70 tis. Proto jsem si vybral tuto a po těch pár stovkách km co jsem zatím najel věřím, že to byla správná volba. Ale teď ještě těžko hodnotit, na to jsem na ní najel moc málo, ale hned po zajetí ji pořádně otestuju v Itálii na šotolinách, tak pak doplním další info.
Takže k dnešku, 5.12. už máme nějakou tisícovku najeto. V létě jsem stihl týden v Itálii na šotolinách a potom všechny cesty, kde jsem jezdil na EXC350 v okolí komína. A vlastně ještě jednu akci zvládla na výbornou. Vyjížďku na ukončení sezony společně s cca 20-ti ostrými endury a kroskami. Takže po tom, co máme najeto musím říct, že je ta motorka geniální. Splňuje přesně to, co jsem od ní chtěl. Když je potřeba, dá se na ní hltat asfaltové kilometry stejně jako na větší sestře. Sice má člověk pod zadkem o dost menší stádo, ale to neznamená, že by byl na okreskách pomalejší. To si rozhodně nemyslím. Samozřejmě se nebavím o kilometrové rovince kde by jí 1190 prostě ujela, ale o klikatých silničkách s rozumnou cestovní rychlostí. Nižší váha, rychlořazení a ovladatelnost ty koně nahradí a ještě si to člověk opravdu užívá. Motor se chová úplně jinak než u velké 1190, která se dá točit do omezovače a pořád jede. U 790 je nejlepší pásmo cca od 3,5 do 6 tisíc. Nahoře se pak už nic moc neděje. Ale fakt je motor strašně fajn vyladěný. Ale co je nejlepší, není silnice, ale off. Fakt jsem z té motorky nadšenej. Kdybych měl říct jestli je blíž k 1190 nebo předchozí EXC350, tak jednoznačně k 350. Samozřejmě, člověk musí v těžším terénu pořád udržovat rozumnou rychlost, protože při zpomalení začne být znát váha. Ale dokud jedete, tak ten podvozek pobere úplně nesmyslný věci. Je prostě excelentní. Vůbec si nedovedu představit, jak se musí jezdit na X-plor pro, ale jednou ho na ni dám abych to zkusil. Odjel jsem na ní stejnou trasu při tom ukončení sezony jako před rokem na EXC350 a musím říct, že kromě pomalých pasáží plných kamenů a mokrých kořenů jsem těm lehkým bez problémů stačil. Další, co na moto neřeším, ale u 790 mě překvapilo, je spotřeba. Na šotolinách cca 4,6 l/100 km a v těžkém terénu po 60 km při již zmíněné akci byl průměr 7,2 l/100 km. To je podle mě mazec.
A ještě o jednom bych se zmínil. Spousta lidí zatracuje elektroniku, kontrolu trakce a podobné věci, které prý na enduro nepatří. Já si s tím dovolím nesouhlasit. Stejné trasy mám najeté na motorkách bez elektroniky i s elektronikou a musím říct, že na 790 je v režimu rally elektronika vyladěná tak, že když člověk jede, ani o ní neví. Až začne zkoušet různé nastavení na stejném místě, tak zjistí, že dobře nastavená kontrola trakce hodně pomůže. Nechá zvednout předek, jet driftem a podobně, ale na rozbahněným výjezdu hrozně pomůže s tím, že kolo má pořád maximum trakce. Jasně, dal bych to i bez ní, ale proč ji nevyužít, když to pomůže a jízdu udělá jistější, příjemnější ...
Tak tolik asi k tomu, jaký pocit z téhle motorky mám. Je přesně taková, jakou jsem si ji představoval a nemyslím si, že pro to, co od motorky teď právě chci najdu něco lepšího.
taky jsem ji nedávno dovezl domů..))
ty mtzeler six days extrem vypadaj že do nich půjdu... díky za tip:))
Po Tvé recenzi se na ni čím dál víc těším. Přeju hodně radosti v nové sezóně!
super díky
Tak zkoušel jsem jich víc. Na šotoliny jsem dával Michelin anakee wild, jezdil jsem je na 1190 a jsou na lehčí terén super a na asfaltu skoro jako sliky. Na těžší off tam dávám Metzeler SiyDays Extreme, jezdil jsem je na lehké a jsou super. Jen na asfaltě je to utrpení