Oproti F650 nejsou žádné vibrace.
Motorka koupena od soukromý majitel
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZS 600 Fazer: již moc sportovní
Suzuki DL 650 V-Strom: nad mé finanční možnosti
První dojmy - Oproti F650 nejsou žádné vibrace. Oproti F650 je posez mírně nakloněn dopředu, ale po pár kilometrech mě to již nepřišlo. Dlouhá nádrž a přístrojovka daleko. Jede krásně od nízkých otáček.
Doplňky na motorce - Držák zadního a bočních kufrů, zadní kufr na 2 přilby.
Recenze
Po jednoválci se vracím na dvouválec.
Rozhodovaly finance, chtěl jsem opět nějaké cestovní enduro.
Chtěl jsem vyšší výkon a nižší vibrace.
Mám zatím najeto cca 50 Km, když jsem ji přivážel, ale zatím jsem nadšený.
Vypadá, že se na ní bude krásně cestovat. Je velmi pohodlná, nerovnosti na našich okrskách zvládá pohodlněji, než F650. Do "terénu" ale bude horší. Nějakou horší cestu určitě zvládne.
Plný výkon jsem ještě nezkusil, ale od cca 2000 ot do 5000 otáček jezdí příjemně.
Jen ta ochrana před větrem je bídná, ale to jsem čekal.
Zkušenosti po 4 000 km
Opravy, servis:
Jako první mě čekal servis: výměna oleje a filtru, kontrola ostatních náplní.
Protože měla najeto přes 40 000 km, tak jsem se pustil i do kontroly ventilových vůlí. 6 z 10-ti mělo menší vůli, než byla předepsaná. Naštěstí šlo většinu podložek pouze přehodit na jiné pozice a u 3 ks stačilo přebroušení na magnetce. Po zpětné montáži jsem udělal i výměnu chladicí kapaliny.
Po cca 800 km při prudším rozjezdu na křižovatce se ozvalo nějaké krátké zarachotění, což mě pěkně vyděsilo. Při normální jízdě to nedělalo. Dělalo to pouze při prudším rozjezdu při záběru spojky. Už jsem se viděl jak budu dělat spojku, ale nedalo mi to, tak jsem ještě pořádně zkoukl řetězový převod a moc se mi nezdála zadní rozeta. Nakonec jsem se rozhodl nejprve koupit komplet řetězovou sadu, což by mě stejně čekalo. Následoval opatrný záběh řetězu a po cca 1 000 km pokus s prudším rozjezdem. Nastala úleva - byla to vytahaná řetězová sada.
Jízdní dojmy:
Jezdím pouze kolem komínu pro radost. Nejdelší trasa byla asi 180 km. Jízda je požitek. Jde parádně do zatáček, nerovnosti našich silnic zvládá dobře. Vzpřímený posez je dobrý, tělo nebolí. Jenom origo sedlo je tvrdší, což se po čase projeví na zadnici . Jenom jsem lehce zklamanej z polních cest. Zaprvé by mě bylo líto jí náhodně odhodit při nezvládnutí terénu a zadruhé při mé větší velikosti bot se nedá jezdit ve stupačkách, protože mi překáží opěrky paty bot u výfuků.
Při jízdě v sedě je to naopak skvělá věc.
Zatáčky si na ní užívám čím dál víc, už jsem si i škrtl o stupačku. Gumy sedí jako přibité. Vyhovujou mi výce nahuštěné pneu 2,8 předek a 2,6 zadek.
Spotřeba je též v poho (5,3-5,6 l).
Spotřeba oleje mě překvapila - asi ho vůbec nežere. Co jsem nalil při výměně, tak je stejná hladina i po 4 000 km, takže paráda.
Poslední dobou mě začíná zase víc lákat cestování i necestama. Můj sen je GS1150 příp. GS1100, ale na to zatím není. Asi mě bude ještě čekat zkušenost s TransAlpem.
Jako nová. Kdysi jsem ji taky zkoušel, taky mě překvapila velká vzdálenost sedlo - řídítka. At' Ti dělá radost.
Moc pěkná . Ať slouží a kolama dolů