Trochu neprávem opomíjené nádherné velké cestovní enduro od Yamahy, model 2014 po poměrně výrazném faceliftu v krásné modré barvě. Evoluční vrchol motocyklového ježdění (aspoň pro mě). Ježdění alá GS v japonském provedení.
Motorka koupena od FIRMA:Yamaha Kabourek Motoshop (Písek) - Pan Kabourek- známý šprýmař, který umí prodávat motocykly, mohu vřele doporučit. Mám již od něho druhý nový motocykl.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09 Tracer: Vzhledem k nedostupnosti modelu (dodání až konec června a ještě v jiné barvě).
První dojmy - Neuvěřitelná ovladatelnost, stabilita a velmi příjemný motor. Zatím najeto 400 km, takže možno točit pouze do 4 tis., ale už tak jede výborně. Krásně se sbírá od 2 tis., regulérní zátah od 2,5 - 3 tis. ot.. Mezi režimem sport a turist znatelný rozdíl (pocitově 20-30 % výkonu). Maximální komfort, bude to asi veliký polykač kilometrů.
Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře cestovatele, kteří už mají něco najeto a chtějí mít doma univerzální silnou motku pro všechny použití- navíc v kvalitě Yamaha. Motorka není tak běžná jako soused z německé spolkové republiky a to je dobře!! Navíc určitě levnější provoz a servis.
Doplňky na motorce - Originál tankpad a tankvak, proužky na ráfky kol, laděný výfuk Akprapovič. V plánu ještě boční hliníkové kufry.
Recenze
13.4.2015:
Po Fazeru FZ6 S2, se kterým jsem byl 5 sezón v naprosté spokojenosti, přišel čas se posunout někam dále. Celkem mi zaujal nový model Mt-09 Tracer, už jsem ho dokonce měl u pana Kabourka zamluveného, ale jak to tak bývá, nakonec jsme se domluvili na Super Ténéré, model 2014 kterou měl na prodejně. Navíc v mojí oblíbené barvě se zlatými vidlemi.
Motocykl mám teprve týden, takže na nějaké větší hodnocení je zatím čas. Nejprve co nejdříve zajet a pak půjde motorka do většího zatížení. Neplánuji s ní cestu kolem světa ani do Mongolska (né že by to nezvládla), ale spíše na delší motovýlety po Evropě.
15.5.2015:
Po měsíci najeto už 3 tis. km a to jsem v podstatě ještě nikde nebyl! Neuvěřitelný polykač kilometrů, oproti šestkovému fazeru se to vůbec nedá srovnat, podvozková jistota, stabilita ve vysokých rychlostech.
Palivový mód T - výborný na nezpevněných cestách nebo v "terénu", také se s ním jezdí dobře po městě. Na pěkných silnicích a po dálnici trošku nudný. Né že byto netáhlo,ale je to takový pociťově přiškrcený.
Palivový mód S - to ovšem jiná káva, motor zhrubne, i se mi zdá hlučnější, jako kdyby jel na vysokooktanový benzín či co. Nekompromisní a silný zátah cca od 2,5 tis. ot, více než na 6 tis. ani nemá cenu točit motor. V 6 tis. jede 190 km/h, takže docela hukot. Zatím jsem s ní jel 220, rozhodně to ale nebyla maximálka.
Na tento mód je docela nepříjemná jízda po městě, každé sebemenší otočení plynové rukojeti ihned znamená zátah a zrychlení. Do terénu vůbec ne!
Nemám zkušenosti se ST modelových ročníků 2010-2013, ale rozdíl mezi T a S modelu 2014 je opravdu velice výrazný, pociťově 30% výkonu.
Se sport režimem si v zatáčkách připadám jak na nějakém hypemotardu,strašně zábavný, není problém se držet rychlostně např. s R6 (samozřejmě do 200 km/h). Díky podvozku v zatáčkách velice rychlá, díky širokým řidítkám snadno ovladatelná. Přední vidlice jsem o 2 otáčky přitvrdil (předpětí).
30.8.2015:
Tak nám končí léto a ST už má najeto bez jakéhokoliv problému 8500 km. Přidán laděný výfuk Akrapovič a proužky na kola.
Akrap dále vylepšil motor ve středních otáčkách zejména posílením točivého momentu. Aktuální hodnoty motoru by měli být cca 115 k a 121 Nm, takže srandy kopec, hlavně při předjíždění plechovek.
máme ji 5 roků, kupovaná nová, polikač kilometrů, obrovská spokojenost, jsem rád že jsme nekoupili GS, jizda na tenere je relax, nemáme důvod kupovat jiné moto, tenere se nesere
Moc se mi libi velka Tenere. mozna jednou vymenim svou Mt09 taky za neco takoveho.
Ahoj Stando, tak koukám že sis udělal rados pecka..gratuluju, mnoho bezpečných km a snad někdy naviděnou (ačkoliv společné cestování už je s ohledem na ultra tempo vaše a moje slowly minulostí )
Je to nádherná mašina 10b.