renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/639 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martin350
Vloženo 15.6.2014
Aktualizováno 8.5.2016
Zobrazeno 3 008x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Klasická třistapadesátka, kterou zná snad každý.

Více fotografii

Motorka koupena od Johny1782 (Blatná)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/634: Špatně se shání v dobrém stavu, nemá přední kotoučovou brzdu

První dojmy - no skvělé, ale to má asi každý, když poprvé jede na své vlastní motorce. Pěkně táhne a má parádní zvuk. Mám, co jsem chtěl :)

Motorku bych doporučil pro - fanoušky značky :) A taky pro ty, kterým nevadí se taky v motorce trochu vrtat a naučit se něčemu novému.

Recenze

Při výběru motorky jsem měl dvě kritéria: bude to starší a bude to dvoutakt. Tahle Jawa samozřejmě splňuje obojí. Zatím nemám moc najeto, ale na nějaké závažnější problémy jsem nenarazil. Při vyšších otáčkách se docela rozvibruje, což je však u těhle Jaw normální. Přední brzda by mohla brzdit o trochu víc, ovšem pořád lepší než buben, že :) Motorka je spíš na takovéto pohodové ježdění a můžete bez obav svézt i spolujezdce, když má tak velkou sedačku. Určitě je fajn, že si na ní většinu věcí můžete opravit doma a náhradní díly jsou celkem levné a dostupné.

Jezdím na polosyntetiku Midland v poměru 1:40

Moje úpravy a opravy

– kladívkové zapalování vyměněno za VAPE SZ17
– nový přední padací rám
– vyměněn tachometr
– nový potah sedla
– nová zrcátka
– vyčištění a přetěsnění výfuků + nové koncovky výfuků
– kompletní generálka motoru
– výměna problémové spojky 638 za spojku 634
– repase brzdového třmenu a pumpy
– výměna hadice přední brzdy
– výměna silentbloků přístrojové desky
– elektronický přerušovač blinkrů
– doplnění orig. odrazek na zadní světlo
– výměna zadních tlumičů
– výměna gufer, těsnění a oleje předních tlumičů
– výměna lanka plynu a spojky
– zavaření naprasklé vačky spojkového poloautomatu
– výměna sítka v nádrži
– oprava kyvné vidlice (výměna vložek a O kroužků)
úprava airboxu
– nové pneu Metzeler ME 22
– nový primární a sekundární řetěz
– nové řetězové kolečko 17z
– tachometr s denním počítadlem ze škodovky
– nový lak – bílá, doplněna orig. přední maska

Plánuji

– sehnat vozík PAv
– docela by se hodil palivoměr

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pp377
pp377 napsal 03.03.17 v 12:43 10b.

Moc pěkné. Gratuluji! Ať Ti dělá samou radost a jezdí o 106!

jawamistral
jawamistral napsal 08.05.16 v 19:15 10b.

Ta je hodně pěkná

Stryko
Stryko napsal 23.09.15 v 18:17 10b.

Nádherná třiapůla Skvělá motorka, přeju hodně štastných km

Franky
Franky napsal 21.10.14 v 22:02

Tahle Jawa není zase tak stará, aby jí znal každý, vždyť motor přišel na svět v roce 1984 a pak s novým celkovým desighnem přišla do prodeje celkem nedávno - to jsme studovali na strojárně v roce 1987(638), respektive s kotoučem a ohnutými výfuky(639) o chvilku později.
Také jsem si letos takovou pořídil a viděl to asi takto:
Poslední léta dobou 20.tých let 21. století jsem si pohrával s myšlenou, že už dlouho postrádám dříve přezíravý zvuk dvoutaktu.
Také měřítka hodnot i pohledu na krásu se mění a začal se mi naopak líbit desing ála 638/639/632. Nejlépe verze s kotoučovou brzdou, aby se stím také dalo jezdit.
A kdo si počká - ten se dočká 639 je doma.
A protože motorku nemám z potřeby vlastnit, ale z potřeby užívat/jezdit - tak se s ní rád také projedu.
V rámci svých zkušeností s motocykly jsem prohnal tuto JAWU 639 VLASTNÍM porovnávacím sítem.
Když to tak čerstvě srovnám - motorka je prostorově velká, ale dispozičně dobře manipulovatelná také díky padákům a držákům pod sedlem.
Docela i jede/zatáhne v oblasti, kde se nejvíce jezdí tj. 80-110km/h také díky tomu, že 4-ka je poměrně krátká.
Převodovka je taková - no, jak to říci = kovářsky humpolácká. Ale zase přední kotouč má celkem náběh a docela brzdí. Uložení zadní kyvné vidlice způsobuje trochu nejistoty/plavby při krouhání zatáček, ale nic na co by se nedalo zvyknout.
Tedy u generace "nezměkčilých" motojezdců.
Co je výboné - start. Stačí šlápnout a už brblá. Zvuk dvoutatk/dvouvál je docela líbivý a dlužno podotknou, že už jsme jej skoro zapomněli.
Celozapouzdřený řetěz, abcence pravidelného čištění a mazání, k tomu čistota prostoru zadního ráfku je super počin, dost místa je pod sedlem, poměrně velká je také nádrž a dojezd---i přes spotřebu spíše nad 5 litrů a to při "střídmější" jízdě --- zajišťuje slušný dojezd. Nebo dost místa ve skytých prostorech schránek.
Míchání benzinu s olejem je takové otravnější.
Co je na prdlačku jsou houpající se rafičky palubních přístrojů, ve vyšší rychlosti cca 120km/h vibrace, klíček "bošák", základna sedadla/ kdy při sezení dochází k napnutí a ke kontatku plechové základny s čelem potahu sedla a jeho životnost je tak zbytečně omezená.
Zkrátka je to stará škola z doby, kdy motocykl býval především dopravní prostředek, a kdy trhy jako Rusko, Mongolsko, Indie, Čína, Turecko, Egypt a Afrika obecně, ale také Jižní Amerika... po druhé válce umožnili fabrice JAWA nezemřít současně s celosvětově narustající výrobou aut, ale naopak růst.
Objektivně vzato - nyní s odstupem lze konstatovat - že byla orientace na tyto trhy ve své době dobré řešení k přežití a nakonec z něho žije ono torzo Týnecké černé díry na dotace ještě dnes.








Milan1963
Milan1963 napsal 15.06.14 v 14:34 10b.

Zachovalá, přeju příjemné kilometry.

Více komentářů



TOPlist