renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 XC (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Gurun
Vloženo 6.3.2014
Aktualizováno 23.5.2018
Zobrazeno 9 014x
HODNOCENÍ PROFILU OD 48 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Je to motorka z říše snů a to doslova. Kdo jednou zkusí třívalec, už nechce jinak!

Motorka koupena od Triumph Olomouc - Rozhodnul jsem se svůj Triumph zakoupit v Brně. Když jsem tam přijel v pátek odpoledne a stál jsem u zamčených dveří (přesto,že mělo být otevřeno),tak po nějakém čase přišel prodejce z přízemí od aut s tím,že prodavač od motorek šel domů s tím,že si něco potřebuje zařídit a dnes se už nevrátí a on tomu vůbec nerozumí...
Jelikož jsem z Moravy,tak jsem se další týden vydal do Olomouce a tam mě v podstatě čekala neskutečná ochota od první do poslední minuty od majitele p. Ševčíka a ihned jsem se rozhodl,pokud Triumph,tak jedině z Olomouce.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda Crosstourer: Honda neměla v základu tempomat.

První dojmy - První dojem? Komfort,neskutečný zvuk a ten motor který ho vydává...Přesedlal jsem na tuto motorku z Hondy Transalp a byl to rozdíl ne jedné,ale spíše dvou tříd.( Hondu jsem si koupil jako funglovku v roce 2010 na rozježdění po patnácti leté pauze).

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo chce velmi výkonou,pohodlnou motorku,která je stvořena prakticky na nekonečné cetování.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti,kryty rukojetí,padací rám, boční kufry. Vše originál.

Recenze

Motorku jsem koupil v květnu 2013 z důvodu jejího vzhledu a základní výbavy. Mám najeto 3600 km. Je to naprosto dokonalý stroj. To co mu tu dokonalost poskytuje,je je jeho motor se svým průběhem. Je v podstatě jedno, jaký má člověk zařazený převodový stupeň a jakou rychlostí jede. Po otočení plynové rukojeti se motorka projevuje brutální silou a zrychlením,ale vše je to zároveň příjemné a návykové.

Elektrický plyn,je nenormálně jemný a vyžaduje dost času, než si na něj člověk zvykne.Také co se plynu týká v podstatě jej používám maximálně do poloviny,neboť už v této poloze dávkuje takový výkon,že ta druhá polovina je prakticky zbytečná a pokud ji člověk chce využít,tak už i zasahuje kontrola trakce,aby zabránila zvedání motocyklu.Odhadem jezdím cca 70% na čtvrt plynu(a že to jede)25%do půlky a zbytek opravdu jednou za čas. A zvuk který se line z výfukové koncovky,tak podle něho by se měli učit všichni výrobci a specialisté na tuto součást motorky.

Tempomat se pro mě stal návykovým a používám ho při každé jízdě,nejvíce v obcích kde nastavím 54 mám zařazenou čtyři a doslova se kochám. A to co jsem psal výše,pokud na konci obce člověk přidá plyn,začnou se dít věci...

Průměrná pohodová cestovní rychlost je kolem 170 km/h. Zároveň je to ale nebezpečné v tom,že pocitově cítím,že jedu,tak o 50km/h míň. Odvaha mi zatím nejvíc dovolila 214km/h,ale motorka byla naprosto v klidu a to doslova a měl jsem pocit, že jen čeká na další povel k zrychlení. Spotřeba se pohybuje kolem šesti lirů.Líbí se mi třeba to,že pokud v nádrži dojde benzín na rezervu,tak nejenom ,že se rozvítí kontrolka ale zároveň na displeji automaticky naskočí odpočivadlo jaký mám dojezd.Drobnost která potěší. Mohl bych tu velmi dlouze psát o tom,že Triumph stvořil č.1 v cestovních endurech,ale to bych asi s psaním nikdy nepřestal.

Co mi vadí? Opravdu mi vadí jakási přepážka (nevím jak to nazvat) v hrdle nádrže,když tankuji. Ať se snažím jak chci, vždy mi kvůli ní při tankování stříká benzín na motorku. Pak je to váha motorky,pokud ji chci dát na centrální stojan je to moc velká fuška. A občasné nechtěné zapnutí vyhřívání rukojetí při práci s tempomatem. Taky musím vzpomenout velmi citlivě ABS níže uložené stupačky se kterýma častěji cítím cestu (tady vycházím se zkužeností z mé minulé motorky,kde jem toto neznal).
Ale ani tyto věci nemůžou pokazit můj dojem z tohoto dokonalého stroje a díky tomu, to u mě nebude mít na jedničku z hvězdičkou,dvakrát podtrženou,ale jen na jedničku dvakrát podtrženou.
Ps: v minulém týdnu jsem měl telefonát z Triumphu Olomouc s tím,že mi vymění zdarma řídící jednotku, Na můj dotaz proč,tak mi bylo sděleno,že nic špatně není,jen Triumph vyvinul novou a lepší, kterou od letošního roku montuje do těchto strojú a rozhodl,že to vymění i všem kdosi už tento stroj zakoupili.
No není to dokonalá značka?








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bobgreen
bobgreen napsal 30.09.18 v 10:17

Ahoj,můžu jen souhlasit,mám 2013,bylo mi řečeno,že na moji dle vin se svolavacka nevztahuje.Každopádně příště se za panem Ševčíkem zastavím osobně na kontrolu.Přeji hodně km a šťastných návratů bez ztráty kytičky Dávám 10b

AfricaTwinL2
AfricaTwinL2 napsal 26.04.18 v 06:05 10b.

krásnej třívál

hansc
hansc napsal 30.10.16 v 23:11 10b.

Super,ať slouží...na jaře si jdu pro xca...jen nevím jakou barvu a kufry na krasavce😀

spiter
spiter napsal 19.02.16 v 23:26 5b.

A co podvozek a odpružení. V testeu časopisu motocykl to moc nechválili: motor super, ale podvozek odskakování na nerovnostch, žádná možnost nastavení, nejde do zatáček, bolení rukou od tlaku na řídítka v zatáčkách, atd. Taky uvažuju o koupi, ale tohle mě dost odrazuje.

Spiter

Tomage
Tomage napsal 07.02.16 v 18:38 10b.

Krasavec! 10 b.

Více komentářů



TOPlist