renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 XC (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník marin35
Vloženo 16.1.2021
Aktualizováno 19.12.2023
Zobrazeno 3 635x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Koupeno 6. ledna, v motocentru Hradec Králové. Celková spokojenost.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTOCENTRUM HK (Hradec Králové)

Výška jezdce: 160 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 GS : výbava poměr cena, dva válce

První dojmy - Hlavně se nebát váhy, zas taková hrůza to není, u velkých cesťáků se s váhou na místě prostě musí počítat, je to jedna z jejich základních vlastností. Výbava limitovaného desertu pro rok 2020 je více než uspokojivá a výrobní zpracování je na jedna plus.

Motorku bych doporučil pro - cestovatelům , každému kdo se na ni vyškrábe, určitě nejen na asfalt.

Doplňky na motorce - Z výroby
- elektricky nastavitelné plexi
-vyhřívané gripy se sedadlem
-TSAS podvozek
-kontrola trakce, náklonové ABS
-pět jízdních režimů
-ochranný rám s ochranou spodku
- hlavní stojan
-dva boční kufry Triumph
-drátěná kola
-qickshifter
-tempomat
-dokoupen třetí kufr ,přídavná světla a vrchní ochranný rám a origo držák telefonu, cnc páčky

Recenze

Zkušenosti mám zatím prachbídné vzhledem k tomu, že jsem motorku koupil 6. ledna 2021 a týden na to nás zavalil sníh, jak neočekávané v lednu .
Jezdil jsem jen na starším modelu a to se srovnávat asi fakt nedá. Nicméně po Hondě Crosrunner 800 r.v. 2011 (242kg v základu) jsem si řekl, že už mám nárok na novou motorku. Hodně cestuji a proto Triumph Tiger 1200 Desert byla po nedlouhém vybírání jasná volba. Požadavky byly jasné,
o nějaký hrnec méně- nejlépe jen o jeden, více pohodlí na dlouhé cestování, více elektroniky, více síly, více mimo asfalt, posed královský, kardan, řídítka široké no super. Při mojí výšce 160 cm a váze 70kg, je úplně jedno jaké cenduro si osedlám, protože stejně nikdy na zem nedosáhnu, tak akorát jednou špičkou, po Hondě -sedlo 815mm jsem si řekl, že nějaké to kilo navíc ještě zvládnu, na jednu špičku jsem historicky zvyklý, se sníženým sedlem jsem se dostal rovněž na 815 mm.
Proto VY , které příroda neobdařila standartní výškou fakt nemějte strach a běžte do toho pokud máte už nějaké zkušenosti z těžšími motorkami a máte v plánu cestovat cestou necestou, prostě jen musíte trochu více přemýšlet a vnímat v malých rychlostech fyzikální zákony. Na krátkou nohu padají i vysocí.
Nakonec ta složitá a těžká manipulace na místě je jen opravdu malá daň za to, že si jezdíte jako král po Evropě cestou necestou v maximálním komfortu s pořádným stádem plnokrevníků pod zadkem .
Kdyby záleželo na výšce tak skončím tak akorát u stopětadvacky a z tou toho moc nenacestuju.
Takže hnedle z jara hned při prvních kilometrech se určitě rozepíšu více .

26 února 2021- najeto prvních 500 km- Tak především musím podotknout, že motorka je pro zajetí totálně blbuvzdorná , po překročení doporučených otáček vzhledem k počtu najetých kilometrů na mně neúprosně září z TFT displeje z otáčkoměru, že tudy cesta nevede a měl bych se krotit, protože si přeci vše teprve sedá.
Odpružení a vůbec celá koncepce semiaktivního podvozku je nad mé očekávání a po prvních rozpačitých kilometrech, kdy jsem si nebyl úplně jist na čem to vlastně sedím a co se po de mnou děje, jsem doznal, že na prahu 500ti kilometrů se již podvozek značně uvolnil, sedá si a začíná se chovat sofistikovaně a velmi předvídatelně... no prostě je to bomba co vám dovolí s kombinací náklonového ABS a kontrolou trakce, které si můžete nastavit v pěti základních režimech a devíti stupni odezvy, od komfortu přes normal až ke sportu. A ty jsou tedy značně rozdílné a transparentní.
Řazení pomocí quickshifteru je kapitola sama pro sebe. Po pár desítkách kilometrů, během kterých si vlastně jen uvědomujete, že tu funkci máte k dispozici už nebudete řadit jinak, prostě nahoru, dolů jak je libo a abych se v tom všem neztratil tak mi velmi zřetelně ukazuje displej kam jsem se vlastně s kvaltama dostal.
Večerní jízda je super, říká se o Triumphu Tiger s led světly, že už svítí líp jen zaoceánský parník. No něco už jsem za těch 20 let najezdil a musím podotknout, že na tom něco fakt bude.
Brzdy Brembo se dávkují velmi dobře a s podřazováním bez spojky je to snad nenahraditelná kombinace. Na přitvrzování předku aby se nepotápěl při brždění jsem si zvykl velmi rychle. Výfuk ARROW je až srandovně důmyslný, při nižších točkách je ten zvuk až nepřirozeně klidný a takový sametový, nicméně nad 5000 ot to začne být fakt hitparáda a při podřazování máte pocit, že za vámi běží stádo býků, to si fakt užívám s debilním úsměvem.
Jak se dá předpokládat, tak Angláni vzhledem ke své geografii mají perfektně vyřešenou aerodynamiku a tudíž vzduch motorku jen tak nějak ležérně obtéká a to se na cestování fakt cení..no a k tomu je ještě bonus el. nastavitelné plexy i za jízdy.
Posed i s mou výškou nevýškou 160 cm je super rovný nebolestivý a velmi příjemný, znásobený pocit pohodlí je samozřejmě v předjarních měsících vyhřívaným sedlem.
Na závěr, abych byl spravedlivý musím ještě dodat malá negativa, která se však v celkovém dojmu velmi rychle rozpustí. Občas trochu vibruje pravé zrcátko, což si myslím , že nějak vychytám. Suchá váha 250 kg plus min. nádrž bez kufrů jde na místě znát, chce to prostě trochu síly a nebát se. Výška jezdce si nemyslím , že je nějak zásadní, malí musejí být holt šikovnější a více cvičit techniku v malých rychlostech. Ovladač blinkrů bych posunul více nahoru, ale to je taky jen o zvyku.
Inženýři nějakým způsobem zajistili, že motorka i z mírného kopce má tendenci na bočáku padat, proto opravdu pozor.
Na policajta jen na rovině nebo s kvaltem.
Tak abych to zatím nějak ukončil...za top cenu, alespoň pro tentokrát dostanete top zboží, které vám jistojistě vykouzlí nejedenkrát opravdu šílený úsměv.
Určitě to někteří z vás už znáte, kdy přijdete domů po třeba odpolední jízdě a drahá polovička vám říká "nesměj se furt jak debil, už nejsi na motorce, teď už jsi doma"...nooo, tak to je přesně tenhle stav, který vám tahle mašina zajistí na 100%.
Takže příště zase něco dodám, třeba o motoru, mějte se a kolama dolů

26.3 2021- Tak najeto 800km, zatím nic moc zkušeností, prostě se učím kamarádit s elektronikou, snad jen, že už jsem měl možnost vyzkoušet Sport režim a ten mě málem vystřelil z trenek . Off roudík zkouším jen velmi opatrně tedy mokré i suché polňačky, trocha šťtěku a pro mě ideální volné louky, kde se v klidu můžu učit drifty , otáčení na pětníku atd, prostě těžko na cvičišti- lehko na bojišti. motka si pomalu sedá, podvozek se uvolňuje z počáteční křečovitosti a motor ztrácí svůj počáteční hrubý zvuk, tak to je asi zatím vše, tak ahoj a kolama dolů

30.4.2021-Jen malý dovětek, domontovány vrchní padáky a tři kufry. Kamarád říká.. tak ta bude mít něco pod 300kg a já na to ... hmmm to se mi moc nezdá, takže vjedu na váhu s plnou nádrží a ejhle...302kg s prázdnými kufry, (foto v galerii)kdo by to byl řekl. Jinak po prvé vyzkoušeno 500 km více méně v kuse a super

06.05.2021- Tak najeto 1900 km, konečně mohu využít plné spektrum otáček, byť jen zatím krátce na studeným koberci, podvozek super, musím přiznat, že jsem i schválně vjížděl do výtluků, abych si znovu a znovu užil ten pocit že nemám strach o své ramena, které pořád drží v jamce. Pravé zrcátko pořád vibruje, ale jak se uvolňuje motor a převodovka, tak se vibrace posouvají nad 130 km/h. No nic, už mi to ani nevadí. Aerodynamika je tak super, že jsem přikoupil překlápěcí přilbu a tím si užívám ještě více, no nic s investicemi je konec.
Asi 100krát už jsem odpovídal na otázky...ty joo, ta je veliká, nebojíš se?...jejda, tohle se svou výškou fakt uřídíš?...ty nedosáhneš přece na zem, tak jak jezdíš?...to musíš zastavovat jen u pangejtu? Nooo ...a to jsou ty lepší dotazy, tak tedy znovu. motorka je těžká na místě, i v malé rychlosti ovladatelnost super, už bych neměnil. Chce to prostě jen zkoušet , zkoušet a zkoušet. Respekt je na místě , ale není důvod se z toho podělat, tak příště zase něco dodám.

20.5.2021- najeto 3200 km. Tak co dál. Pravda asi fakt je, že v terénu 90% problémů řeší plyn. Už se mi to stalo několikrát a vždy jsem vyvázl se zdravou kůží a bez ztráty kytičky. No, vibrace levého zrcátka se posunuly někam nad 150 km/h.
Jedna teda velká výtka. U motorky za...však vy víte, prostě ranec peněz, bych fakt očekával, že štít bude vyrobený opravdu z kvalitního polykarbonátu. No, tak chyba lávky. Ani jsem nepomyslel, že bych na něj sáhl hadrou nebo houbou , prostě jen vapkou a ejhle, první mikroškrábance jsou na světě a to mě fakt vadí. Slušně řečeno. Spotřeba z počátečních šesti litrů klesá pomalu k pětce, nezáleží na tom, ale někoho to možná zajímá.
Ještě jeden poznatek. Snížené sedlo za desítku je sice o 2cm nižší, ale v mezinožním oblouku širší o 5 cm oproti originálu !!! Hmm, tak to teda netuším , co tím výrobce myslel.
Motor je opravdu neuvěřitelný, je to raketa. Nejsem žádný závoďák, ale jako Jeseničák je přímo mou povinností si vyzkoušet i na téhle motorce Červenohorské sedlo, pochopitelně před sezónou, přece se nenechám sestřelit poblázněným egoistickým debilem z Polska. taková je má zkušenost. No nic...motorka drží neuvěřitelně jde až na stupačku a hranu gumy, při dodržení základních pravidel jsem si připadal jak profík, komunikace elektronického podvozku s kontrolou trakce je prostě úžasná. Takovou jistotu a tím pádem i umocněnou radost jsem ještě z motorky neměl. Toť zatím vše. Ahojte a kolama dolů

27.8.2021- tak najeto 12000 km,



Zkratkou dodám, že s Triumphem jsem projel několikrát Rakousko a Slovensko, 2krát Slovinsko, dále Chorvatsko, Černá Hora, Bosna a Hercegovina a nakonec i Albánie. No prostě paráda a zážitky neskutečné.
Změna je v tom, že jsem vzal své originál sedlo a nechal ho přešít u firmy DDT CUSTOM, s jejich prací jsem opravdu spokojený, fotky mohu poslat na vyžádání, nebo je hodím do galérky.
Vše co jsem napsal do nynějšího data, abych se neopakoval, souhlasím bez vyjímky. Zrcátko pořád klepe hahaha.
Motorka v terénu i na svou váhu se chová skvěle, samozřejmě po ní nesmíte chtít trial. Změnu palivových map využívám dost často, je to taková hračka navíc a má to hlavu a patu. Počet závad na motorce je nula, takže plná spokojenost a kardan taky funguje bez výtek i v nižších otáčkách bez škubání a zbytečných zvuků navíc.
Tak nevím co dál psát, Triumph tiger 1200 desert je prostě vyšperkované velké cestovní enduro a jsem s ním velmi spokojený a toho rance peněz nelituji.
Takže dámy a pánové hodně 3ťastných kilometrů a kolama dolů (-:

10.11.2021 Dovětek- najeto za sezónu 14 900 km
Zazimoval jsem už tak 5krát
pustil jsem se více do offroadu a limity motorky jsou úplně jinde, než moje. No...povedlo se mi tu potvoru konečně odlepit od země.. no sláva
A nakonec...změnil jsem názor na výfuk...kurňa je to takový vysavač.
Ale na dlouhé cesty je to samozřejmě super. Tak ahojte.

Mimochodem... Je tady nějaký cestovatel z Jeseníku a okolí??

1.9.2022
najeto 25 000km, další zážitky za mnou, v záruce vyměněno přední světlo, jinak super. projeto Rumunsko křížem krážem, dokoupen vak místo zadního kufru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hlemejzd999
hlemejzd999 napsal 18.09.22 v 07:07 10b.

pěkně popsáno , ať slouží

Tatanka-T5
Tatanka-T5 napsal 16.12.21 v 12:59

Krásné počtení o vzrušujícím stroji. Vím, že pro mě byl motivací i určením směru k výběru mojí současné černé krásky. Koneckonců si TT s mým CT po nějaký čas spolu budou povídat v jedné garáži...
Hezkou zimu.

Quasar
Quasar napsal 15.12.21 v 02:32 10b.

parádní počtení, tak ať jezdí...

Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 08.11.21 v 11:42

kurňa dobré to máš Láďo dobré, tos musel jet do Albánie se skvělýma chlapama, když vás bylo jak much

JanKam
JanKam napsal 05.11.21 v 19:53

Více komentářů



TOPlist