PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 XC (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Brodic
Vloženo 24.6.2017
Aktualizováno 23.7.2019
Zobrazeno 2 896x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


První motorka, ale skvělá volba. Neskutečná radost z toho mechanického zaklapnutí každé rychlosti, geekovské potěšení z dokonalé elektroniky, stálý úsměv z šumu větru okolo hlavy. Svižná, britsky svébytná, zatím zcela spolehlivá a nakonec dost úsporná. Es

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany) - Koupě byla jedna věc, ale následný servis druhá. Ukázalo se, že motorka po servise bude vždycky špinavá a pokaždé bude něco špatně. Někdy něco malého, co si člověk spraví sám, někdy většího a do servisu se pojede znovu. Bohužel. Chápu, že personální situace není snadná, ale na druhou stranu jsem tohle u motorky za 0,5 milionu vidět nechtěl.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Je jich na silnici moc a je z toho už takový společenský status
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Nebyla to láska na první pohled. Celkově mi u japonských motorek chybí něco z čeho bych měl opravdu radost od prvního pohledu. Když jsem k ní přidal všechny doplňky, které jsem chtěl, stála skoro stejně jako Triumph.
Ducati Multistrada 1200 Enduro: Cena a asi jsem nechtěl 160k...

První dojmy - Skvělý! První dojem (trochu se staženými půlkami) byla radost z vůbec prvního rozjetí, ze zvuku motoru... Po pár prvních kilometrech přibyla radost z toho, že se vede vlastně o dost pohodlněji než zásadně lehčí a menší Kawa ER-6n z autoškoly. Pár dalších kilometrů jsem kontroloval, jestli jsem si nezapnul vyhřívání sedačky - v 33°C to tak vypadalo dost přesvědčivě. No a pak už jen postupné poznávání...

Motorku bych doporučil pro - tohle neumím posoudit. myslím, že ta váha a výkon není ideální na začátek nebo na začátek pro někoho, kdo ještě nemá trochu srovnané věci v hlavě. Myslím, že je pro někoho, kdo ocení britský přístup a design, někoho, kdo chce maximální možnou výbavu a je za to všechno ochoten zaplatit.

Doplňky na motorce - varianta XCA má snad úplně všechno - vyhřívané hefty, padáky... V akci byly ještě boční hliníkové kufry. Dokoupil jsem už jen topcase a navigaci.
červen 2019 - vyměnil jsem brzdové páčky a nové mi o dost sedí svým tvarem + jsem koupil větší topcase tak, aby se do něj vešly dvě integrálky nebo jedna spolu s bundou a kalhotama. Trochu zklamání, že upínací systém Monokey je sice zcela univerzální, ale Triumph má posunutý zámek na plotně o 2 cm (takže kompatibilita s čímkoliv jiným není)

Recenze

Na recenzi je zatím brzy. Za 3 dny (vlastně 2 jízdy) jsem ujel jen něco přes 500 km.
od začátku do konce velká spokojenost a to i v okamžiku, kdy konec první jízdy znamenal 50km v bouřce, tmě a dost silném větru (bohužel pohled na radar byl jasný - buď cca 3 hodiny čekat nebo jet).

První postřehy
- je krásná a od začátku je mi na ní dobře - žádný stres, pnutí,...
- motor - vím, že nemám s čím srovnávat, ale tohle je i v režimu zajíždění a začátečníka sen
- neskutečné pohodlí - podvozek vyžehlí všechno
- dost dobře svítí - toho jsem se po všech adaptivních xenonech z aut dost bál, ale je to úplně v pohodě
- kufry - mimo to, že se mi tam nakonec nevešel notebook v původním batohu, tak velká spokojenost - kvalita, objem, vzhled
- spotřeba - jasně, asi někdy budu jezdit i rychleji, ale 5,2 l/100km při zajíždění a snaze otáčky nepřekročit, ale taky někdy beze zbytku využít, mi přijde super

26.6.2017 najeto prvních 800km - 3 vyjížďky a dvě cesty do práce. Každý kilometr je lepší než ten předchozí. Zvykám si a objevuju další a další věci, které motorka umí. Ani nechci vědět, co mě ještě čeká za hranicí doposud povolených 6 000 otáček.

14.7.2017 tři týdny, dva tisíce kilometrů (z toho týden pryč bez motorky). Nevím čím to je, ale při běžné jízdě už moc nepociťuji, že by hřálo celé sedlo. Všechno funguje úplně skvěle, k žádným limitům se zatím neblížím, ale každý kilometr si užívám. Vyzkoušel jsem skoro všechny režimy fungování o které mi šlo - jízda okolo komína pro radost, denní cesty po městě za prací, celý den v sedle po okreskách, trochu rychleji po dálnici i kousek v lehkém terénu. TEX mě nikde nezklamal, naopak všude mě dokáže držet ve chvílích, kdy by můj začátečnický neum mohl znamenat problém.
Kdybych musel najít nějakou chybku, netýkala by se motorky, ale kufrů - zaprvé ve velkých deštích nejsou zcela vodotěsné, za druhé hliník opravdu lehce špiní (věci uvnitř).

23.8.2019 máme spolu za sebou něco málo přes 25 tisíc kilometrů. Začínám mít pocit, že jsme se sžili V jednom i ve dvou, na krátkých cestách za klienty, o trošku delších okolo komína i těch ještě delších někam na výlet.
Mám pocit, že všechno, co jsem si přál jsem tady našel. Zábavu, odreagování, svižný dopravní prostředek i parťáka pro chvíle dobré i ty všelijaké.
Letos mám z delších jízd za sebou dubnové Chorvatsko, kdy z 2 tisíc km nakonec 1400 pršelo, teploty byly od -2 do +14 a jestli někdo nezklamal, byl to Triumph (já toho měl dost plný kecky). Před pár dny jsem se vrátil z Alp, kde jsem se učil a učil. A v tom učení to právě je. Motorka mě nechá učit se a vždy bude umět o dost víc než já. Zároveň se na ní nijak nezdravě nebojím a mimo jiné vím, že jsem "pár" chyb už udělal a Tiger se je vždycky snaží za mě nějak vyžehlit místo toho, aby mě ztrestal...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sasos69
sasos69 napsal 02.05.20 v 18:58 10b.

Dobre postrehy

Hvitserk
Hvitserk napsal 28.08.19 v 13:28 10b.

libac22
libac22 napsal 21.02.18 v 23:19 10b.

Nejhezčí tygřík , užívej

Racing.angel
Racing.angel napsal 05.08.17 v 14:42 10b.

Krasavec

Medvědtigr
Medvědtigr napsal 29.06.17 v 16:15 10b.

Atˇ Ti slouží jako ta moje.Včera jsem překročil 50 000 km a naprosto bez problémů!!

Více komentářů



TOPlist