renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník spajazacatecnik
Vloženo 5.5.2012
Aktualizováno 23.8.2014
Zobrazeno 7 744x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejlepší osmistovka na světě!!! Třívál forever!!

Více fotografii

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První dojmy po nasednutí si pamatuju dobře. Bylo strašný vedro a já na té "krávě" kodrcal pražskou dopravou.

Motorku bych doporučil pro - Pro mě. Nene, pro všechny!

Doplňky na motorce - Origo Plexi. Vyhřívané hefty. Pak od SW-Motech : Zvýšení řídítek, blástry, zadní textilní kufr, boční kufry Aero. Navigace Garmin.

Recenze

Muj novy stroj. Po jednolete zkusennosti s Aprilii Pegasso Trial jsem presel na vyssi level. V prvni rade kvuli velikosti. S telem 188cm-100kg je to na Tigeru mnohem pohodlnejsi. Zatim se musi zajizdet, takze toci jen 5tis. Pak to ale bude asi hukot. Na enduro ma motorka zvuk jak silnicni pila. Podvozek absolutni jistota. Akorat hreje. Pri popojizdeni Prahou ve 28 stupnich se prava strano prohreje tak, ze se neda sahnout ani na ram. Cudliky pocitace km se v rukavicich hodne tezko mackaji.
Jinak ale navykove jezdeni - 700km kolem baraku za tyden.

Tak zase po roce. Najeto 10 000km. Už je teda zajetá. Párkrát položená - ale nijak brutálně.

Totálně univerzální stroj. Na silnici se dá cestovat do alelůjá. Do 160Kmh komfortně. Podvozek typu želhlička. Zatáčky i na špalkách v pohodě.

Největší zábava ale při enduro ježdění. Protože je to enduro! Chce to trochu rozjet a najednou se podvozek zklidní a neskutečně funguje. Do těžkýho bláta je to utrpení a hlavně škoda.

Největší nirvána letos opět v destinaci Malé Maroko (70km čtverečních polopouště kousek od hranic.
Dále jede zase Alpy na týden. Má kliku, že jede, páč novej Street Triple ještě neni zajetej. Jinak by jel ten. Moto na silnici je holt na silnici lepší...

Epilog
A je to tady. Po dvou letech a pěti měsících jsme se s Tigrem rozloučili. Strávili jsme spolu celkem 18 300 km bez nehody a bez jediné technické závady. Za všechno mu mockrát díky. Byl to úžasnej stroj, ale už to chtělo změnu.
Začal jsem ho používat na pracovní jízdy po Čechách místo auta. Autem se tu jezdit prostě nedá! Naprosto vyhovující a pohodlný stroj se spotřebou okolo 6,3 litru a tak 0,5 litru oleje na 10t km. Cestovní rychlost 150 i s kuframa, v zatáčkách pevnej. Brzdy slabší, ale použitelný a s ABS bezpečný stroječek.
Motor je myslím první třída. Nevibruje jak dvouvál, odspodu táhne snad od 2000ot. Nad 6000 je to nádhernej zátah i zvuk. Pohodlí naprosto bez výhrad. Když teď zkouším různý další motorky zjišťuju, že buď jsou angličani naprosto stejně stavěný jak my nebo to prostě jenom vymějšlel člověk, co měl hlavu. Když si vzpomenu na ty stupačky spolujezdce u Multistrady či KTM Adventure, jak mě tam vyloženě sraly... Na Tigerovi lze jezdit opravdu pohodlně i ve stupačkách (na rozdíl od jiných strojů enduro, kde člověk vypadá jak šašek). Pro mě to byl vždycky parádní pocit si při průjezdu městem stoupnout, hezky opřít stehna o nádrž a letět silnicí bez toho, aby byla vidět motorka. Fakt sranda pocit...
XCéčko je zaměřeno i na lehčí terén, to jo, ale asi takhle: Když ho dostane do ruky někdo, kdo má zkušenosti třeba s motokrosem nebo lehkým endurem, bude s Tigrem lítat v suchým terénu jak šalenej. To přední velký kolo přejede neskutečně velký díry. Ale jestli si někdo myslí, že si to koupí a hurá, bude za chvíli jezdit jak Marc Coma, tak to určitě ne. Je to přece jenom motorka s 210kg a těžiště je celkem vysoko.

Takže popřeju novému majiteli hodně zábavy a štěstí, zamáčknu slzu v oku a kliknu na tu ikonu "neaktivní"...

Po testu KTM 1190 Adventure a Ducati Multistráda jsem se rozhodl, že se další můj stroj bude jmenovat Triumph Tiger Explorer. A to jsem na něm ještě ani nejel.

Mimochodem, neodpustím si jednu poznámku:
Přečetl jsem spoustu recenzí na velká endura. Viděl jsem spoustu videíí na Youtube a na Autosalonu. Všude jsou to samý reklamní kecy! Novinka vždy test vyhraje a o špatných věcech se prostě nepíše. Vše je super, zátah takovej a makovej, brzdy famózní, blablabla. Píšou to asi lidi podle prospektů a vůbec by se tím člověk neměl řídit!
Nehodlám se svými zkušenostmi hodnotit tyhle aspekty, ale proč třeba nikde nenapíšou, že to slavný KTM topí do sedačky, jak kdyby v ní bylo 3kW topení? Proč se píše, že to má dvacet kilometrů drátů a padestát čidel, když se na tom nedá sedět? Teda dá, ale koule jsou na hniličku tak za 8minut a natvrdo do dvanácti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MartinVolejnik
MartinVolejnik napsal 01.06.16 v 21:04 10b.

Elia
Elia napsal 24.11.14 v 13:00

Paráda!

Petr_TA
Petr_TA napsal 13.09.14 v 18:22 10b.

Pavedenej stroj s rodokmenem
Taky jsem měl tu čest se povozit
Parádně napsaná recenze
10b

Zajda.Brno
Zajda.Brno napsal 09.06.14 v 16:04 10b.

Pěkný kousek za 10b

Zároveň si dovoluji zaslat pozvánku s adresou na nově vznikající klub Triumph Tiger
http://tiger-explorer.forumczech.com/

spajazacatecnik
spajazacatecnik napsal 12.10.12 v 08:39

No já už jsem si nějak zvykl. Mám originál. Musí se to čapnout za zadní madla a tozkejvat to. V terénu mi to na centrálním nepříjde moc stabilní. Jo a na hupech to bouchá do kyvky.

Více komentářů



TOPlist