PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník gulliver
Vloženo 2.11.2014
Aktualizováno 15.10.2015
Zobrazeno 7 636x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Triumph Tiger 800 XC? Výborná motorka stření váhy, která si poradí s každým terénem a na silnici překvapí kdejakého "litrážníka".

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 800 GS: Taktor - věčný to dříč, nepříliš pohodlný, motoricky méně výrazný = výborná motorka, ale pokud víte, že nechcete vymetat "hory-doly", doporučuji Tygříka

První dojmy - Tygřík mě sedl hned, jak jsem na něj naskočil. Po ujetých cca. 100km jsme už byli jedno tělo. Zrychlení naprosto uchvátilo, není to sice žádné letadlo, ale 150 je naprosto dostačující rychlost s otáčkami přesně v polovině.

Motorku bych doporučil pro - Pro "fajšmekry", kteří rádi cestují do zemí na východ od nás. Na západ, kde se počítá s lepšími cestami, doporučuji spíše verzi bez XC nebo více cestovnější motorku s větším obsahem.

Doplňky na motorce - Padací rámy givi, alu kufr speciál limitované edice od alu-milanek.webnode.cz, deflektor předního plexi, hlavní stojan, zvýšení řídítek, nosiče SW-Motech + boční kufry rovněž z produkce Alu-Milánek

Recenze

Triumph Tiger 800 - poznatky bych si asi nechal až po nějaké delší cestě. Zatím ji tak nějak zajíždím.

BMW F800GS vs Ttiumph Tiger 800XC
Ještě doplním svůj osobní poznatek pro ty, kteří jsou na vážkách mezi F800GS a Tiger 800XC. Jezdím dalo by se říct delší cesty a měl jsem vždy motor 1000ccm, prostě cesťák, žrout kilometrů. 1000km na jeden zátah žádný velký problém. Problém byl v tom, že po dojetí na místo, například na překrásnou vyhlídku někde v rumunských či albánských horách, nebo stačí taková běžná moldavská silnička, už to s tímto "cesťáčkem" není žádná velká radost a v podstatě mohu s nadsázkou říct, že se těsně před dosažením cíle otočíte, protože je to prostě na cesťák příliš. Samozřejmě by cíle dosáhla, o tom žádná, ale dost se nadřete nebo nedej bože pokud vám pod tou tíhou někde spadne nebo vám ji je prostě líto, když vidíte, jak jede na dorazy. Musel jsem najít vhodný kompromis mezi cestovním a skutečným endurem.
Zkrátím to: za každou z těchto motorek dáte kolem 250tis+, ikdyž je F800GS více do terénu, určitě s ní za ty prachy nebudete lítat někde po lese nebo vymetat brody (jistě, jsou tací). Tím pádem pokud chcete více cestovní motorku, která v menší míře zvládne i to, volte Triumph Tiger 800 XC :o)

Poznámka na konec, proč NE BMW F800 GS
Ze zkušenosti kamarádů, kteří koupili BMW F800 GS a pročtení spousty komentářů k této motorce, je tu velká nedůvěra k modelům do roku 2009, kdy prokazatelně vykazovaly vadu motoru, kde byly některé součásti poddimenzované. Od roku 2010 by měl být problém "vyřešen", ale aby byla jistota, že není v tomto ročníku nějaký pozůstalý motor nebo to není jen 1. přihlášení do provozu staršího ročníku, všichni mě doporučovali koupit nejlépe 2011/2012. S tímto rokem jsem však téměř na ceně nového Tigříka.

Nevýhoda: není to tuctová motorka a počítejte s tím, že díky tomu zatím nejsou žádné repliky příslušenství. Není jich mnoho a vše pouze od renomovaných značek, jako SW-MOTECH nebo přímo Triumph. Od prodloužení předního blatníku, zadní miniblatník, zvýšení řídítek, vyhřívané rukojeti (tady pravděpodobně půjdou namontovat Oxford gripy), padací rámy, nebo pitomá samolepka na nádrž proti poškrábání od zipu, všechno dost drahé.
Pravda, není to tak tak tuctová motorka, tak že tolik nekolují zvěsti o vadách jako u BMW, kterých je tak 10x tolik. Tak jsem zvědav, na jaké závady narazím... nic není dokonalé...
... a už je tu malá zkušenost. Nějak často spíná ABS. Možná spíná pro jistotu nebo to fakt na Štědrý den klouzalo. No, ABSko u kamarádovi F 800ky spínalo skoro při každém brzdění, tak že je to asi normální. Doposud jsem ho na žádné neměl a je to pro mě nové. To ale taky jen dokazuje, že se jedná o celkem lehké motorky. Třeba u takového BMW 1200 GS mě jen tak ABSko neseplo (samozřejmě se jednalo o jízdy na podobném terénu silnice 2-3. třídy, žádný terén).

Co mi moc nesedí: nevím, co výrobce vedlo k odstranění výstražných blinkrů. Za kolonou nebo při předjíždění stojící kolony jsem je vždy používal. Vypínání ABS čudlíkem bych zase okopčil z BMW. Lozit do menu, settings, ABS, OFF... to je nesmysl! Spotřebu bych na 800ku uvítal o trošku nižší. Litrový Varan bral do šesti. Ale tak, tohle jsou 3 válce...budiž. Mini zásuvka 12V - nutnost redukce.

Co je třeba doladit: u této motorky se trochu počítá, že se člověk častěji postaví do stupaček a pro "obludy" nad 180cm (já mám 188cm) je zvýšení řídítek o 2cm docela znatelným přínosem.

Pozn. k servisu: pokud si na ní budete dělat něco sami, doporučuji se obrnit značnou mírou trpělivostí. Abyste vyšroubovali jednu část, budete muset vyšroubovat dvě další. Některé šrouby, hlavně pak ty nejdůležitější, mají na druhé straně matičku. Jakmile povolíte, už je nedotáhnete. K matičce se pak dostanete rozděláním 1/2 motorky, abyste poté nalezli matičku krásně zapuštěnou 5cm v trubkovém rámu = montáž padáků krásných 11 hodin čistého času.

Ještě jeden malý důvod, proč NE BMW F800 GS
Ze zkušenosti kamarádů, kteří koupili BMW F800 GS a pročtení spousty komentářů k této motorce, je tu velká nedůvěra k modelům do roku 2009, kdy prokazatelně vykazovaly vadu motoru. Od roku 2010 by měl být problém "vyřešen", ale aby byla jistota, že není v tomto ročníku nějaký pozůstalý motor nebo to není jen 1. přihlášení do provozu staršího ročníku, všichni mě doporučovali koupit nejlépe 2011/2012. S tímto rokem jsem však téměř na ceně nového Tigříka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pedl
Pedl napsal 10.07.17 v 22:05 10b.

Tu bych taky bral

MartinVolejnik
MartinVolejnik napsal 15.05.16 v 21:29 9b.

Je to super váha a 21 kolo v předu, super.

boucek69
boucek69 napsal 20.07.15 v 07:19 10b.

stejná krevní skupina

ivulino
ivulino napsal 01.03.15 v 20:58

Mám BMW F800GS a v podstatě s tebou souhlasím

gulliver
gulliver napsal 07.12.14 v 19:31

tohle by byl asi muj Hight End, čemu bych říkal "terén" Jo první dvě minuty neber v potaz Obě motorky by ho zvládly těžce s rezervou. Ale jestli myslíš ještě víc terén, tak to už neřeš 800 XC/GS ale spíš Endurko

Více komentářů



TOPlist