renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník miligen
Vloženo 14.10.2015
Aktualizováno 25.3.2020
Zobrazeno 6 602x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Jeden z nejlepších strojů ve své třídě.

Více fotografii

Motorka koupena od První majitel v ČR :-)

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure R: Nebyla zrovna žádná co by mě oslovila v nabídce
KTM 990 SM-T: Rozhodoval jsem se nakonec využitím motorky.

První dojmy - První dojmy byly, že je slabá a že ji nechci, chyběl mi nějaký ten koník navíc.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho kdo má rád cestování bez omezení :-)

Doplňky na motorce - Centrální stojan, Navigace Zümo 660, zvýšené plexi, padací rám, kryt motoru, přídavné světlomety, kufry Zega, kryty rukou. Vše od firmy Touratech.
15.11.2015 - dokoupená zaklápěcí řadící páka a kryt předního světlometu od Touratechu. Dále pořízeno vyhřívaní rukojetí.

Recenze



Po K 1300 R jsem se chtěl zase uklidnit a chyběl mi styl cestování který jsem zažíval na R 1200 GS. GSo už jsem znovu nechtěl a F 800 GS mě nepřesvědčilo. Mám rád originalitu a GS všech kubatůr už jezdí na můj vkus až moc. Tigra jsem dovezl od kupce z Trutnova, potřeboval řešit aktuálně bytovou situaci, tak že dohoda byla rychlá a spokojenost na obou stranách. Cena velice příjemná, jelikož jen v doplňcích bylo 90 tis Kč.
S motorkou jsem za první 4 měsíce ( červen až září) najel 10000 Km. Projel jsem Rumunsko, Bosnu a Hercegovinu a dvakrát jsem se podíval do Alp. Zkusil všechny druhy silnice a dokonce i těžší off road v Bosně a Rumunsku.
Jízda je na Tigříkovi velice příjemná, plynulá a taková hodná. Motor táhne od spodku bez remcání, každopádně čím lepší benzín tím více zamezíte klepání ventilů. Vyměnil jsem přední desky za desky od Bremba a motorka brzdí velice dobře. Časem se chystám na pancéřové hadice, tak snad to bude ještě lepší. Zadní brzda je taky velice fajn a víte, že tam je.
Podvozek je největší slabina motorky, přední vidlice je absolutně nevhodná a je to neduh všech Triumph Tiger do roku 2015, kde začali montovat podvozek od WP, tuším. Momentálně uvažuji o výměně přední vidle. Jak to proběhne, dám se update. Zadní tlumič, tak nepatří mezi TOP 5, ale pracuje uspokojivě. Je zde možnost nastavení předpětí, ale velice nešťastně, jelikož šroub, kterým se to nastavuje je z plastu a rád se láme. Opět budu řešit výměnu.
Ovladatelnost je perfektní, až na tu vidlici, která dokáže v Alpách pokazit požitek z výletu. V terénu je ovladatelnost skvělá a pro mě lepší než na 800 GS.
Se spolujezdcem jsem ujel jen pár kilometrů, ale není to zrovna ono, zde chybí výkon. Jezdím v drtivé většině sám, tak že to zatím neřeším. Pro dva je z mého pohledu vhodnější jiná motorka.
Spotřeba by mohla být nižší, ale neřeším to. Pohybuji se mezi 5,6 až 6,6 dle stylu jízdy. Nový model má toto vyřešeno novým ride by wire plynem kde by měla být spotřeba o 17 % menší.
Servis jsem řešil již u neautorizovaného prodejce kde se pohybuje cena kolem 450 Kč na hodinu. Triumph bere něco kolem 700,. bez DPH mám pocit, ale ještě jsem tam nebyl, jelikož jsem zjistil, že spoustu jednoduchých úkonů (výměna oleje, filtru, chladící kapaliny a jiných drobností ) si může udělat v klidu doma a má jistotu, že to je opravdu uděláno. Například vzduchový filtr stojí 900 Kč, ale musíte kvůli tomu sundat nádrž a plasty, což je práce na hodinu. Ve značkovém servisu bych zaplatil za práci skoro to samé jako za dva filtry, což je pro mne nepřijatelné. Každý lepší servis má dnes diagnostiku, tak se dá vše řešit takto.
Zatím jsem neměl žádnou poruchu. Motorka se zdráhá ihned nastartovat po umytí, nicméně se to už řešilo. Nikde mne zatím nenechala.

Celkově jsem s motorkou velice spokojen. Pokud se podíváte do mého profilu, tak poměrně často měním styl a objemy motorek, ale zase mohu porovnávat a konstatovat Mám v úmyslu si motorku nechat ještě alespoň dvě sezony, jelikož je to vážně dobrý a spolehlivý stroj. Mám v plánu dokoupit ještě přední ochranný kryt světlometu od Touratechu a řadící páku od té samé firmy. Dále vyřešit přední vidlici a centrální tlumič.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 13.08.17 v 21:52 10b.

MartinVolejnik
MartinVolejnik napsal 15.05.16 v 22:15 9b.

Mám už 2015 a podvozek super. Se spotřebou jsem na cca 5,2-5,6 l. Super svezení.

Racing.angel
Racing.angel napsal 27.10.15 v 08:54 10b.

Paradni recenze a za Triumpha jasnych 10

miligen
miligen napsal 22.10.15 v 01:24

Afrika bude super. Nicmene taky bude mit svoje prvni muchy. Bude na ni dlouha cekacka a cena 329tis bez ABS a bez doplnku taky neni malo. Nakonec budes na 400 tis. Strojek to ale bude jiste fajn.

Boro78
Boro78 napsal 21.10.15 v 23:30 9b.

Nad tigrem 800 jsem taky uvazaoval spis nez nad 800GS. Akorad ten podvozek do roku 15 je na hovno .
A ted kdyz vysla nova afrika, cena modelu je temer stejna z cenou tigra 800 rv 2015 tak si rikam, ze ta afrika je vyzva...No uvidime jak dopadnou prvni recenze a hlavne ji treba videt. Zatim je nova afrika jako yeti...

Více komentářů



TOPlist