PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 800 XC (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník motormichal
Vloženo 10.3.2015
Aktualizováno 18.7.2019
Zobrazeno 7 974x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Popis motorky


Střední třída cendur nemá v současné době moc z čeho vybírat. A jelikož nejsem zrovna fanda BMW, tak Tiger byl jediná volba.

Více fotografii

Motorka koupena od soukromá osoba

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660Z Tenere: Trošku hrál roli jeden válec i když to v zásadě nijak nevadí. Skvělý stroj.
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Stará, asi bych nebyl dlouhodoběji spokojen.
Cagiva Elefant 900: Obecně za to chtějí peníze neúměrné věku motorky a nákladům na její provoz.
Moto Guzzi Stelvio 1200: Sice chválená italská dvouválcová motorka (to jsou všechno pozitiva), ale těžká jak sviňa a já chtěl rozumnou váhu.
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Byla možnost koupit fungl nová za super peníze, ale i tak už to bylo moc.

První dojmy - To je strašné, já nemám Ducati! Co budu dělat!? Svezl jsem se asi 6 km ještě bez SPZ. Tam byly dojmy veskrze rozpačité. Po Multistradě se mi zdálo, že to nezatáčí, motor bez projevu, zdálo se mi, že na mě fouká, zkrátka jsem z toho slezl a říkal si, že asi není teď vhodný čas.

Motorku bych doporučil pro - Kdo se chce pustit do nějaké adventury mimo cestu, zároveň požaduje svižný a na silnici jistý bike, který neváží 250kg.

Doplňky na motorce - už je toho moc...

Recenze

03/2015
Motorku jsem koupil od pána z Popradu, pán byl opravdu trošku dost bordelář, motorka zasraná tak jak ji na konci sezony odstavil, servisní knížka a návod k obsluze k nenalezení, štěstí, že nakonec našel aspoň druhý klíč. Motorka však najetých jen 1524 km. Dealer Triumphu dosvědčil, že první servis v 800 km byl proveden se záznamem v centrální databázi Triumphu. Každý dealer, který bude dělat servis, tak podle VIN nebo připojením jednotky k počítači, tento záznam uvidí. Cena nové byla 11.800,- €.

Sice mě to trošku sralo, nicméně motorka opravdu nezajetá. Předchozí majitel na ní byl nejdále 35 km od domu, na Štrbském plese. Jenže rozhodl se, že vzhledem ke svým proporcím (190/150 ) potřebuje větší stroj a objednal si 1200 GSA.

Motor táhne díky ploché křivce v celém pásmu otáček (samozřejmě dvouvál to není) a je schopen se pohybovat i v otáčkách, na které jsem nebyl u Ducati zvyklý - jak dole, tak nahoře (i když 8000 jsem ještě nepřekročil - do 1600km je pořád druhá fáze zajíždění).

Jediné zklamání jsou pro mě brzdy. Zvyklý z Ducati, nemůžu říct, že by to brzdilo. Snad se vzhledem ke kilometrům ještě rozbrzdí, jinak budu muset dát minimálně lepší desky. Zákus slabý, brzdný účinek vágní, na těch úzkých kolech se to smýká... Jinak všechno po zastavení smrdí, jak smrdí jenom nová motorka, než se všechno vypálí

7.10.2015
Přišel jsem na vychytávku v podobě změny sklonu světlometů jednoduše páčkou na světlech. Dobrá jednoduchá vychytávka, když na vás všichni blikají s naloženou motorkou.
Tentokrát v Alpách, na "silničních" gumách a nechápu, jaká se dá jet i s kuframa palba. Náklony až za hranu gumy, motor řve, vyletíte na pass a bez mrknutí oka můžete pokračovat až tam, kde již cesta nevede. Univerzálnost tohoto stroje je ohromující.
Se spotřebou při běžné svižné jízdě s kufry jsem stále do 5,5; pokud nejsou příliš velké kopce a nevyjíždím z vracáků stále na jedničku, popř. to netočím na dálnici, dostal jsem se s několika nádržemi i na 5,1 podle tankování. Palubní počítač je překvapivě většinou mírně pesimističtější.

05/2017
Myslím, že už jsem schopen hodnotit dost objektivně za všech okolností. Po nějakém doladění motorky (to vyžaduje každá, žádná není z výroby ideální, pokud nejsem ideálně průměrný člověk)...
Na silnici je to raketa. Taky má geometrii superbiku. To se trošku negativně projevuje v terénu, že... Tam se s ní a jejím vysokým těžištěm a spojkovacím motorem a zavíracíma řídítkama, malým rejdem atd. atd. každý celkem nadře. Pořád projede kdykoliv víc než je potřeba, ale v tomto směru jsou lepší motorky.
Vynahradí to na silnici. Tam je jistá a přesná. Motor by mohl mít lepší krouťák, ale co už, aspoň je to hladké a nevibruje. Ve dvou je dost místa a pohodlí pro oba. Standardní pružení je potřeba upgradeovat, snad od modelu 2015 je vyřešeno i toto...
Oproti třeba F800GSA víc fouká na spodek těla. Dojezd by mohl být určitě delší. Standardní plexi je třeba hned zahodit (i to turistické). Páčky by mohly jít nastavit ve větším rozsahu, se zadní brzdou neuděláte nic a brzdy jako takové jsou trágo. A to pohupování řídítek mezi 60-80 km/h...
Prostě má své mouchy. Jednotlivé mouchy, kterých je moře, pokud se na ně člověk zaměří.
ALE, ALE jako celek tato motorka funguje velice dobře. Představa, že mám zítra dát 800 km? Jako nic, přijedu úplně čerstvý. Těším se na kratší i delší cestu, těším se na silnici i do lehkého terénu. Baví, neunavuje. 95% strávím na silnici. Tam je opravdu silná. Hladkostí, obratností, komfortem, rychlostí. Je to zkrátka přátelský tygr. Kolik takových znáte?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 13.05.17 v 10:28 10b.

MartinVolejnik
MartinVolejnik napsal 26.05.16 v 22:19 9b.

Dobrý stroj , hlavně model od roku 2015 , super podvozek

boucek69
boucek69 napsal 28.03.16 v 22:04 10b.

Super jsem stejného nazoru

Milan1963
Milan1963 napsal 25.03.16 v 12:29 10b.

Pěkný, at' Ti dělá radost na cestách !

Destroyer
Destroyer napsal 06.11.15 v 14:41 9b.

Veľmi pekný Tiger. Keby to bol vzducháč tak do toho idem aj ja

Více komentářů



TOPlist