globalmoto_duben_nolan




První jízda na Triumphu Tiger 1200 GT a Rally: Zůstalo jen jméno

Kapitoly článku

Triumph Tiger 1200 a rozhovor s Ivanem Cervantesem

Během prezentace jsem se zastavil na kus řeči s pětinásobným mistrem světa v enduru, Španělem Ivanem Cervantesem. Tenhle velký sympaťák začal pracovat pro britský Triumph a podílí se na vývoji nového segmentu, tedy motokrosových a endurových Triumphů. Kromě Ivana si s Triumphem plácl také legendární Ricky Carmichael a je tedy víc něž jasné, že do toho chtějí v Hinckley pořádně šlapat a dát motorářům další skvělé mašiny.

Ivane, prozraď mi něco o začátku spolupráce se značkou Triumph. Přeci jen si několikanásobným mistrem světa v enduru na ostrých soutěžácích a teď Tě potkávám při prezentaci fungl nového velkého cestovního endura Triumph Tiger 1200?
Je to proto, že Triumph začal pracovat na offroadovém projektu, o kterém ti ale nemohu moc detailních informací prozradit. Každopádně můžu říct, že jde o motokrosové speciály a ostrá endura a vše je na dobré cestě. To mě nyní zaměstnává, a pokud mám trošku volného času, tak se věnuji velkým cestovním endurům.

Když se věnuješ velkým cestovním endurům, jako je tento Tiger, co o něm můžeš říct?
Pro mě je až neuvěřitelné, co si můžu dovolit na takto velkém stroji. Na vývoji se zásadně podílel velký odborník Phillip, která strávil hodiny nad šasi, motorem a výsledkem je tento neuvěřitelný motocykl. Mám Tiger 900, na kterém jezdím, a když jsem si vyzkoušel Tiger 1200, byl jsem ohromen výkonem. Na této akci jsem ale hlavně v roli jezdce, který ukazuje, co v enduru je a co se s takhle velkým strojem dá dělat.

Když porovnáš Tiger 900 a 1200, jaký vnímáš rozdíl a bonus většího motoru?

Jak už jsem zmínil, Tiger 900 mám doma a na velký Tiger 1200 jsem sedl poprvé až na této akci. První, na co jsem se ptal, kolik váží? Nevěřil jsem, že Tiger 1200 je jen o málo těžší než Tiger 900. Co je ale super, to je fakt, že když jedeš na velkém, tak takový rozdíl necítíš a máš pocit daleko lehčí mašiny. Co je z mého pohledu dobré, to je zachování kardanu a tím pádem eliminace údržby řetězu a jsem velice spokojen přenosem výkonu na zadní kolo. Moc se mi líbí pérování a možnost si uprostřed vyjížďky jednoduše a rychle nastavit, vše co potřebuješ. Odpružení funguje skvěle.

Ivane, neuvažuješ o vyzkoušení nějaké rallye na těchto sériových velkých motorkách?
Ano, možná že bych to vyzkoušel. Existují nejrůznější menší soutěže, kde se dá startovat na takto velkých motorkách, tím pochopitelně nemyslím Dakar, a tam se kategorie pro velký motorky otevírají, tak proč to nezkusit. To si myslím bude super příležitost nejen pro Triumph, ale i další značky.

To by byla super zpětná vazba pro továrny a vývoj motorek.
Jasně, přesně tak a myslím, že Tiger by si tam vedl dobře.

Tvoje práce je ale hlavně vývoj úplně nové sekce závodních motorkosů a endur Triumph, můžeš mi o projektu říct aspoň něco?
Nyní máme prototyp a potřebujeme čas, abychom na mohli udělat další důležité kroky ve vývoji. Je před námi ještě spoustu testů šasi, pérování, motoru a dalších komponentů motorky. Jakmile to bude hotové a budeme moci říct, motorka je na 100 % připravena, půjdeme s ní ven. Vývojový tým je neskutečně zapálen pro tento projekt. Můžu říct, že prototyp, co nyní máme, je opravdu dobrý a v tuto chvíli nemáme žádný problém a držím palce, aby to tak bylo i nadále, kdy budeme neustále testovat a ladit detaily.

Můžeš Ivane přiblížit, o jaký konkrétní stroj jde? Je to čtyřtakt, dvoutakt, čtyřipade?
Není to dvoutakt.

A rám je vyroben z oceli nebo hliníku?
Hmmmm, dneska je krásný den a parádní počasí, že jo? :) :) Ale vážně, nezlob se, víc nemůžu prozradit, ale opravdu všechno vypadá výborně.

OK, víc se asi nedozvím a vraťme se tedy k novému Tigeru 1200. Jaký byl první pocit, když sis na něj sedl a vyrazil?
První pocit byl, že je to velký a těžký stroj. Jak jsem ale zařadil jedničku a vyrazil, byl jsem překvapen lehkostí řízení a hned jsem chtěl zkusit skákat a trošku ho prohnat v terénu. Pochopitelně je o dost těžší, než ostré enduro, ale nevěřil jsem, co si na něm mohu dovolit.

Ty jsi závodník a potřebuješ ostrou závodní motorku, na rozdíl od běžných lidí, co na takové motorce především cestují. Co myslíš, že je pro lidi na cestách důležité?
Pro cestování je bezesporu důležitý komfort. Mám spoustu kamarádů, co na podobných motorkách jezdí a chtějí pohodlnou motorku na dlouhé vzdálenosti. Prostě to není jenom motorka na cestu ráno pro rohlíky. Koneckonců, je to podobné i pro závodění, protože tam také potřebuji pohodlnou motorku, která mi maximálně sedí a je pohodlná v jiném slova smyslu. Pochopitelně nastavení pérování je pro závodníka a turistu jiné, ale oba se na motorce potřebují cítit dobře.

Jaký máš rád průběh výkonu?
Mám rád pružný a lineární výkon. Některé značky dělají motor s mohutným spodkem a okamžitým agresivním nástupem výkonu, ale já si myslím, že pro enduro, nebo chceš-li offroad, je lepší jemný spodek a pozvolný nástup výkonu. Hodně lidí nemá tolik zkušeností, a tím pádem potřebují, aby jim motorka pomohla. Právě tohle se mi na velkém Tigeru moc líbí. Ačkoli má 150 koní, jeho motor je neskutečně příjemný a výkon se krásně dávkuje.

Ivane, díky za rozhovor a držím palce, aby projekt závodních offroadových Triumphů šel hezky od ruky a brzy jsme si mohli vyzkoušet výsledek práce. 
Díky a užij si testování nového Tigeru 1200. Jsem zvědavej, co na něj řekneš!

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 145 Kč od 9 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jarda přispěl 10 Kč
ZdenalH přispěl 10 Kč
Mida přispěl 10 Kč
specto přispěl 10 Kč
jardusking přispěl 5 Kč
K167 přispěl 10 Kč
xavier přispěl 30 Kč
Simitom přispěl 30 Kč
yFree přispěl 30 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist