yamaha_brezen




Royal Enfield Interceptor & Continental GT: Povedená premiéra

Kapitoly článku

Royal Enfield 650 GT Continental a Interceptor: klasika jako hrom

Teprve minulý rok jsem poprvé v životě otočil plynem indického Royal Enfieldu a nutno dodat, že na mě udělal velký dojem. Ind s dobrodružnou příchutí mě tenkrát čapl za srdce a zažil jsem s ním pár příjemných dní. Ano, přiznávám, že jsem si všiml pár detailů, které mě úplně neposadily na zadek, ale já je Himalayanovi moc rád odpustil, protože nášup emocí a radost z jízdy dokázala leccos vyžehlit.

Nyní je tu nová sezona a já ji v naší kotlině zahajuji ve společnosti žhavých novinek z Indie, tedy v sedle fungl nových dvouválcových šestsetpadesátek. Když si prohlížím každý detail, nezbývá mi než uznat, že vypadají hodně dobře a jako celek působí vyrovnaným a kompaktním dojmem. No dobře, je tu pár detailů, se kterými si fabrika mohla pohrát trošku víc, každopádně poctivost z nich jen čiší a mám pocit, že se na oceli dvakrát nešetřilo. Enfieldy fotíme vedle několikametrové kolejnice a mě tak napadá, kolik metrů by asi tak na jeden takový Continental či Interceptor padlo? Páni designéři zaslouží pochvalu za líbivou parabolu předního sedla, nádrž, ale i povedené analogové budíky nebo kola s drátěným výpletem. Velkou parádou je mohutný žebrovaný vzduchem chlazený dvouválec zasazený v jednoduchém ocelovém rámu, který by si ale zasloužil o fous hezčí sváry. Jedničkou hodnotím alespoň malý zamykatelný boční kastlík, ale i vkusná zrcátka nebo jednodílné sedlo.

První ochutnávka je tu a pod ruce se mi nejdříve dostává sportovně laděný Continental. Na rovinu říkám, že mě v první chvíli zaráží, jak těžký je na místě. Proto na nic nečekám a nechávám promluvit dvouválcový řaďák, abych zjistil, jak se vše bude mít za jízdy. Paráda, jakmile se „gétéčko“ rozjíždí, těžkopádnost je pryč a působí o dost lehčím dojmem, takže se dá říct, že je hezky obratný a dobře ovladatelný. Od prvních metrů si užívám krásný zvuk a na nový dvouválec jsem sakramentsky zvědavej. V nižších rychlostech se mi trošku zavírají řídítka a mám docela zvláštní pocit z předního kola. To ale s vyšší rychlosti mizí jako pára nad hrncem a pocit v sedle je moc fajn. Myslím, že do jisté míry v tom mají prsty silniční řídítka, protože v sedle Interceptora nic takového nevnímám. Samotný posed není nijak dramatický a je fakt, že jsem ho čekal mnohem více radikální, tedy s větší vahou na ruce a více zalomenými nohami. Troufám si říct, že takto bude v pohodě i pro každodenní ježdění po městě a že člověka během chvíle neodrovná, jako to některé kafáče umí.  

Z čeho jsem si ale kecl na zadek, to je motor! Je až neskutečný, jak působí hladce a jemně. Čekal jsem totiž neurvalého a uhádaného Inda se syrovým projevem a místo toho se koná naprostý opak. Reakce na plyn je krásně hladká, plyn při otevření z nulové pozice ani trošku necukne a výkon nastupuje už od nejnižších otáček naprosto sametově. To samé platí také o šestistupňové převodovce, která je přesná, tichá a velice rozumně odstupňovaná. Fakt koukám. Mimochodem, při zařazené šestce a ručičce ukazující stovku motor točí čtyři tisíce otáček. Continental se nejlépe cítí ve středním pásmu, ovšem když dostane napít a otáčky letí nad pět tisíc, dokáže se slušně rozvášnit. Pokud ale někdo očekává nějakého nabroušeného úderníka, bude nejspíš zklamán. Šestpade je sice krásně pružné a oceňuji jeho gumový projev, nicméně servíruje hladký nástup výkonu a všeobecně přátelský charakter. Díky tomu zaručeně neodradí začínající borce, ale na druhou stranu dokáže oslovit také vyježděné pardály.   

Continental se tváří jako tuhý sporťák a je fakt, že pérování s pevným nastavením, tedy alespoň co se předku týče, dá horší povrch či výmol celkem sežrat. Párkrát mi nerovnost pěkně rozhazuje řídítka a už z tohoto pohledu bych uvažoval o investici do tlumiče řízení. Když to vezmu kolem a kolem, tak jsem s jízdními vlastnostmi gétéčka v pohodě a je mi sympatické, že indická továrna obouvá naháče do "plnotučných" pneumatik Pirelli Phantom. Jasně, existují lehčeji ovladatelné a více obratné motorky, ale tenhle Continental nefunguje vůbec špatně a čím déle ho mám pod zadkem, tím více mě baví a dostávám ho pod kůži. Opět si užívám kouzlo jednoduchosti, šarmu a osobitého projevu. Celkem dobře se mi projíždí ucpaným městem a bez problémů dokážu reagovat na každou situaci a potřebu náhle změnit směr. Brzdy jen podtrhují dobráckou a neagresivní povahu stroje, ovšem za mě by přední mohla citelně pochlapit a přidat na účinku. Každopádně brzdy nejsou úplně špatné a je otázka chvíle, než se s nimi sžívám. Přeci jen vzhledem k ceně asi nemůžu moc remcat a to ani nad tím, že páčku přední brzdy nelze nastavit. Remcat vlastně nemůžu ani nad absencí ukazatele zařazené rychlosti, ovšem přiznávám, že by se mi alespoň malá číslice na okraji mini displeje líbila.

Continental GT 650 měním za Interceptor a teprve teď si uvědomuji, jaký velký rozdíl dokážou udělat celkem malé věci. Vzpřímená pozice za rovnými a výše položenými řídítky je sakramentsky pohodlná a naprosto přirozená, což se ale dalo čekat. Vše ostatní mi připadá víceméně stejné a také zde jsem nadšen pohodovým motorem a tím, jak hladce a samozřejmě funguje. Prostě krásná lineární výkonová křivka, téměř žádné vibrace a hladká převodovka s čistým a přesným chodem mají co do sebe. Ač mě Continental čapl za srdce a to opravdu dost, asi bych nakonec přeci jen sáhl po modelu Interceptor. Sedí mi o fous více, a to především pohodlnou jízdní pozicí, ale i díky lepšímu pocitu z předního kola a tím pádem pocitově jednodušší ovladatelností v nižších rychlostech. Ve všem ostatním jsou si tyto dva raubíři strašně podobní a dá se říct, že téměř na chlup stejní.

Nejlepší na tom je ale fakt, že každou chvíli si v sedle skvěle užívám a mám radost, že se jen tak vezu. Vše umocňuje krásný zvuk, maximální jednoduchost bez tuny elektronických asistentů a povedený nenásilný vzhled klasické motorky ze staré školy. A ano, dovedl bych si nové šestpade představit ve své garáži! Podle toho co jsem zažil, bych s ním dokázal fungovat během všedních dnů, ale i o víkendech, kdy bych si šel jen tak vrknout za humna. 

Z mého pohledu je i v tomto případě poměr cena/výkon na sakra dobré úrovni. Za své peníze dostanete osobitou motorku, která umí dělat radost, ať jste, kde jste a které člověk rád odpustí i nějakou tu pihu na kráse, protože body dokáže nahnat někde jinde. Prostě Indové opět trefili hřebíček na hlavičku a mně nezbývá, než je pomyslně poplácat po rameni a popřát jim dobré prodejní úspěchy a elán do další práce.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ Motor, převodovka
+ Pneumatiky z továrny
+ Poměr cena / výkon
+ Vzhled


- Přední brzda
- Ukazatel zařazené rychlosti
- Vyšší hmotnost


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 135 Kč od 15 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JURA35O přispěl 9 Kč
Milan1963 přispěl 9 Kč
SUSMEN přispěl 9 Kč
Normik přispěl 9 Kč
Myna přispěl 9 Kč
ZdenalH přispěl 9 Kč
DoktorMax přispěl 9 Kč
romla411 přispěl 9 Kč
šlehator přispěl 9 Kč
toonyl přispěl 9 Kč
chrochtato přispěl 9 Kč
Jiroos přispěl 9 Kč
Fenome753 přispěl 9 Kč
sardel přispěl 9 Kč
masi přispěl 9 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



cfmoto_duben
Objednat reklamu
TOPlist