yamaha_demo_tour




Honda SH300i

Střední třída skútrů dostala pořádnou vzpruhu. Tohle SHčko je stylisticky velmi solidně zpracované, motoricky skvěle vybavené a, jak jsem zjistil, i dost pohodlné. Honda jej podle mne nemoha zpracovat lépe. Musím přiznat, že na ničem jiném jsem se v Praze zatím nikdy tak rychle nepohyboval.

Kapitoly článku

Design


Solidně zpracovaná přední část je od předního blatníku dost podobná SHčku ve verzi 150 ccm. Dál je vše trochu jinak. Vše je zaobleno a jediná hrana má za následek velmi pěkné linky. Vepředu v hlavě řízení je jedno velké světlo, které v noci hodně dobře svítí. Stoupající přední kapoty v sobě ukrývají zakomponované blikače a na každé straně po jednom pozičním světle. Vše podtrhuje chromovaná prohnutá příčka, která dává předním kapotám velmi pěkný až exkluzivní nádech. Středová část nemůže být již z důvodu konstrukce jinak zpracovaná než je zde. Dál pokračuje velké už od pohledu pohodlné sedlo, pěkně vsazené na zadní a střední část kapot, které se jakoby proudnicově zdvihají od „podlahy“. Na to vše vzadu navazuje litý nosič.




Právě tento nosič shora kryje zadní partii blikačů a koncového světla. Pod těmito prvky ještě vystupuje černý plast s držákem SPZ (RZ) s jejím osvětlením, který tvoří jeden celek s koncovým zadním blatníkem. Na pravé straně dominuje velká koncovka výfuku, která je ze zadního pohledu oválná, ale z bočního vytváří dojem až příliš velké koncovky. Neodlehčí ji ani vrchní chromová krytka.



Podlaha skútru je vyvedena v černém plastu a jistě bude odolná i proti hrubším nečistotám z bot. Z podlahy vystupuje do přední části před koleny černé oplastování, které je zakončeno jakousi velkou vlnou, která má simulovat vykrojení na kolena. Z pohledu řidiče je sdružený přístrojový panel překryt průhledným krytem, dominuje mu tachometr a po pravé i levé straně jsou kruhové ukazatele teploty a paliva. Dalším displejem skútr jezdci sděluje vše o počtu ujetých kilometrů, jak na celkovém počítadle, tak tripmasteru. Jsou zde také hodiny, ale již nic dalšího. Ve velkém tachometru je kontrolka bezpečnostního H.I.S.S.


Všechny ostatní ovladače jsou na řidítkách standardně rozmístněny, jen spínací skříňka s klíčkem je umístěna ve spodní části přední kapoty těsně nad koleny řidiče, ovšem je do ní zapuštěna velice zdařile, takže jezdec nemá šanci kolem o klíček zavadit. Na druhé straně od klíčku je snad jediná schránka na drobné předměty, která si dle mne zaslouží kritiku, protože není zamykací a její uzávěr se na hrbolatých cestách občas otevřel.


Po odklopení velmi masivního sedla se otevře prostor pro větší předměty, jako je foťák, svačina, nářadí, peněženka, bohužel se zde nedá uschovat ani ta nejmenší možná přilba. Je to daň za velká kola. V zadní části pod sedlem je umístěn otvor do nádrže se šroubovacím uzávěrem.
Výklopné stupačky pro spolujezdce jsou krásně zapracovány do tvaru kapot. Jsou pěkné a hlavně funkční. Z dálky při pohledu vše podtrhují krásná paprsková kola.

Motor


Jak již je patrné z názvu, o pohon tohoto skútru se stará vodou chlazený dvouventilový jednoválec SOHC o obsahu necelých 300 ccm a výkonu 20 kW (27 koní) při 8250 ot/min. Jeho kroutící moment je 26 Nm/6000 ot/min.. Tento agregát poskytuje až neuvěřitelné jízdní výkony - na to, že jde o skoro 170 Kg skútr s náplněmi. O přísun benzínu se stará elektronická vstřikovací jednotka u Hondy zvaná PGM-FI a můžu potvrdit, že svoji úlohu plní perfektně.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist