globalmoto_duben_nolan




Velký test čtveřice třístovkových endur

Kapitoly článku

David Čadek

Narozen 15. 3. 1980

2002 - Mezinárodní i Národní Mistr ČR a Mistr Evropy družstev
2009 - Vítěz klubové soutěže ISDE v Portugalsku s Michalem Kadlečkem a Martinem Žeravou za Haruda Team, zároveň cena za nejrychlejšího jezdce na motorce značky KTM
2010 - Mistr Evropy v Enduru
2011 - návrat od endura zpět k motokrosu, celkově 5. místo Mistrovství Evropy

Nyní vlastní team na podporu a výchovu mládeže ACADEMY MX RACING a zároveň závodí na motocyklu VM Motor, kde se podílí na vývoji.
"Nejvíc mi pasovala Beta. I bez přepínače map se podařilo na standardní režim najít super průběh výkonu už ogspodu až po nejvyšší otáčky a děje se naprosto plynule bez škubání. Průběh výkonu je ideální pro každého. Jsem přesvědčen, že se na Betě dá závodit a jelikož není nijak brutální, tak se na ní sveze i normální jezdec. Opravdu to v továrně trefili naprosto optimálně a není potřeba více map. Motorka perfektně brzdí a vyhrála u mě také po stránce podvozku. Motorka je krásně úzká a výborně ovladatelná. Myslím si, že pro větší piloty by to pak chtělo tvrdší pružiny. Celkově jsem nenašel žádnou chybičku a Beta mi perfektně padla do ruky."
Na druhé místo dávám Husqvarnu. To proto, že je podvozkově maličko horší než Beta. Husqvarna je širší, takže ve vracákách není tak dobře ovladatelná jako Beta, ale všeobecně je na hodně dobré úrovni. Dobře brzdí a slušně péruje. Samozřejmě, že jsem zvykej na tvrdší pérování, ale pro běžné ježdění je sériové pérování v pohodě. Motor má dvě mapy a já bych mezi nimi potřeboval najít střed. Ta mírnější byla hodně tupá, protože chyběl spodek a ta ostrá byla nabroušená až moc. Díky tomuto projevu se s Huskou potom jelo hůř ve vracákách.
"Na třetím místě je u mě Sherco. Úplně mi tam neseděl podvozek, kdy je podle mého těžiště hodně na přední kolo. Zdá se nakoplé na přední kolo, takže se motorka při brzdění poměrně ponořila a měla tendenci se zavírat. Potřeboval bych, aby se těžiště trošku posunulo do středu motorky. Překvapil mě průběh motoru, kdy to na ostrou mapu jelo opravdu, ale opravdu hodně… asi nejvíc z těchto motorek, ovšem až od středních otáček a spodek chyběl. Díky tomu to v pomalých zatáčkách člověka vyškube."
"Na čtvrté místo dávám Gase. Podvozek se mi zdál dost měkký, a tak se mi to při jízdě kroutilo. Gas ale velice slušně brzdí. U tohoto modelu mi chybí startér, což je dneska standard a je bezesporu skvělé věc. Já bych si bez něj enduro už nekupoval. Slyšel jsem ale, že se tahle motorka dá pořídit s elektrickým startérem. U Gase se mi moc nelíbil průběh motoru, protože tam byla od spodu díra, potom to škublo a ve vysokých otáčkách už to moc netáhlo. Zdá se mi, že ten motor měl krátký průběh. Gas má dvě mapy a obě jsem samozřejmě vyzkoušel. Určitě se to dá odřadit nebo zpřevodovat, ale u tohoto kousku mi to nesedělo. Je jasný, že když si člověk na takový průběh zvykne a ví kdy to škubne, tak tomu jízdu přizpůsobí a naučí se s tím jet." 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):



TOPlist