yamaha_cerven




Speed Triple, Trident, Bonneville. Jaké jsou modely Triumph 2021 naživo?

Virtuální Motosalon 2021 pokračuje zastávkou u britské značky Triumph, která se rozhodně má čím pochlubit. V novinkách pro sezónu 2021 si na své přijdou příznivci úplné klasiky, cestovních endur, scramblerů i sportovních naháčů.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Speed Triple 1200 RS

Nejdříve se mrkneme na nový Speed Triple 1200 RS, který se Anglánům opravdu povedl a určitě letos rozčeří vody své kategorie. Jde o kompletně nový model a nutno dodat, že to vývojové oddělení vzalo hezky od podlahy, protože tu máme nový motor, nový rám a také nový vzhled. Už jsme vám dokonce přinesli i první test, ovšem ten byl z Anglie. Osobní zkušenost máme až teď, když do republiky začaly přicházet první kusy.

Důležité je, že už na první pohled je to ten starý známý Speed Triple, a i když zaznamenal designové omlazení, své kořeny nemá šanci zapřít. Sršní oči mu přidávají na dravosti a sám za sebe říkám, že ke kategorii nabroušených „strýčků“ skvěle sedí. Velkou parádou je zlatá vidlice od Öhlinsu, tedy špičkové značky, která dodala kompletně stavitelné pérování. Na vlastní oči to vypadá fakt skvostně, stejně jako radiální brzdy Brembo a velké kotouče na desetipaprskovém předním kole. Sportovní charakter pak podtrhuje karbonový blatník s decentním logem.

Dost podobně je na tom zadní letmo uložené kolo, které částečně zakrývá mohutná koncovka výfuku. Jasně, ani já z ni nejsem úplně na větvi a alespoň za mě je to takovou menší pihou na kráse, vždycky se mi líbily výfuky pod podsedlovkou. Když této tříválcové raketě alespoň na sucho sednu za řidítka, vnímám její štíhlou stavbu a dělá na mě dojem tuhého sportu, což je ale pochopitelné. Líbí se mi pocitově nízká hmotnost už na místě, a když nahlédnu do technických tabulek, zjišťuji, že kompletně natankovaný Speed Triple poslední generace váží 198 kilo. Výkon je továrnou udáván na peprných 180 koní v 10 750 ot./min. a to znamená poměr 0,9 koně/1 kg mokré váhy. Tohle bude maso, podobně jako v případě ceny okolo 450 000 korun! Mimochodem, líbí se vám tato barevná kombinace nebo spíš černo-červená?

Trident 660

Skoro by se dalo říct, že „základní“ Trident je jasným protipólem nekompromisního Speed Triplu a odpovídají tomu také technické specifikace, komponenty a cena. Konec konců, podle fabriky jde o naháč pro méně vyježděné motorkáře s výkonem 81 koní, na nestavitelným podvozku s obyčejnými brzdami a minimální elektronikou za cenu těsně pod 200 000 korun. Ano, je to tak a vlastně by se mohlo zdát, že zaujme hlavně velice povedeným vzhledem a dost zajímavou cenovkou. Jenže já jsem se na něm svezl už v zimě na mezinárodní prezentaci a musel továrně složit poklonu.

Drobný naháč s velice střízlivým vzhledem funguje nečekaně dobře a překvapuje celkem tuhým podvozkem, živým motorem, jednoduchou ovladatelností a skvělými brzdami. Je to tak a mám pocit, že si v jeho sedle užije kus jednostopé zábavy také zkušenější jezdec, který nejspíš ocení jeho univerzálnost, ale zrovna tak sportovního ducha. Mimochodem, existuje možnost verze pro držitele řidičáků A2. Triumph Trident bude vyhovovat hlavně menším a středním postavám, což určitě pochopíte, když se na něj vyrazíte podívat k některému prodejci.

Tiger 850 Sport

Triumph před rokem představil devítistovkou Tygříky ve verzi Rally a GT, ke kterým přibývá ještě „menší“ osmpade. Ona ale menší není a číslo 850 trošku klame. Jde vlastně také o devítikilo, ovšem označené jako Tiger 850 Sport. Jedná se o úplně základní cestovní enduro vážící 192 kg bez náplní a s většími silničními choutkami, které není tak našlapané elektronikou, má obyčejný displej a nenabízí tak pestrou výbavu, jako je u modelu Tiger 900 GT. Máme zde ale dva jízdní režimy, kontrolu trakce, ABS, LED světla i 12V zásuvku.

Osmpade s výkonem 85 koní dostalo nenastavitelný podvozek Marzocchi, pominu-li předpětí zadního tlumiče, kvalitní brzdy Brembo, 20litrovou nádrž, nastavitelné sedlo a nastavitelný plexi štítek. A hle, on až tak základní není a ve finále nabízí celkem slušný balíček pro motorkáře toužící po pohodlné cestovní motorce na vyšším pérování. Při prohlížení naživo působí velice kvalitním dojmem a rozhodně bych ho nepasoval do role obyčejné mašiny, což dokazuje i cena 293 000 Kč, což není úplně málo. Nemůžu si pomoct, ale při pohledu na silniční verzi mám kacířské myšlenky a honí se mi v hlavě základní Tiger 850 v odvážnější terénní verzi. Základ je totiž dobrý a stačilo by opravdu málo a Yamaha Ténéré 700 by měla konkurenci v tu ránu.

Pestrá modelová řada Bonneville

Modely Bonneville se podrobily lehčím úpravám a v továrně je inženýři museli „překopat“ pro normu Euro 5. Paradoxně to pro některé kousky znamenal nárůst výkonu a redukci váhy. Dvouválcové dvanáctikila i devítistovky stále platí za klasiku jako hrom a jinak tomu ani nemůže být. Máme tu ale různé styly a myslím si, že si vybere snad každý.

I s normou Euro 5 naservíruje Street Twin 65 koní, ale dokáže se přizpůsobit i kategorii řidičáků A2. S rokem 2021 se u něj objevují trošku jiná kola a upravené boční kastlíky. Máme tu také o něco vyšší a pohodlnější sedlo.

Bonneville T100 přijíždí s rokem 2021 dokonce o 4 kila lehčí a o 10 koní silnější. Jisté změny doznala jeho přední vidlice bez gumové harmoniky a lepší je také přední brzdy. Nově jsou u něj černé kartery motoru a trošku se změnily i dva klasické budíky. Barevné kombinace jsou tři, tedy černá, modro bílá a červeno bílá.

Bonneville T120
Oproti T100, má T120 větší dvanáctkový motor s maximálním výkonem 80 koní a točivým momentem 105 Nm už při 3500 ot./min. Motor s novou lehčí klikovkou zaznamenal poměrně hodně změn a měl by být pružnější a o něco učesanější, přičemž se o servis přihlásí každých 16 000 km. Stodvacítka s Euro 5 také snížila hmotnost, a to dokonce o 7 kilo. Najdeme u ní nová hliníková kola, lepší přední brzdy, nové budíky, ale i sériový tempomat. Kromě této T120 nabízí Triumph verzi Black a jak název napovídá, je kompletně zahalena do černé, až na hnědé sedlo.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Bonneville Speedmaster
Speedmaster si jde vlastní cestou a s troškou nadsázky se dá říct, že je to takový klasik řízlý chopperem. Jeho dvanáctkový řaďák produkuje 78 koní, moc pěkný krouťák 106 Nm už při 3850 ot./min. a je vlastně víceméně stejný jako v případě T120. Speedmaster dostal lepší vidlici o průměru 47 mm a pro více komfortu jezdce i spolujezdce také nové sedlo s opěrkou. Jistou změnou prošel budík.

Bonneville Bobber
Bobber není po stránce vzhledu svému názvu vůbec nic dlužen. Prostě jedno sedlo, rovná řidítka a nad nimi jeden kulatý budík a šestnáctková kola. Právě přední kolo je jednou z nejzásadnějších změn, protože dříve Bobber jezdil s devatenáctipalcovým kolem. Kolo šlo rozměrem dolů, ale nádrž naopak směrem nahoru, takže nyní místo devíti litrů pobere dvanáct litrů. Model 2021 prozradí černý motor, který vypadá opravdu dobře a jeden by skoro neřekl, že se jedná o vzducháč a ne o kapalinou chlazený dvouválec.

Příznivci kategorie Scrambler nemusejí smutnit, protože všechny modely s názvem scrambler pokračují dál a pomalu se chystají postavit na podlahy showroomů. Velké i malé pochopitelně splňují předpisy Euro 5.

Podle zastoupení značky Triumph se můžeme těšit na demo motorky, které si budeme moct vyzkoušet, ale také na akce, kde své novinky pro rok 2021 bude prezentovat. I navzdory složitější době, která akcím moc nehraje do karet, bude importér pořádat tradiční akce a o nich informovat na svých webových stránkách.

Na kompletní videa a fotky novinek dalších značek pro letošní sezónu se můžete podívat zde.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Fuka - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 60 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist