yamaha_demo_tour




Malaguti oslaví 90 let, jako dárek si dá model Drakon. A samozřejmě elektriku…

Upřímně, už jsme s touhle italskou značkou ani nepočítali. Počátkem této dekády potichu zanikla a její osud se zdál být zpečetěný. Jenže loni proběhl její velký comeback a napřesrok by Malaguti ráda oslavila 90 let od svého založení speciálními edicemi a jednou úplnou novinkou.

Kapitoly článku

Přesně před rokem jsme v Miláně narazili na stánek Malaguti a nestačili se divit – cože, Italové jsou zase zpět? Ale vždyť ty jejich motocykly už odněkud známe, ovšem staré Malaguti to nejsou… Za znovuzrozením téhle značky stojí rakouská společnost KSR, která kromě motocyklů pod vlastním jménem stojí také za značkou Brixton a opětovným oživením Lambretty. A ty stroje, které loni Malaguti na svém stánku představila, byly převážně starší Derbi (GPR, Senda, Terra, Mulhacén) doplněné o jednu Gileru (Nexus 300). Odněkud se začít musí. Důležité je, že se opravdu začalo, od jara se Malaguti prodávají v mnoha evropských zemích (a také prý v Koreji), jen v Itálii je údajně přes 100 dealerů. U nás zatím oficiálně nikdo.

Jelikož značka Malaguti byla založena v roce 1930, dalo se očekávat, že na příští sezónu Italové, tedy pardon, Rakušané vyrukují s nějakými výročními edicemi. Nemýlili jsme se a modely Madison 300 a Monte Pro 125 budou k dispozici také ve verzi Anniversary Edition. Skútr Madison se od standardu bude lišit akorát barevným provedením (šedo-černé s hnědým sedlem), scrambler Monte Pro kromě barev přidá vyplétané ráfky namísto litých, obuté do jiných pneumatik, a klasickou přední vidlici namísto obrácené.

Tím největším dárkem ovšem má být zbrusu nový naháč nazvaný Drakon. To u Malaguti není nové jméno, před deseti lety tato značka nabízela stejnojmennou sportovní nahatou motorku, vybavenou dvoudobou padesátkou. Novodobý Drakon vypadá samozřejmě úplně jinak, ale téma zůstalo stejné – dynamicky tvarovaný sportovní naháč, teď samozřejmě se čtyřdobým motorem 125 cm3. Tady se už nikdo na Malaguti nemůže mračit, že jen překřtila dávno nevyráběné stroje jiné značky.

Ovšem za co se na Rakušany zlobit můžeme a právem, je jejich vyjádření, že Drakon nesdílí skoro žádné díly se svými sourozenci. Asi podle hesla, že stokrát opakovaná lež se stane pravdou. Pokud to nevidíte na první, tak na druhý pohled určitě poznáte motor, rám, kyvku, přední vidlici či kola i s brzdami z modelu Monte Pro. Hm a že jste už někde viděli ty držáky stupaček? Aha, F.B Mondial HPS je technicky také, až na zadní odpružení, naprosto stejný… Ale možná to v Malaguti mysleli tak, že je Drakon jiný svým designem. A to je, naprosto. V Miláně byla vystavena zatím jen prototypová verze, vyrábět se ale má začít již v druhé půlce příštího roku. Jelikož technika je osvědčená a známá (a dobrá, podle našich zkušeností), klidně bychom tomu věřili.

Ani Malaguti nemohla chybět elektrika a i ta už má datum prodeje, prý by to mělo být do konce roku 2020. Ale tomu zase tak moc nevěříme. Nicméně samotná přítomnost elektrického konceptu nebyla zase až tak překvapivá, KSR se chlubí tím, že je největším evropským distributorem elektrických skútrů a má v této oblasti více než 10 let zkušeností. Oním elektrickým strojem byl malý supersport RST E, postavený na bázi benzínového RST 125, což bývala Derbi GPR.

Elektromotor je v „těle“ motocyklu, konstantní výkon 3 kW může být špičkově navýšen až na 8 kW a síla jde na zadní kolo přes vícestupňovou převodovku. Energie je uložena ve dvou 1,68kWh lithiových akumulátorech. A chcete říct vtip? Když jste se podívali pod „sukně“, uviděli jste stejně podivné řešení jako u jiného letošního elektrického konceptu, F.B Mondialu Pagani Evolution, kde na známém karteru seděly baterky. Jako by snad F.B Mondialy a Malaguti pocházely ze stejné (čínské) fabriky nebo co, hahaha…

Rakušané kromě fyzicky vystavených motocyklů oznámili ještě své další plány. Ty jsou celkem jednoduché, skútr Madison se začne nabízet také ve verzi 125 cm3 a modely Dune (adventura), XTM (enduro), XSM (supermoto) a RST (supersport) naopak dostanou ještě verze 250 cm3. Mimochodem Malaguti RST 250 bude na 99 % to samé jako Aprilia GPR 250, o níž jsme nedávno psali, že se do Evropy pravděpodobně vůbec nedostane…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 6 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenek54 přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist