ktm_prosinec




F.B Mondial pouští do série model Flat Track

Tohle bylo vážně příjemné překvapení. Flat Track ukázal F.B Mondial v Miláně už loni, ovšem tenkrát pouze jako koncept. Sice tvrdil, že se sériovka bude lišit jen v detailech, ale upřímně jsme tomu moc nevěřili. Jenže se tak skutečně stalo a dokonce nám sériovka přijde ještě povedenější.

Kapitoly článku

Co se nám líbí určitě víc, je držák předního blatníku, koncept měl takové pochybné provrtávané plechy, sériové provedení je mnohem decentnější. Jiná je také přední maska, sice měla zůstat stejného typu, ale finální provedení se nakonec liší. A docela dost. Ta dvě LED světla nad sebou v masce konceptu byla parádní, nicméně ani sériovka není vůbec špatná, když má číselnou tabulku téměř nerušenou, akorát dole je proužek LED světel a pod maskou po obou stranách (podobně jako třeba u Yamahy R1) menší reflektory. Dalším příjemným překvapením je přístrojová deska, typický mondialovský kulatý LCD budík je u sériovky nahrazen velkým barevným TFT displejem, ten vypadá rozhodně lépe. Jiné je také barevné provedení, za mě klidně ta modrá z konceptu mohla zůstat, avšak ani sériová žluto-bílá a červeno-bílá nejsou k zahození.

Technika je samozřejmě z modelu HPS, jenom pozor, motor s výfuky vyvedenými pod sedlo (nebudou tak překážet jako „dvouhlavňovka“ u HPS a Sport Classic) má 11 kW namísto 10 a nově plní normu Euro 5. Podvozek s poměrně nízkými zdvihy odpružení 97/120 mm zůstává beze změn, jiná jsou ale samozřejmě kola, když Flat Track přijíždí na 19 palcích vpředu i vzadu. Poněkud zvláštně vypadá údaj o suché hmotnosti 140 kg, když HPS má „mokrých“ 133 kg. Spíš nějaký italský zmatek… Nový Flat Track by měl přijít do prodeje v květnu, zatím jako 125 cm3, třístovka bude následovat až časem.

Nejvýraznějším modelem na stánku F.B Mondialu byl kapotovaný Sport Classic v bílo-žlutých barvách. Ty byly fakt moc pěkné a vzápětí si člověk uvědomil, že tady něco nehraje – do nádrže měl totiž zapíchnutý nabíjecí kabel! Tento motocykl nese jméno Pagani Evolution a jde jen o koncept s elektrickým pohonem, a jelikož tady z boku kapoty ven vykukoval kryt karteru normálního benzíňáku, tak si říkáme, že to je asi koncept ve velmi raném stádiu. Nicméně F.B Mondial se do elektromobility už montuje prostřednictvím jízdních kol.

Neočekávanou novinkou v nabídce italské značky bude sportovně laděný skútr Rookie 125, vybavený jednovačkovým čtyřventilovým vzducháčem o výkonu 9,8 koně. Vypadá pěkně a měl by být v Evropě k dispozici od léta, ovšem jestli se dostane i do České republiky, je otázka. Český importér je totiž zároveň dovozcem značky Kymco, jejíž portfolio je založené především na skútrech.

Chybět nemohly samozřejmě ani stávající modely a objevily se i dvě limitované edice. Stopětadvacítka HPS nazvaná Venti-Venti je celá v modré barvě včetně rámu, má jiné sedlo, vysoká řídítka jako Flat Track, radiální brzdovou pumpu Brembo s dálkovým štelovákem a hlavně podvozkové komponenty Öhlins. Jestli se tahle verze dostane opravdu do prodeje, za to bychom ruku do ohně nedali, protože cenově to bude znamenat desítky procent nahoru proti standardní verzi.

To druhá limitka, kapotovaná třístovka Pagani 1948 Viridis, vypadá pro prodej daleko reálněji. Poznáte ji bezpečně podle výrazné zelené metalízy kombinované s černou barvou, jsou tady i aftermarketové páčky a jejich závodní chrániče. Zadní tlumiče vypadají také trochu jinak.

Podstatně zajímavěji než doposud vypadají v nových barvách enduro a motard SMX 125, na které si budete moci přímo od výrobce pořídit i laděné výfuky LeoVince.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist