ktm_rijen




Kawasaki: další modely Euro 5 v nových barvách

Jak jste již asi stačili zaregistrovat, skutečných převratných novinek pro rok 2021 bude letos na podzim jako šafránu. Zaprvé kvůli Covidu-19 a zadruhé výrobcům už tak dost zavařuje kapacity přehomologování stávajících modelů na normu Euro 5, která nemilosrdně posílá do historie jeden tradiční model za druhým. Druhá várka novinek od zelené japonské značky je tak čistě o barvách.

Kapitoly článku

Poprvé jsme o novinkách Kawasaki 2021 psali před měsícem, a tam to bylo také hlavně o barvách – všechny čtyři šestsetpadesátky, středopolař Z900 a cestovní rychlík Ninja 1000SX. Jedinou skutečnou novinkou byl Versys 1000 S, který nahrazuje základní model a půjde vlastně o verzi SE, ovšem s obyčejným podvozkem. Ještě jedna várka novinek nás čeká v pondělí 23. listopadu, je veřejným tajemstvím, že to bude představena nová Ninja ZX-10R, již už někdo vyfotil na mobil a poslal do světa internetu. Čumák podobný H2, nový TFT displej, to jsou evidentní věci a více spekulovat nebudeme, necháme si to až na to oficiální představení.

Teď se pojďme podívat, s jakými dalšími modely Kawasaki můžeme pro sezónu 2021 počítat, protože je Kawasaki zdárně protáhla homologačním řízením pro Euro 5. To je taky docela sranda – spousta modelů představených v minulých letech již byla pro euro-pětku přichystána, akorát je výrobci homologovali ještě jako Euro 4, protože to bylo rychlejší, tak aby se mohly co nejdříve prodávat. A teď už jen ten úřední kolotoč, aby to tedy bylo oficiální. Což je přesně případ Kawasaki W800, před rokem představeného třetího modelu pod tímto označením, u něhož výrobce říkal, že jeho motor je pro Euro 5 připravený, nicméně letos prodávané motocykly byly pořád Euro 4. Tohle nejklasičtější wéčko tak dostává euro-pětkové čmoudíky (pamatujete, když ho Kawa s velkým žalozpěvem stahovala z trhu, protože nezvládne plnit Euro 4? Ach ty marketingové tanečky…) a parádní modrou metalízu. Ovšem pozor, modelů Street a Cafe se přechod na Euro 5 netýká. Koupit si je ovšem budete moci i nadále, protože zatím jich je v evropských skladech dost, takže Kawu nic do nové drahé homologace netlačí.

Stejná situace je i v případě modelu Z900 RS a jeho dvojčete Cafe. I tady dostal euro-pětku zatím jenom naháč, i když tady kdoví, jaké má Kawasaki s „kafíčkem“ plány. Kromě již staré známé tmavě zelené se žlutým pruhem si ereso budete moci pořídit v dalších dvou nových provedeních, černém lesklém buď se širokým stříbrným pruhem, nebo se slabším zeleným a šedým proužkem.

A do třetice je tady dobrá zpráva pro mladé. Osminky Z125 a Ninja 125 jsou tady příliš krátce na to, aby je Kawasaki zase pohřbila, pouhé dva roky, během nichž si své místo na slunci dokázaly vydobít – plných 15 koní, pěkný design, slušná cenovka, na to mladí slyší. Kapotovaná Ninja přichází v barvách ne nepodobných větší 650, tedy v kombinaci zelené, černé, bílé a červené, nahatý Zed potom také „drží basu“ se šestpade stejného ražení a budete si ho moci pořídit v černo-šedé se zeleným rámem, zelené se šedým rámem a již známé bílo-černém opět se zeleným rámem.

Když už byla řeč o cenách, tak ty české už dokonce známe. Klasik W800 se i nadále bude prodávat za nemalých 259 900 Kč, což z něj dělá vyloženě stroj pro fajnšmekry, když verze Street stojí o rovných 60 tisíc méně – oukej, není tak neodolatelně krásná, ale šest pětek je šest pětek. Cafe zůstává za 240. Za Z900 RS ročníku 2021 s euro-pětkou zaplatíte podle barevného provedení 309 900 nebo 316 900 Kč, přičemž letošní šedou můžete mít za rovná tři kila, loňské kafíčko dokonce jen za 285 tisíc. Nejmenší modely potom už žádné starší alternativy nemají, ty jsou jen a pouze ve verzi 2021: nahatý Z125 vyjde na 119 900 Kč, kapotovaná Ninja 125 na 124 900 Kč.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist