yamaha_demo_tour




Kawasaki na Intermotu představuje dvě malorážky a inovované supersporty

Japonská Kawasaki sice odtajnila svoje plány na Intermot už dopředu, ovšem faktická premiéra, kterou navíc můžeme doplnit o naše vlastní fotografie, proběhla právě v Kolíně nad Rýnem. Zde se představila nejen očekávaná dvojice malých modelů pro šestnáctileté, ale taky inovované modely z nejvyšší třídy supersportů – desítková Ninja a přeplňované monstrum H2.

Kapitoly článku

Nejprve však něco pro začínající jezdce. Právě na šestnáctileté střelce myslí Kawasaki s novými čistě evropskými stopětadvacítkami. Jak už slogan „Tvá první Ninja. Tvoje první Z“ napovídá, na stejném základu tu před námi stojí jeden malý supersport a jeden malý naháč. A obě motorky vypadají sympaticky dospěle.

Hlavním stavebním prvkem je trubkový příhradový rám úzkých proporcí, prosvítající ven z pěkně střižených plastů. Přestože obě motorky disponují stejnými světlomety, u Ninji 125 obklopuje světlo plná kapotáž s větrným štítkem, u „Zeda“ je jen malá maska, doplněná klínem pod motor a plasty lemujícími chladič. Obě motorky mají nižší sedla, aby dosáhli i menší jezdci, ale zatímco na Zedu je pozice za řídítky spíše neutrální, Ninja umožní sportovnější sezení v mírném předklonu a s trochou váhy na rukou. Nádrže mají shodně po jedenácti litrech a samozřejmostí je přítomnost digitálních budíků.

Obě motorky používají shodný čtyřventilový kapalinou chlazený jednoválec plněný vstřikováním. Motor o přesném objemu 125 ccm naplno využívá potenciálu řidičského oprávnění A1, takže disponuje výkonem rovných 15 koní, dosahovaným v 10 000 otáčkách za minutu. Točivý moment 11,7 Nm je potom dosahován při 7 700 otáčkách. Na zadní kolo se síla přenáší šestistupňovou převodovkou, jejíž převody by měly být vyladěny pro maximální akceleraci v rychlostech do 100 km/h.

Přední kolo pruží na teleskopických vidlicích o průměru 37 mm, zadek pak přes přepákování centrálním tlumičem. Brzdy s ABS jsou na obou kolech dvoupístkové, vybavené 290 mm kotoučem vpředu a 220 mm vzadu. Z125 váží 146 kilogramů pohotovostní hmotnosti, Ninja 125 je o zanedbatelné 2 kilogramy těžší.

Od motorek pro omladinu se však přesuňme rovnou do nejvyšších kategorií, vyhrazených vyježděným profíkům. Tady se objevuje v první řadě Ninja ZX-10R, potažmo vylepšená ZX-10R SE a taky extrémní limitovaná edice ZX-10RR.

První dva zmíněné modely mají výkon 203 koní. Na něj bylo dosaženo vylepšením ventilových rozvodů a instalací ostřejších vaček. Razantně se tak zvýšil hlavně průběh točivého momentu ve středních a maximálních otáčkách. Pro okruhové využití počítá Kawasaki s pozdějším doplněním ještě ostřejšími vačkami. I nejzákladnější ZX-10R navíc dostala oboustranné rychlořazení KQS ve standardní výbavě.

O chlup dál jde ještě zmiňovaná ZX-10RR, tedy limitovaná edice, omezená na 500 kusů. Vůbec poprvé zde Kawasaki použila titanové ojnice od značky Pankl, lehčí o 102 gramů oproti standardním. Snížení rotující hmoty v motoru dovolilo vytáhnout omezovač o dalších 600 otáček a tady najít další ukrytou koňskou sílu – skutečně jednu, takže výkon činí 204 koní.

A v Japonsku se nezapomíná ani na přeplňovanou H2, potažmo H2 Carbon. Modely roku 2019 se poznají podle nového emblému kompresoru, ale tady to teprve začíná. Výkon se zvýšil o víc než 30 kobyl na 231 koní. Toho bylo dosaženo použitím nového vzduchového filtru, airboxu, jiných zapalovacích svíček a přenastavením řídící jednotky. Tisková zpráva navíc uvádí, že sotva přijde ke slovu náporové sání, výkon ještě o něco vyroste. Až děsivá představa vzhledem k faktu, že H2 váží 238 kilogramů suchá.

Aby se dala bestie bezpečně krotit, přihodila Kawasaki do placu nejnovější generaci brzd Brembo Stylema s pevnou konstrukcí a vylepšeným chlazením destiček. Nástup brzd by měl být čitelnější a účinek trvanlivější i při týrání na okruhu.

Podstatnou změnou je také nová digitální přístrojovka s TFT displejem a konektivitou pro mobilní telefony skrz aplikaci Rideology, převzatá do určité míry z cestovnější H2 SX. Jako jakási zajímavost na závěr potom působí speciální lak některých dílů náchylných na oděr. Vrchní část laku je totiž pokryta speciálním polymerem, který na slunci pracuje a sám zahladí jemné škrábance. V rámci motocyklového průmyslu se jedná možná o naprostý unikát a jsme docela zvědaví, jak bude fungovat.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 30 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 6 Kč
marafzs600 přispěl 6 Kč
Davcoun přispěl 6 Kč
Schreek přispěl 6 Kč
DoktorMax přispěl 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist