rebelhorn_unor




Revoluce u Indianu. Chief slaví 100 let třemi úplně novými modely

Loni měl stovku Scout, letos Chief. Akorát že u Scoutu jsme se dočkali akorát výročních verzí, zatímco Chief přichází v úplně nové podobě. Tady neproběhla žádná evoluce předchozích verzí, nýbrž veliká revoluce. Jednoduchá motorka se silným dvouválcem v ocelovém rámu a za zajímavé peníze. Tohle v H-D nechtěli slyšet…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Kdo četl článek o představení cruiserových modelů Indian 2021, které americká značka pustila do světa loni v říjnu, určitě si vzpomene, jak jsme se pozastavovali nad tím, že z nabídky zmizely modely Chief, resp. ty, které zůstaly, dostaly jiná jména. Indian bez Chiefu, to je jak škodovka bez Octavie. A ono to bylo jen takové to pověstné ticho před bouří. Řada Chief 2021 se představuje teď, má tři modely a s předchozími Chiefy, nyní překřtěnými na Vintage, toho s výjimkou motoru moc společného nemá. Žádná cingrlátka, tady jde prostě o výkonný motor v lehkém šasi a ryzí zážitky z jízdy.

Začneme tím, co tedy známe, a sice motorem. Známý dvouventilový OHV vzducháč Thunder Stroke 116, představený v loňském modelovém roce pro některé cruisery Indian a od letoška už ve všech (samozřejmě s výjimkou Scoutů a FTR), je shodný pro všechny tři v Evropě nabízené modely, a sice Chief Dark Horse, Chief Bobber Dark Horse a Super Chief Limited. Jak vidíte, jde rovnou o vyšší řady Dark Horse, resp. Limited. V Americe bude modelů šest, tam totiž dostanou i modely Chief, Chief Bobber a Super Chief, vybavené menšími motory Thunder Stroke 111, za něž zákazníci zaplatí o 2500 „ďolíků“ méně. To není malý rozdíl, jenže taky je to bez ABS a jen s obyčejným budíkem namísto toho, co mají Dark Horse a Limited. Takže ta volba evropských verzí byla celkem jasná a dost možná do toho měla co mluvit i euro-pětka.

Zásadním rozdílem proti předchozím Chiefům a vlastně všem současným velkým cruiserům a touringům s motorem Thunder Stroke je rám. Sbohem, hliníku, nový Chief má rám ocelový, s jednou tlustou páteřovou trubkou a spodní kolíbkou plus nějakými výztuhami. A protože je ocel mnohem těžší než hliník, je nový Chief o půl metráku lehčí než ten předchozí :-) Opravdu, nejlehčí Chief Dark Horse váží i s plnou 15,1litrovou bandaskou pouze 304 kg! Jenomže ono je to hlavně o tom, že na těch motorkách nic není, žádné hluboké blatníky apod. Naopak, blatníčky jsou malé, ten zadní hodně useknutý a jsme zvědavi, jak v Evropě projde ta značka na boku. Rozvor je na cruisery celkem průměrný, konkrétně 1626 mm, i když Indian jej označuje jako krátký. A jen tak mimochodem, víte, jaký mají rozvor Softaily od H-D? Prakticky stejný, 1630 mm. To jen abyste lépe chápali, kam nové Chiefy míří. Přední 46mm klasická vidlice se zdvihem 132 mm je uchycena v rozumném úhlu 29° a závlek kola má hodnotu 131,5 mm, zadní dvojice poměrně dosti naležato uchycených tlumičů nabídne 75 mm zdvihu zadního 16“ kola s pneumatikou Pirelli Night Dragon šíře 180 mm. Brzdy jsou samozřejmě s ABS, po jednom 300mm kotouči na každém kole, vpředu čtyřpístkový, vzadu dvoupístkový třmen. Asi žádná zabijárna, ale na tři metráky by to mělo stačit v pohodě. Harley na Softaily dává prakticky to samé.

Co se výbavy týče, nabízejí Chiefy trochu víc moderních prvků než Softaily. Bezklíčkové zapalování i možnost deaktivace zadního válce při běhu na volnoběh jsou tedy shodné pro oba výrobce, Indian však přidává ještě kompletní LED osvětlení, 12V i USB zástrčku, tempomat a trojici motorových módů Sport, Standard a Tour, jejichž volbu vidíte na jediném kulatém budíku, jenž je další z věcí, kterou chce Indian strhnout zákazníky na svou stranu. Jde totiž o 4“ kulatý TFT displej s infotainmentem Ride Command! Vypadá jako úplná klasika, a přitom je to takhle moderní věcička. Ovládat se dá jak čudlíky ze řídítek, tak dotykově, má několik způsobů zobrazení, umí promítat navigaci, telefonní záležitosti (hovory, zprávy, kontakty) či prostřednictvím headsetu dokážete hlasově ovládat přehrávání hudby. 

A teď už jednotlivé verze. Základem je minimalistický Chief Dark Horse. To je prostě motor, rám, kola, sólo sedlo a nízká široká řídítka a nic navíc. Teda skoro.

Zásadní jsou lité ráfky, přičemž vepředu najdeme větší průměr 19“. Zajímavé ale je, že díky nižšímu profilu při stejné šířce (130 mm) vychází přední kolo stejně vysoké jako šestnáctky u ostatních dvou variant. Přední světlo má menší kryt a stupačky jsou „mid controls“, tedy umístěny ve střední pozici až za úrovní klikové hřídele. Chief Dark Horse se bude prodávat v matné černé, lesklé šedé a matné nefritové metalíze.

Co za stroj je Chief Bobber Dark Horse, to asi pochopí každý motorkář. Ani tady nečekejte žádnou extra výbavu, bobbery přeci prosluly tím, jak jsou očesané, ale proti standardu pár věcí přibylo a některé jsou jinak.

Především každý správný bobber musí mít 16" vyplétané ráfky, bez nich to nejde, a neméně obvyklá jsou i vyšší řídítka. Tedy mini-ape hangers, ať držíme štábní kulturu. Světlo má mohutnější kryt a krytí najdeme i na přední vidlici a zadních tlumičích. Stupačky se přesunuly dopředu, na Bobberu tedy budete jezdit s nataženými nohami, stejně tvarované sedlo zaujme jiným potahem. Barevná provedení jsou opět tři (černá, stříbrná metalíza, zelená metalíza, všechny matné), nápis na nádrži vystřídala hlava indiána.

 Třetí z party už nabídne i nějaký ten komfort. Je to logické, po dvou puristech musí přijít i verze pro milovníky klasických cruiserů. Super Chief Limited tak nabídne spoustu chromu, jako jediný má i světlý motor, a cestovní výbavu.

Technický základ je jako u verze Bobber, čili vyplétané 16" ráfky, kryty odpružení a velký kryt předního světla. Také tady si budete nohy natahovat dopředu, ovšem nikoli na stupačky, nýbrž na velké plošiny, a naopak k vám dozadu se budou natahovat jiná řídítka. Kožené sedlo dostalo ještě parťáka pro spolujezdce, jenž se při nasedání bude muset popasovat s dvojicí kožených brašen. Podle počasí se řidič potom bude moci rozhodnout, jestli pojede na výlet ovíván větrem, nebo zda využije velký plexi štít, montáž má být hodně rychlá. I Super Chief Limited bude ve třech barvách, výhradně metalických – černé, modré a kaštanové.

K novým Chiefům má Indian přichystanou i bohatou nabídku příslušenství, jde o více než 70 doplňků, přičemž si můžete vybrat, jestli budete ladit spíše do stylu, nebo do komfortu. Nosiče, brašny, různě vysoké plexi štíty, pět druhů řídítek, padáky s koženými kryty a přídavnými stupačkami, opěrky pro spolujezdce, no je toho dost. A pro jezdce jsou připraveny tři kolekce oblečení.

Ještě nám zbývá něco probrat? No jasně, ceny. Nebojte, nezapomněli jsme, jen jsme vás schválně trochu napínali. Protože i tady je úplně všechno jinak, než to bylo u starých Chiefů. Tahle nová generace pěkně vyplňuje mezeru mezi Scouty a velkými cruisery nejen technicky, ale i cenově. A právě tohle bude pro Harley-Davidson to nejkyselejší jablko, které mu jeho konkurent přichystal. Základní Chief Dark Horse se bude nabízet za 488 990 Kč (černá), resp. 502 990 Kč (ostatní barvy, za Chief Bobber Dark Horse dáte ve všech případech 544 290 Kč a cestovní Super Chief Limited vás přijde na 611 990 Kč, vše včetně DPH. Pro porovnání, Harley-Davidson Softail Slim aktuálně stojí zhruba půl milionu korun a cestovní Heritage Classic asi 580 tisíc. Takže už neplatí, že Indian je o desítky procent dražší než Harley. Co na to zákazník, to se uvidí od dubna, kdy by se první Chiefy měly objevit na českých showroomech.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 25 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist