EICMA 2016: další novinky se předvedou v Miláně
Text: Petr Poduška | Zveřejněno: 25.10.2016 | Zobrazeno: 12 180x
Už za pár dní se zvedne další velká vlna, která s sebou přinese poslední porci nových modelů pro sezónu 2017. Centrem veškerého motocyklového dění se na pár dní stane výstava EICMA v Miláně, která v branži patří mezi nejvýznamnější světové události. Dá se tedy očekávat, že se všichni výrobci motorek, příslušenství i doplňků budou chtít opět ukázat v tom nejlepším světle. Za čím se do Itálie můžete vypravit?
Hlavně za novými motorkami. Například značka BMW na kolínském Intermotu zdaleka neřekla své poslední slovo. Pro výstavu EICMA si podle oficiálních zdrojů schovává další čtyři světové a několik výstavních premiér. Tisková zpráva není úplně konkrétní, ale nepřímo potvrzuje rozšíření řady Heritage o lehce off-roadový model, který vychází z konceptu Lac Rosé. Kromě retro endura ve stylu Dakaru osmdesátých let, postaveného na základu R NineT, by se v Miláně měly objevit ještě další dvě novinky ze stejné kategorie - jednou z nich je téměř jistě malé GS 310, a v souvislosti s normou Euro 4 pravděpodobně nastoupí také nová generace bestseleru R 1200 GS.
Čtvrtá ohlášená novinka spadá podle BMW do kategorie luxusních cestovních motocyklů, což může znamenat jediné; omlazený šestiválec K1600GT, představený v Kolíně, se na výstavě EICMA ukáže ve verzi GTL. Na stánku nesmí chybět ani nový bagger K1600B, jehož světová premiéra proběhla před pár týdny v Los Angeles.
Výhoda domácího prostředí naopak teprve čeká na italskou Ducati, a také z jejího tábora přichází útržky informací už předem. Krátká videa upozorňují na dva nové Scramblery, z nichž jeden by měl být zaměřený víc do terénu - alespoň to naznačuje jeho název. Desert Sled se říkalo upraveným silničním motorkám, na kterých kdysi fandové Steva McQueena brázdili pouště na jihovýchodě Spojených států.
Pro ty, kdo se raději předvádí na ulici před barem, má Ducati připravený Café Racer. Ten sice vychází ze stejného Scrambleru s osmistovkovým motorem, ale stylově se hodí spíš na Náplavku než na písečnou pláž ve Žlutých lázních.
Ze supersportů nás v Miláně pak nečeká nic menšího než.karbonová Superleggera alias Projekt 1408, a dost možná uvidíme také malou Multistradu 939.
Honda nám pořád ještě dluží slíbený off-road skútr X-ADV, a určitě nezůstane jenom u něj. Pár modelů se musí přinejmenším připravit na příchod normy Euro 4, a s tím většinou bývá spojena rozsáhlejší modernizace. Nárok by měla třeba dvojice CB/CBR650F, sportovně-cestovní VFR800 i jeho cestovnější klon Crossrunner, a také jejich dvanáctistovkové příbuzenstvo.
Husqvarna už by měla ukázat sériovou podobu dvou modelů Vitpilen - 401 a 701 - jejichž výroba už byla oficiálně potvrzena na příští rok.
Kawasaki nás už během Intermotu navnadila na další novinky, ale teprve výstava EICMA odhalí všechny podrobnosti o dvojici modelů, které přichází na místa naháčů Z800 a ER-6n. Nové Kawasaki Z650 a Z900 oslní kromě svěžího designu hlavně příhradovým rámem a nízkou hmotností. Zelení mají určitě v rukávu ještě nějakou novinku, a nějak nemůžeme přijít na důvod, proč by to nemohlo být třeba malé cestovní enduro - řekněme s třístovkovým motorem?
Dvouválcová osmistovka je u KTM už fakt na spadnutí, ale zda jí oranžoví do Milána skutečně přivezou není tak jisté, jako že se tam objeví druhá generace modelu Super Duke R.
Další domácí značku Moto Guzzi čeká s přechodem na Euro 4 bohužel derniéra některých kultovních modelů, jako je například Griso. Čím Guzzi zaplní uvolněná místa, by mohla naznačit právě letošní EICMA.
Suzuki nejspíš překvapí dvěma malorážkami, které byly nedávno prezentovány v podobě konceptů na výstavě v Číně, a dovážet se budou i do Evropy. V kubatuře 250 ccm Suzuki doposud moc atraktivních modelů neměla, ale čtvrtlitrové GSX-R a V-Strom by na mladé nebo méně náročné jezdce mohly zafungovat lépe než Inazuma 250. Alespoň na fotkách vypadají dost slibně.
U Triumphu se veškerá pozornost soustředí pravděpodobně na nový Bobber, zatímco Yamaha oficiálně sdělí parametry nové R6, představené v době mezi oběma velkými podzimními výstavami, poprvé uvidíme naživo také nový skútr XMAX 300, a chystá se i premiéra dalšího maxiskútru.
Doplňky a příslušenství
Výstavu EICMA využívají k představení nových produktů také výrobci přileb, oblečení, bot a dalších nezbytností pro motorkáře. Z velkých značek letošní ročník nevynechá žádná, a totéž platí o doplňcích a příslušenství na motorky.
České firmy
V seznamu čítajícím stovky zahraničních vystavovatelů najdete i několik českých firem. Svůj stánek s novými kolekcemi značek Rusty Pistons a Trilobite v Miláně rozbalí Bikers Crown, slávu tuzemského gumárenství přijede tradičně šířit Mitas, a výrobce doplňků na motorku zastoupí lukavické RD Moto. Český původ mají také brzdové destičky holandské značky Delta Braking, které se vyrábí v Mošnově.
Doprovodný program
Na venkovních plochách se kromě osobní účasti na testovacích jízdách nebo v motoškole můžete stát diváky závodu mezinárodního mistrovství Itálie v Supermotu či ve Flat Tracku, nebo exhibičního vystoupení Freestyle Motocrossu. Součástí výstavy je i tradiční soutěžní přehlídka staveb a přestaveb Eicma Custom.
Otevírací doba:
- čtvrtek 10. listopadu / 10.00 - 18.30
- pátek 11. listopadu / 10.00 - 22.00
- sobota 12. listopadu / 10.00 - 18.30
- neděle 13. listopadu / 10.00 - 18.30
Vstupné
- dospělí € 21.00
- mládež 14-17 € 15.00
- děti 9-13 let € 12.00
- děti 0-8 zdarma
- senioři nad 65 let € 12.00
- skupiny (školy, motokluby apod., min. 20 max 70 lidí) € 14.00
Páteční slevy
- večerní vstupné (od 18 hodin) € 12.00
- ženy (celý den) zdarma
O tom, jak se na výstavu do Milána dopravit a jak tam sehnat nocleh, se něco můžete dočíst například v tomto podrobném manuálu. I když se však raději rozhodnete zůstat doma, o žádné důležité informace nepřijdete. Aktuální zprávy přímo z místa budeme jako obvykle zveřejňovat na tomto místě.