journeyman_brezen




Ducati Projekt 1408: exkluzivní superbike z karbonu

Na výstavě Eicma se domácí Italové vždycky chtějí vytáhnout před ostatními, a ani letos to nebude jinak. Ducati už obeslala svoje nejvěrnější klienty osobní pozvánkou na představení nového supersportovního modelu, který se zatím ukrývá pod tajemným názvem Projekt 1408. Veškeré informace sice podléhají přísnému embargu, ale internetem už koluje pár zajímavých screenshotů.

K projektu 1408 byla v pondělí spuštěna speciální webová stránka, kam mají přístup jenom VIP zákazníci. Přestože je však zaheslovaná, a vynášení informací přísně zakázáno, pár údajů se už díky odvaze některého z vyvolených dostalo na veřejnost. Lecos lze vysledovat také na fórech ducatistů, z nichž někteří našli v poštovní schránce osobní dopis od Claudia Domenicaliho. V pozvánce na slavnostní představení exkluzivní novinky, které proběhne za účasti vybraných fanoušků značky ještě před výstavou Eicma v prostorách boloňské továrny, se píše o nejvýkonnějším dvouválcovém motocyklu v historii Ducati. Vyroben bude omezený počet kusů, a cena bude nejspíš stejně exkluzivní jako samotný stroj.

Co je na něm tak výjimečného? O motoru toho víme jen to, že pokud má být nejvýkonnějším v dějinách značky, musí překonat rekord 210 koní, který zatím drží závodní konfigurace modelu Ducati Superleggera. Z názvu projektu by se dal odvodit zdvihový objem, i když 1 408 ccm je na sportovní dvouválec už poměrně dost. S jistotou však můžeme očekávat hojné použití superlehkých materiálů, jako jsou magnesium, titan, hliník a karbon.

Snaha o maximální snížení hmotnosti je ostatně patrná i ze zmíněných obrázků. Na nich se Ducati chlubí karbonovým rámem, zadní jednostrannou kyvkou i ráfky kol, které se objeví vůbec poprvé na sériové motorce. Jenom na kolech se ušetřilo 1,4 kg neodpružené hmoty, a moment setrvačnosti se ve srovnání s hliníkovými ráfky snížil o 25 % na předním, a o 58 % na zadním kole. Na karbonovém monocoque rámu dělá úspora 1,6 kg, kyvka je lehčí o 900 gramů.

U tak exkluzivního modelu se dá předpokládat i velký pokrok v oblasti elektroniky. Ducati má kde čerpat, a výraz "technologie vyvinuté pro MotoGP a SBK" by v tomto případě nemusel být jenom marketingovým sloganem. Nechme se překvapit, výstava EICMA začíná už za necelé tři týdny.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist