globalmoto_unor




Nový Triumph Bobber oficiálně představen

Tihle Britové jsou poslední dobou pěkně v laufu. Během jednoho roku stihli kompletně překopat celou svojí početnou řadu klasických motocyklů, a teď do ní přidali další parádní kousek. Klasický bobber je úplnou novinkou v nabídce Triumphu, a když se to vezme kolem a kolem, vlastně i na celém motocyklovém trhu.

Kapitoly článku

Dalo se tušit, že 19. říjen bude pro Triumph velkým dnem. Video se sloganem Brutal Beauty však moc neřeklo o tom, jak by nový Bobber mohl vypadat. A přestože je všeobecně známo, že v Hinckley old-schoolovému stylu dobře rozumí, takhle dobře odvedenou práci asi čekal málokdo. Řeč je samozřejmě o celé zadní polovině motorky - předek se od řadového Bonnevillu tak výrazně neliší. Zato uchycení zadního kola s tlumičem schovaným pod jednomístným sedlem má hodně blízko k dokonalosti, a skoro by se chtělo říct, že britský žák tady předčil svého amerického učitele. Zvlášť obdivuhodné je, s jakou jednoduchostí Triumph nechal vyniknout celý obvod zadního kola i typický přiléhavý blatník. Veškerá elektronika se vešla pod boční panely a baterka dostala stylový kaslík, zajištěný nerezovým třmenem. Dokonce i výfuky se tváří tak, že každý směřuje od svého válce rovnou ke koncovce, ale ve skutečnosti se spojují v katalyzátoru, který je šikovně schovaný mezi spodními trubkami rámu.

Triumph prezentuje nový Bobber jako svlečený Bonneville T120, ale kromě motoru toho tyhle dva modely moc společného nemají. Technické parametry zatím zveřejněny nebyly, ale víme, že řadový dvouválec o objemu 1 200 ccm je naladěný na větší točivý moment v nízkých otáčkách a plnější zvuk. Vypínatelná kontrola trakce i dva jízdní režimy - road a rain - zůstávají beze změny.

Geometrie nového rámu s delším rozvorem má jezdci nabídnout uvolněnější posez, a o to samé bude usilovat také stavitelné sedlo, které se dá posouvat nejen směrem nahoru a dolů, ale i vpřed nebo vzad. Standardně uváděná (a nejmenší) výška sedla je přitom 69 centimetrů, a v souvislosti se změnou jízdní pozice lze ladit také sklon jednoduchého budíku.

Černé ráfky s drátovým výpletem mají průměr 19" vepředu a 16" vzadu, a Triumph je nechal obout do pneumatik Avon Cobra. Brzdy mají stejnou specifikaci jako u Bonneville T120 včetně ABS. Nikoho asi nepřekvapí, že katalog příslušenství čítá 150 položek od ape-hanger řídítek, přes několik typů sedla a zadních blatníků až po tempomat či vyhřívané rukojeti. Podrobnosti přineseme nejpozději z milánské výstavy EICMA, která začíná 8. listopadu.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (37x):
Motokatalog.cz



TOPlist