husqvarna_svartpilen_801_2




CFMoto představilo cestovní koráb 1250TR-G

Na domácím veletrhu CIMAMotor představilo CFMoto největší a nejsilnější čínský motocykl v historii. Jeho dvouválec má základ v KTM, v jeho bohaté výbavě najdete další zvučné značky a počítá se i s jeho nasazením pro jiné než domácí trhy. Nejen z jeho vzhledu je vidět, že míří na tu nejvyšší konkurenci.

O jeho příchodu se nahlas mluvilo už nějaký pátek. Na jaře jsme totiž informovali o představení policejní verze 1250J. Málokoho při pohledu na policejní stroj napadlo něco jiného, než BMW R 1250 RT a tady to není jiné. Sériová motorka je totiž téměř stejná. A byť má nové CFMoto úplně jiný „obličej“, ty základní proporce jsou si zkrátka dost podobné. Také je podle toho vidět, kdo je pro čínské vývojáře v tomhle segmentu největším vzorem. Schválně nepíšu největší konkurencí, protože CFMoto ještě nějaký ten pátek zkrátka nebude mít tu auru BMW a přiznejme si, asi ještě ani kvalitu. Zákazníci „erťáka“ o něm zkrátka asi díky TR-G nezačnou pochybovat. Na druhou stranu, v poslední době nám CFMoto ukazuje, že zavedenou konkurenci dohání mílovými kroky a pořád dokáže nasadit zajímavou cenovku. V případě velkého luxusního cesťáku půjde určitě o rozdíly v desítkách tisíc a nedivil bych se ani, kdyby cenová úspora přelezla sto tisíc korun.

To jsou zatím jen bohapusté spekulace, pojďme se raději podívat na něco, co víme najisto. První věcí je, že 1250TR-G pohání vidlicový dvouválec s oranžovými kořeny. Už dávno se psalo o tom, že Číňané disponují právy na motor LC8 990. A právě z něj dvanáctistovka vychází. Přesnější by ale bylo napsat třináctistovka, protože navzdory odznačení 1250 by měl mít přesný objem 1279 cm3. Z něj by podle prvotních informací mělo cválat hned lehce přes 140 koní, což jsou hodnoty o chloupek před bavorským etalonem. Uvidíme, co s tím ještě udělají evropské ekologické normy, ale i tak to rozhodně nebude vůbec slabý čajíček.

A nějaký slabý odvar nečekejte ani na zbytku stroje. Ze spolupráce s Rakušany těží CFMoto také na podvozku, kde se objevuje semiaktivní podvozek WP. Brzdy na konceptu jsou osvědčená Bremba, a to dokonce v superbikové specifikaci M50. To je sice na první pohled výborná zpráva, protože právě zpomalení je zatím jednou z disciplín, kde Čína trochu plave, na druhou si nemyslíme, že by zrovna tyhle třmeny šly do sériové výroby. Nicméně značka by se měnit už neměla, a to je slušný příslib do budoucna. Poslední nejen pro Evropany známou značkou je JBL, která se v případě CFMota stará o audioprojekci.

A jsme u výbavy, tím pádem zase trošku u věštění z koule. Každopádně při pohledu na obří barevnou TFT přístrojovku můžeme hádat, že tady nebude chybět nic, co by u takového velkého cesťáku mělo být. Od bluetooth konektivity s navigací přes vyhřívané rukojeti, tempomat, elektricky nastavitelný velký přední štít, bezklíčové zapalování, jízdní režimy až po velké kufry a pohodlná prostorná sedla. Vzhledem k plánovanému zahájení prodeje na domácím trhu v první polovině roku 2021 se dá předpokládat, že se sériová verze bude od konceptu lišit jenom detailech. Je tedy pravděpodobné, že přesně takovou motorku bude na konci roku 2021, případně pro sezónu 2022 nabízet CFMoto také v Evropě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Páčkalíny přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist