hsq_cervenec_spart401




CFMOTO představilo policejní 1250 a pracuje na 800MT

Snad nic nevypovídá o dynamice rozvoje čínské značky CFMOTO tak dobře jako právě tenhle titulek. Ještě jsme se tak úplně nevzpamatovali z toho, že jak adventura 650MT, tak sportovně cestovní 650GT mohou být i pro náročného Evropana zajímavou alternativou ke strojům renomovaných značek, a teď najednou takové dramatické zvýšení objemů. Hledat za tím musíme samozřejmě KTM.

Že CFMOTO úzce spolupracuje s rakouskou oranžádou, je věc známá už od roku 2014, kdy si tuto čínskou značku kátéemka vybrala, aby pro ni montovala malé Duky pro místní trh. Poté se spolupráce prohloubila, když CFMOTO začalo spolupracovat s designovým studiem Kiska, které patří právě pod KTM, a zásadní přelom přišel na konci roku 2017, když obě značky podepsaly smlouvu o založení joint venture, společného podniku, v němž má CFMOTO 51 %. V březnu bylo slavnostně „kopnuto do země“ a v blízké budoucnosti by do nové společné továrny měla přejít třeba kompletní produkce 790 Duke. Součástí dohody byly i nějaké další věci, třeba motor LC8, který Číňané dostali k dispozici, aby si jej dál upravili, a ten se poprvé objevil již v tom březnu v šokujícím konceptu V.02-NK, jenž překvapivě nebyl dílem Kisky, nýbrž Pierluigiho Marconiho z Benelli. Ale to bylo jen takové malé designové cvičení, aby svět viděl, že s céefkem musí do budoucna počítat.

Po dvou letech tady máme první reálný produkt. Ten se jmenuje CF1250J a jde o čistě policejní motocykl, postavený na základě objednávky vlády, která byla s doposud sloužícími šestsetpadesátkami prý velmi spokojena. Dvanáct-pade ovšem bude úplně jiná liga. Tohle je motorka, která může vzdáleně připomínat BMW R 1250 RT, ovšem to zřejmě proto, že erťáka také vídáme v policejních barvách poměrně často. Pod kapotou je to samozřejmě jinak, tady je motor V2, který má základ právě v LC8, ovšem jeho parametry jsou 1279 cm3, 143 koní a 120 newtonmetrů! Motorku, která váží i s náplněmi pořád celkem rozumných 297 kg, tohle jádro má katapultovat až na 240 km/h.

Plexi se šteluje elektricky, přístrojovku tvoří 12,3“ barevný TFT displej s modrozubou konektivitou a soudě podle ikonek helmy a kufru na přístrojové desce bychom si tipnuli, že odpružení bude minimálně elektricky ovládané, pokud ne přímo semiaktivní. LED světla, vyhřívané hefty, radiální třmeny Brembo, USD přední vidlice, gumy 120/70ZR17 a 190/55ZR17, tohle je prostě zcela moderní motorka. Zatím tedy skutečně jen pro potřeby čínské policie, ale nedokážeme si představit, že by Číňané tohle neudělali i v civilní variantě. A až to pošlou do Evropy, ertéčku z toho určitě dobře nebude.

Možná ale, že ještě dřív tady bude druhá motorka. K té neexistuje zatím nic jiného než pár špionážních fotek, z nichž je vidět, že jde zatím jen o testovací prototyp, jenže ono je také otázkou, jak jsou ty fotky staré a v jaké fázi skutečně je vývoj motocyklu, jehož označení má znít 800MT. Nemusíte mít IQ 150, abyste pochopili, že půjde o větší variantu stávajícího modelu 650MT, ovšem vybavenou motorem z KTM 790 Duke, resp. 790 Adventure. Zajímavé spojení, ovšem vlastně vůbec ne nečekané…

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist