Ve Faru se Šímou

Noc v klubovně motoklubu Faro, odkud jsem posílal první část reportáže se protáhla dlouho do noci. Takovou klubovnu by si přál jistě každý motoklub, ale za vším je třeba vidět hlavně ty roky práce.
V době srazu bude klubovna zavřena, zato nyní se zde střídá jedna zahraniční "delegace" za druhou, aby obdivovala všechny ty trofeje, uznání i kontakty se zahraničními kluby. U výčepního pultu jsem narazil zrovna na čtyři členy motoklubu Rebel Riders z Malty.

Jsem rád, že je tu zastoupen také kousek České historie. Mezi všemi těmi památečními dary, které najdete na stěnách visí i zarámovaná loga mototourclubu Praha, který jsem v dobách jeho slávy vedl a jehož členové byli stálými návštěvníky nejslavnějšího a největšího srazu na starém kontinentu. Přestože po celou noc přijížděli do kempu nový návštěvníci, dá se zde ještě obstojně dýchat, ale místa ve stínu se už pomalu obsadila. Fotografii volný vjezd si dobře zapamatujte, zítra až tudy budou projíždět všichni účastníci srazu zde udělám novou fotografii a to teprve uvidíte cvrkot.

Jak už to bývá, tak mimo obyvatel pyrenejského poloostrova tu mají největší zastoupení Angličané. Celkem silné zastoupení je i od nás, ale stále doufám v tu vysněnou padesátku? Je tu mladá dvojice na Hondě VTR, která si brázdí Španělsko a Portugalsko již měsíc, námořník Roman /na foto/ z Hradce, který sice není žádný vyznavač srazů, ale jak můžete sami posoudit sem úžasně zapadne, dále šest lidí z klubu BMW a Jirka /dřívější majitel Afriky/, který se mnou cestu do Fara nejednou konzultoval. Jak vidíte na další fotografii, práce zde vrcholí. Natahují se kilometry kabelu osvětlení, zapojuje voda, natírají lavice a u hlavního vjezdu je zatím rozložená v kusech skulptura, která bude vítat ty tisíce účastníku srazu. Po kempu jezdí také nejrůznější servisní vozidla, rozestavuji se odpadkové koše, bazén u cirkusového stanu je již napuštěn a co hlavně, byl jsem přítomen zkoušky rosícího zařízení v hlavním stanu, kde bude probíhat společně stravování. Při těch vedrech, která tu panují přijde nějaká ta kapka vody vhod.

Těsně před mým odjezdem na internet /tentokrát jsem v centru města v městské knihovně/ se objevili další Češi. Naše řady posílí čtyři motorkáři na třech strojích z Opavy. Nechám je trochu rozkoukat a seznámíme se později. Hned po poslaní reportáže musím také do vln atlantického oceánu. Včerejší koupel byla úžasná, již dlouho nebyl Atlantik tak čistý, klidný a teplý. To je také jeden z momentů, který hraje především u zahraničních účastníků velkou roli při rozhodování.
Při této příležitosti zdravím motorkáře ze Lhoty, kam se jezdíme koupat, když jsme doma. Jo a mám také čerstvou zprávu, že se blíží nějaký pan Novák s přítelkyní. Má také Varadero, takže bude o čem diskutovat. Pro motorkari.cz z Fara Jarda Šíma /19.7.2006 18.30 h/
Fotografie byly pořízeny na digitálním foto Fujifilm FinePix S 9500.

Jarda Šíma - (Odebírat články autora)