globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:53 | Nahoru | #31
čydlo> Konkrétně nad tímto systémem v budoucnu uvažuju u Kawasaki Versys a ten má právě ty kotouče s věnečky, a nikdy jsem nenašel, jestli je ten systém nějak kombinovanej s dalšíma čidlama, třeba na tlak v oběhu atd ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:56 | Nahoru | #32
dewwil> a zkoušel jsi porovnávat VFRko bez abs a s abs ? srovnávat to s jinnou mašinou je docela irelevantní.... Ta druhá může mít lepší brzdy (TLR neznám) nebo jinný destičky atd ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:57 | Nahoru | #33

Dzgofmann píše: assassin> Díky, Jen se ptám, neznám to, znám teorii jak to funguje z auta a furt mám nutkání to porovnávat A taky bych měl asi problém, se spolehnout na tu elektroniku, to bych pak jezdil bez respektu..... Opravdu díky všem za kvalitní názory, už v tom začínám mít pomalu jasno


A verdikt? ABS ano nebo ne?

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:59 | Nahoru | #34
Čičin> Ale tak jako asi se to hodí, i v tom přimym směru víš, že to samo pozná, kdy už je hranice přilnavosti gum, a když tu hranici budeš zkoušet sám, tak stačí jeden kamínek .... a je to v pytli :D

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:01 | Nahoru | #35
Dzgofmann> jj, máš pravdu to jsem nezkoušel...nebyla možnost VFR bez ABS, tak šlo na řadu mý TLR, al váha +- stejná...nevím no, jsem toho názoru, že na suchu je ABS zbytečný, pro mě...

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:17 | Nahoru | #36
Btw. ty "venecky" budou mit vzdycky posledni slovo, mereni tlaku v systemu muze mit maximalne nejakou podpurnou funkci, neda se z toho dost dobre usuzovat, jak daleko od zablokovani jsi (treba ruzna ucinnost studenych a zahratych brzd pri stejnem tlaku) - takze aby to bylo spolehlive, muselo by to byt paranoini a odbrzdovat zbytecne brzy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:23 | Nahoru | #37
dewwil> Celkem ten přístup chápu ale nerozumím tomu proč bys snesl TC a nechceš ABS. Zrychlit můžeš tam kde chceš a nic tě k tomu nenutí ale zpomalit občas prostě musíš...
Jinak to VFR bude asi těžší a navíc má určitě ty pitomý hondí brzdy kdy některý pístky přední brzdy jsou ovládaný zadní brzdou ne?

Haesty> To video je k smíchu, mám pocit že kdyby za tu brzdu takhle zarval tak hodí tlamu i na suchu... prostě natočený tak aby ABS vypadalo jako nutnost.

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:33 | Nahoru | #38
Ty novy systemy na motorkach s tc budou spis brat v uvahu akcelerometry a ruzny senzory polohy/naklonu.
Urcite to maka fantasticky, ale pro me se v tom urcity kouzlo motorek ztraci, uz to neni to ovladnuti pekelneho stroje, dneska uz to v klidu upilotuje kdejaky jelito

1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:42 | Nahoru | #39
A nevíte nekdo jakej konkrétně je systém u Versyse/er 6 - ty starší modely... Jestli jsou jen "kotoučky na brzdách" nebo nejaký dlaší čidla ...

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:44 | Nahoru | #40

Dzgofmann píše: A nevíte nekdo jakej konkrétně je systém u Versyse/er 6 - ty starší modely... Jestli jsou jen "kotoučky na brzdách" nebo nejaký dlaší čidla ...


Budou tam jen kotoucky, ty nove generace maji jen moto ala bmw s1000....

Naposledy editováno 20.07.2012 21:45:05

2 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:46 | Nahoru | #41
jestli se můžu zapojit....na moto neznám-prostě jsem neměl možnost vyzkoušet,ale nechci křivdit zakladateli,ale prostě někdy je ABS ku škodě a to v okamžiku,kdy si jezdec řekne že ABS je všemocné. Podle mě to plní účel,když někde dobržďuju a neodhanu to a na poslední chvíli to zahamstnu-podle mě si prostě neustelu na křižovatce.
O tom jestli to pomůže v zatáčce- no asi nejsem takovej kokot,abych na to "dupnul" tak aby muselo zafungovat ABS...a pokud zafunguje,tak je to stejně hovno platný,protože bloklý kolo se "urve" a letí-jak známo.
A jak někdo psal že na závodních silnicích se to nepoužívá.......někdo tu vkládal foto speciálu.....žádný amatérská okruhovka a ta měla na disku kroužek na ABS-je možný že to byl snímač na kontrolu trakce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:50 | Nahoru | #42

trins píše: jestli se můžu zapojit....na moto neznám-prostě jsem neměl možnost vyzkoušet,ale nechci křivdit zakladateli,ale prostě někdy je ABS ku škodě a to v okamžiku,kdy si jezdec řekne že ABS je všemocné. Podle mě to plní účel,když někde dobržďuju a neodhanu to a na poslední chvíli to zahamstnu-podle mě si prostě neustelu na křižovatce.
O tom jestli to pomůže v zatáčce- no asi nejsem takovej kokot,abych na to "dupnul" tak aby muselo zafungovat ABS...a pokud zafunguje,tak je to stejně hovno platný,protože bloklý kolo se "urve" a letí-jak známo.
A jak někdo psal že na závodních silnicích se to nepoužívá.......někdo tu vkládal foto speciálu.....žádný amatérská okruhovka a ta měla na disku kroužek na ABS-je možný že to byl snímač na kontrolu trakce?



Jj tc pouziva stejny snimace

Jinak mam stejnej pohled na tyhle bezpecnostni prvky, podle me casto prinasi pocit falesneho bezpeci a clovek pak jede neumerne riskantne a to ja tvrdim i u bezpecnejch aut a treba motohadru, vim jak opatrne jedu v kratasech a tricku a vim jak prasim kdyz si pujcim kombi... Stejne tak jak sem jezdil v hundrtce vs v oktavce atd.

Naposledy editováno 20.07.2012 21:53:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:50 | Nahoru | #43
trins> No ono hlavně mnohem dřív než se začne kolo v zatáčce blokovat se mašina začne narovnávat...

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 21:57 | Nahoru | #44

assassin píše: Jj tc pouziva stejny snimace

Jinak mam stejnej pohled na tyhle bezpecnostni prvky, podle me casto prinasi pocit falesneho bezpeci a clovek pak jede neumerne riskantne a to ja tvrdim i u bezpecnejch aut a treba motohadru, vim jak opatrne jedu v kratasech a tricku a vim jak prasim kdyz si pujcim kombi... Stejne tak jak sem jezdil v hundrtce vs v oktavce atd.


dík,myslel jsem si to

a na tu bezpečnost mám stejnej názor...vím jak jedu s batohem,v riflích, nebo komplet v kombi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2012 v 21:59 | Nahoru | #45

stráťa píše: trins> No ono hlavně mnohem dřív než se začne kolo v zatáčce blokovat se mašina začne narovnávat...


to sice ano,ale já mluvím o podvědomém pocitu, mám ABS,můžu se vysrat na citlivé přibrždění a zahamstnu to natvrdo...přece v prospektu psali že ABS je bezpečné

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:12 | Nahoru | #46
trins> Vubec mi nekřivdíš, proto jsem se na tento systém ptal, protože ho nzenám, a pochybuju o něm stejne jako ty, protože si myslím, že v zatáčce nepomůže, a člověk akorát bude jezdit s pocitem (jestli to dokáže) že ho ta elektronika zachrání a pak se pravidelně neco posere Proto o tomto systému pochybuji a řešim, jestli další moto vybrat s ABS nebo bez a díky tomuto tématu, jsem se dozveděl o informacích , které mě pomohou zvážit všechy pro a proti, a hlavne to, jak moc tento systém využiji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:16 | Nahoru | #47

Dzgofmann píše: trins> Vubec mi nekřivdíš, proto jsem se na tento systém ptal, protože ho nzenám, a pochybuju o něm stejne jako ty, protože si myslím, že v zatáčce nepomůže, a člověk akorát bude jezdit s pocitem (jestli to dokáže) že ho ta elektronika zachrání a pak se pravidelně neco posere Proto o tomto systému pochybuji a řešim, jestli další moto vybrat s ABS nebo bez a díky tomuto tématu, jsem se dozveděl o informacích , které mě pomohou zvážit všechy pro a proti, a hlavne to, jak moc tento systém využiji



Netrval bych na tom aby ho motorka mela, ale kdyz tam bude asi jen dobre... Zvlast na nakym cestovnejsim stroji kde se pocita ze pojedes dal, unavenej v desti....

Ja treba jezdim jen kolem komina, svizne a kdyz je sucho... Pro me je asi k nicemu...

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:20 | Nahoru | #48
Mě by se líbilo, když by ho motorka měla, jak tvrdíš, z duvodu cestování, kdy nejezdíš pilu , ale tak, aby jsi dojel, a ten systém by ješte víc zvíšil bezpečnost na cestě, a pomohl, při těch klasickejch krizovkách na cestách, který neznáš... ale měl by být vypínatelnej, a tím si u versyse nejsem jistej.... A další vec, je že to je jen elektronika, a zasahuje do brzd - toho nejduležitejšího co na moto máma, a pocit, že se to nekde pokazí a motorka třeba přestane brzdit (vím že by to melo být nejak vyřazeno při poruše, ale je to jen elektornika) mě značne irituje ... Proto nemám rád ty nové motorky plné elektronických blbostí..

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:20 | Nahoru | #49
Dzgofmann> To muzes rict o spouste veci, ze jsou dobry sluha, ale spatny pan. Ale to prece neznamena, ze jsou apriori spatne a nemely by se pouzivat (nebo nemaji vyuziti), ne?

Abych byl k veci, moje bude s. Tak nejak jsem dospel k nazoru, ze ten "zalozni padak" chci i kdyz ten hlavni treba nikdy neselze...

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:20 | Nahoru | #50
Dzgofmann> no hele...mě by se líbilo,kdyby ABS bylo vypínatelný. Podle mě je to dobrý jen v okamžiku,kdy to probrzdíš těsně před křižovatkou,jinak podle mě při normílní jízdě to nepotřebuješ. Bez ABS tě to spíš bude nutit cítit co motorka dělá a jak reaguje a taky budeš podvědomně mít potřebu nějaké rezervy...a pokud na moto umíš na 200%,tak zase budeš moto trhat do driftu,atd. kdežto u ABS se budeš spolíhat na techniku,nebo když si budeš chtít zadivočit,tak tě bude omezovat.
Vidím to u auta...když v zimě na sněhu chci v zatáčkách blbnout,tak mě stabilizační systém nikam nepustí....naproti tomu znám týpka s R8 co celou dobu jezdil s komplet elektronikou a když se chtěl předvést,tak to všechno vypnul,ujel 3,5 km a šel 5x přes boudu,protože stačilo dupnout na plyn a auto se v zatáčce vzneslo

E: tučný- sám jsi to napsal..trvalo mě než jsem to sesmolil

Naposledy editováno 20.07.2012 22:23:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:24 | Nahoru | #51

assassin píše: Netrval bych na tom aby ho motorka mela, ale kdyz tam bude asi jen dobre... Zvlast na nakym cestovnejsim stroji kde se pocita ze pojedes dal, unavenej v desti....

Ja treba jezdim jen kolem komina, svizne a kdyz je sucho... Pro me je asi k nicemu...



Jojo,hodně záleží na využití motorky
Při delších cestách se taky můžeš setkat s tím, že dojedeš na zvlněnej povrch (nejčastěji před křižovatkou) a ABS bude spíš na škodu Vlastní zkušenost z Černé Hory na loňské motodovolené tzn.tam, kde to neznáš. Když pojedeš každej den po práci stejnou trasu a nikdy jinak, tak ABS nepotřebuješ

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:25 | Nahoru | #52

stráťa píše: dewwil> Celkem ten přístup chápu ale nerozumím tomu proč bys snesl TC a nechceš ABS. Zrychlit můžeš tam kde chceš a nic tě k tomu nenutí ale zpomalit občas prostě musíš...
Jinak to VFR bude asi těžší a navíc má určitě ty pitomý hondí brzdy kdy některý pístky přední brzdy jsou ovládaný zadní brzdou ne?



TC na výjezdy ze zatáček, prostě se nebát vzít za heft aniž by jsi utrhl zadní kolo...Jinak ta Honda měla snad i ten Dual CBS, ale nejsem si teď jistej...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:34 | Nahoru | #53

Čičin píše: Jojo,hodně záleží na využití motorky
Při delších cestách se taky můžeš setkat s tím, že dojedeš na zvlněnej povrch (nejčastěji před křižovatkou) a ABS bude spíš na škodu Vlastní zkušenost z Černé Hory na loňské motodovolené tzn.tam, kde to neznáš. Když pojedeš každej den po práci stejnou trasu a nikdy jinak, tak ABS nepotřebuješ



takže je to tak-jsem si to myslel,ale nechtěl jsem to tady tahat.u auta taky-přeletíš větší nerovnosti kolo se odlepí od země,blokne se a abs ho povolí-a než začne zase naplno brzdit,tak setinky vteřiny a metry letí....a pokud je takových nerovnosti víc za sebou,tak abs blbne jak na ledě a brzdy nebrzdí...

u auta jsem měl takhle jednou hodně horkou chvilku,na motorce to musí být o to horší..

1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:36 | Nahoru | #54
Abs vypnout v nejhorsim pujde...pojistka pryc tereni motorky ho mivaj vypinatelny i nejak normalne to ze by bez nej motorka nebrzdila myslim nehrozi, system je navrzenej tak ze kdyz nemaka porad funguje standardni hydraulickej okruh... Nam na oktavce abs nemaka uz asi tri roky a porad brzdi navic uz jsou s tim zkusenosti vic jak dvacet let z aut a nejhorsi co se stane je ze nemaka to abs, takze toho bych se nebal....

Cicin: jo najdes teren co tomu nedela dobre... Ono i naka sotolinova cesta, pisecna apod tomu nesedi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:38 | Nahoru | #55
Dolph-cz> tak je všeobecně známý že ABS prodlužuje brzdnou dráhu...jeho jedinná výhoda je ta že i při maximálním brzdění dokážeš auto řídit...ale na to by musel být člověk sakra trénovanej,nebo mít za sebou XY bouraček,protože většina to stejně zašlápne,zapře se do volantu a zavře oči

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:46 | Nahoru | #56

Dolph-cz píše: takže je to tak-jsem si to myslel,ale nechtěl jsem to tady tahat.u auta taky-přeletíš větší nerovnosti kolo se odlepí od země,blokne se a abs ho povolí-a než začne zase naplno brzdit,tak setinky vteřiny a metry letí....a pokud je takových nerovnosti víc za sebou,tak abs blbne jak na ledě a brzdy nebrzdí...

u auta jsem měl takhle jednou hodně horkou chvilku,na motorce to musí být o to horší..



jojo,je to tak,motorka pak "vůbec" nebrzdí, naštěstí jsem jel tak 30-40km/h. Nicméně v křižovatce na hlavní v 99 % nepotřebuješ krizově brzdit, protože se snažíš předvídat... narozdíl od zatáčky, kde tě v mnohem větší rychlosti může něco překvapit

Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:49 | Nahoru | #57
Jo , ale kdyz to abs máš, spolíháš na něj a neco se posere, tak je průser... a když na nej nespolíháš, tak ho máš naprd, páš to instinktivne stejne radši nekam pustíš, než aby jsi to zadupl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:51 | Nahoru | #58
assassin> v terénu se ABS vypíná, pokud to jde. Když jedu po prašném, šotolinovém povrchu tak skoro stojím .. z kopce to moc nebrzdí, protože mi na Stromu ABS vypnout nejde

1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:53 | Nahoru | #59
A hlavne s tim, že mám abs musim furt počítat, Třeba pojedu na chatu a tam máme šotolinovou prudkou silnici... neni jinná možnost jak to sjet, že zadupneš zadek a kloužeš se dole jinak to na motorce položíš
.... a nedokážu si představit, že zapomenu že mam zapnuty abs, rozjedu se z toho kopce, šlápnu na zadek a motorka nebrzdí... a pak třeba v 60 vlítnu do lesa ..

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:53 | Nahoru | #60
Čičin> jasně,je to prostě něco az něco.ale ty plusy převažujou-případně vypnout to jde nějak vždycky.....

osobně to brždění jsem vždycky nějak ustál,ale zmiňovaná kontrola trakce je fakt dobrá věc-jak se jednou to kolo roztočí,tak dlouho trvá,než se zase chytne...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist