globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:57 | Nahoru | #1

Dzgofmann píše: assassin> Díky, Jen se ptám, neznám to, znám teorii jak to funguje z auta a furt mám nutkání to porovnávat A taky bych měl asi problém, se spolehnout na tu elektroniku, to bych pak jezdil bez respektu..... Opravdu díky všem za kvalitní názory, už v tom začínám mít pomalu jasno


A verdikt? ABS ano nebo ne?

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 20:59 | Nahoru | #2
Čičin> Ale tak jako asi se to hodí, i v tom přimym směru víš, že to samo pozná, kdy už je hranice přilnavosti gum, a když tu hranici budeš zkoušet sám, tak stačí jeden kamínek .... a je to v pytli :D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist