Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.
Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Mám moto s ABS a najeto s tímto systémem asi 20.000 km za dva roky. Před dvěma týdny jsem se svezl na moto bez ABS a při mírném přibrždění v zatáčce zadním kolem jsem dostal pěkný kopanec od bloknutého a odskočeného kola. S ABS jsem se s tím vůbec nesetkal
Myslím, že právě u motorky v krizové situaci je ABS k nezaplacení jak je vidět na videu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
stráťa píše: trins> No ono hlavně mnohem dřív než se začne kolo v zatáčce blokovat se mašina začne narovnávat...
to sice ano,ale já mluvím o podvědomém pocitu, mám ABS,můžu se vysrat na citlivé přibrždění a zahamstnu to natvrdo...přece v prospektu psali že ABS je bezpečné
A ještě jedna věc, na kterou jsme byli upozorněni testovacím jezdcem - při bržděnínapříklad na sjezdech z dálnic, kde jsou kamionama vyhrnutý vlny asfaltu, to může ABS mylně vyhodnotit jako blokující se kolo a nemusíte tak dobrzdit Prý se mu to stalo zatím jednou na testovací motorce a docela čuměl, málem to prý nedobrzdil
1) Dodáním falešné jistoty udělá ze spousty bezmozků ještě větší bezmozky. Kdo s tím má pak sdílet silnice? (Vím, že rozumnej pilot rozumnej zůstane.)
2) Motorka má být jednoduchej stroj - motor, brzdy, pár trubek, něco žároviček, dve kola a hotovo. Kdybych chtěl pohodlí, bezpečnost a hračičky, tak si koupím auto.
3) Na motorce nejezdím proto, abych se dožil zdravej 150 let, ale proto, abych si užil ten bezprostřední kontakt s cestou, s okolím. Pokud to jednou odseru, stane se. Tím se za tenhle požitek holt občas platí. Tyhle asistenční krámy se staví mezi mě a tu cestu, kazí mi to. Mám lepší pocit z jízdy na hodným líným půllitru, kterej dělá to, co mu řeknu, než z jízdy na překoňované moderní litrové potvoře, který mě vede za ručičku, abych si náhodou něudělal bebí. O budoucích línejch hodnejch půllitrech zamořenejch pomocníčkama nemluvím už vůbec - to už radši kolo Ukrajina
4) Zkušenost z auta (na motorce jsem s ABS nejel): ABS schopnějšího šoféra v mnoha situacích naopak ohrožuje na životě. Rolety, koleje, sníh, břečka střídaná se suchejma místama a podobný místa jsou toho příkladem. Když jedu bez ABS, kola se lehce odtrhnou, ale odtrhnou se v závislosti na mém hrabání po brzdě a plynu, je to čitelné, dá se to předvídat a dá se to uřídit. I krátkej řízenej smyk pořád znamená auto pod kontrolou. Jakmile do toho začne kecat elektronika, začne se plechovka tady na těch "přilnavostně nerovnoměrnejch" místech chovat nečitelně a není problém se ocitnout v protisměru nebo v poli. To, že se mi při tom nezablokovala kola ani na vteřinu, je chabá útěcha.
Je to pořád to stejný ABS, takže na mašině se to bude projevovat podobně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
Pri vyndani pojistky ABS by se kontrolka mela rozsvitit automaticky jako varovani na nefunkcni system. U aut to mam odskouseno. Na moto jsem netestoval, ale presne k tomuto ucelu kontrolka slouzi. Krome problemu se snimaci muze dojit i ke spaleni pojistky a to by mela kontrolka indikovat. V autech to bylo vzdycky tak ze kontrolka byla napajena +12V pres klicek zapalovani a ABS ji davalo GND, ktere je tam i pri odpojenych pojistkach. Kontrolka se pak zhasne tim, ze ridici jednotka ABS privede na kontrolku taky +12V.