globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:38 | Nahoru | #1
Dolph-cz> tak je všeobecně známý že ABS prodlužuje brzdnou dráhu...jeho jedinná výhoda je ta že i při maximálním brzdění dokážeš auto řídit...ale na to by musel být člověk sakra trénovanej,nebo mít za sebou XY bouraček,protože většina to stejně zašlápne,zapře se do volantu a zavře oči

(reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

21.7.2012 v 09:27 | Nahoru | #2

trins píše: Dolph-cz> tak je všeobecně známý že ABS prodlužuje brzdnou dráhu...jeho jedinná výhoda je ta že i při maximálním brzdění dokážeš auto řídit...ale na to by musel být člověk sakra trénovanej,nebo mít za sebou XY bouraček,protože většina to stejně zašlápne,zapře se do volantu a zavře oči


o prodlouzeni brzdne drahy to je zname,ale vem si ze treba ja lempl a s malejma koulema brzdu vyuziju jen na 80% vic zmacknout treba strach v krizovce nedovoli abych neprebrzdit.ale s abs ikdyz prodlouzi drahu na 80% brzdeni,tak zabrznim s ucinosti napr 98%.a tim je pro me jako lempla lepsi abs..v tomhle ybch videl hlavni vyhodu abs.Bezhlave zabrzdit a nejak si to poradi,ale u obyc brzdy to chce zkusenosti...
edit: koukam ze scalla to napsal za me

Naposledy editováno 21.07.2012 09:29:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist