PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 600 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník WhiteS
Vloženo 11.10.2009
Aktualizováno 29.9.2012
Zobrazeno 45 668x
HODNOCENÍ PROFILU OD 420 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.5

Popis motorky


Tak Audinka už je doma, konečně jsem se dočkal - více v deníku =).

Dnes, 12. 11. 2011 jsem motorku prodal + aktualizovaný deník. Dělala mi jen samou radost a pevně věřím, že stejně tak tomu bude i u nového majitele =).

Více fotografii

Recenze

TOP Speed na jednotlivé kvalty.

Jednička - 128 km/h
Dvojka - 178 km/h
Trojka - 212 km/h
Čtyřka - 245 km/h
Pětka - 270 km/h
Šestka - 270+km/h (nevím přesně - odzkoušeno nemám)

Od 18-ti let ostrej supersport? PROČ NE!

Spoustu lidí mi často píše, a ptá se na to, jestli je supersportovní šestikilo velkej skok ze stopětadvacítky. Hodně motorkářů přecházejících ze svých stopětadvacítek má taky strach (podle zpráv z PM), jestli jim to šestikilo zkrátka neujede pod zadkem, jestli když náhodou (i třeba nevědomky) o plyn brnknou trošku více, jestli se to okamžitě nezvedne na zadní. Pak také často zazní otázka, jestli je motorku lepší na prvních pár stovek (pro někoho tisícovek) kilometrů seškrtit na motorových 25 kW, či ji nechat otevřenou na plný výkon. Můj názor je takový, že pokud má člověk "všech pět pohromadě" a nebo nemá ultrasilný tik v pravém zápěstí, nebude v přechodu na otevřené šestikilo žádný problém, a není sebemenší důvod k obavám. Chce to začít pomalu, zlehka, uvědomit si, že to není stopětadvacítka, ale zbraň trošku jinýho kalibru, než na který jsi byl doposud zvyklý. Nejlepší je s tím v klidu zajet na nějaký přehledný, rovný úsek a pomalu poznávat, co motorka umí a dokáže - né samozřejmě tak, že vytočíš motor do 16 000 ot./min a pustíš spojku - ale to by udělal snad jen opravdový magor. Myslím, že s rozjížděním mít asi problém nikdo nebude . Pak zkus pružnost motoru v různých spektrech otáček a reakci na plyn - pokud má však motorka sportovní vzduchový K&N filtr uvědom si, že na plyn reaguje daleko lépe! Při zkoušení a seznamování to vem jistě v potaz. Určitě je nutno vyzkoušet i brzdy a jejich účinek při různé intenzitě stisku páčky - ale to je hračka. Umění spíš je naučit se potenciál brzd využít ve správných chvílích či krizovkách na 100%. Takže shrnuto a podtrženo - pokud nejsi "nemocný" člověk či jedinec s jasným úmyslem - sebevrah - jdi do toho a neboj se otevřený šestky - toť můj názor. Pokud však úplně začínáš, a šestka je tvoje úplně první mašina, doporučuju mít na motoru aspoň na prvních pár kilometrů 25 kW.

Jak jsem k ní přišel

No bylo to asi takhle. Už v šestnácti, když jsem ještě sedlal 125 ccm jsem přemýšlel, co do budoucna. Vždycky mě spíš lákaly supersporty, než choppery, endurka a motárdy. Do výběru se mi tedy logicky dostaly tyto mašiny: Honda CBR 600 RR, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6 a v neposlední řadě moje nynější Suzuki GSX-R 600. Měl jsem v merku modely od roku 2005 a když byly prachy na hromadě, začalo se pečlivě s výběrem. Původně jsem volal na ZX-6R z roku 2006 parádním laďákem Arrow, ale z majitele bohužel vylezlo, že byla dříve vážněji bouraná. Pak přišla na řadu ZX-6R 2007 na leštěných kolech z USA. Na fotkách vypadala jako nová, ovšem po telefonátu s majitelem mi bylo řečeno, že je podřenej levej bok po lehkým pádu. Následovala CBR 600RR, na kterou jsem se chystal zavolat, ale v tu chvíli jsem narazil na netu na tohle Géčko s 25 kW v TP, což je u GSX-R od roku 2006 fakt rarita! Pak následovala dohoda s majitelem na ceně, vzal se vozejk, a jelo se pro ní . Po příjezdu, zkontrolování a projížďce jsem byl nadšen. Následovala kontrola údajů v TP se skutečností a bohužel se zjistilo, že motorka je v jakým-si polopřepisu, tak jsem jel domů s prázdnou s tím, že to současný majitel vyřeší, a pro motorku si zajedu později. Měl jsem nehoráznej strach, aby to všechno klaplo a koupě se úspěšně zdařila. Nakonec současný majitel vše vyřešil, všechno dobře dopadlo, a asi za 14 dní jsem si jel definitivně pro mojí krásku. Ve čtrnácti letech, kdy jsem se začal o motorky celkově zajímat, mi tahle GSX-Rka padla na webu bikepics.com do oka, a v tu chvíli jsem si zasnil, "tohle asi nikdy mít nebudu"... Ale sen se stal realitou... Suzuki Forever! :-*

Laďák Arrow

Tak včera (11. 11. 2010) mi konečně přišel a já se pustil do instalace. Původní výfuk držel asi na čtyřech šroubech - novýmu Arrowu stačí úchyt u svodů a dva šroubky u stupaček. S homologační vložkou je zvuk na volnoběh téměř totožný s originálním výfukem, jakmile se ale vezme za plyn, je znát patrnej rozdíl - zkrátka laďák. Také se mi povedlo vyndat DB-killer (homologační vložka) - je to kus plechu a nikdy bych nevěřil, že tahle prkotinka takhle změní zvuk. Už na volnoběh je bez DB-killeru zvuk daleko hlubší a když se vezme za plyn, přichází fakt pořádný peklo a Arrow dělá nehoráznej bordel - každý se otočí . Maximální spokojenost - doporučuju.
To, co se ale s výfukem zažije při motorce na stojánku není nic proti tomu, co tě čeká při jízdě. Zvuk je daleko průraznější oproti originálu a dokonce se mi zdá, že s laďákem se podstatně zlepšila reakce na plyn, hlavně ve vyšších otáčkách.

Po pár kilometrech...

Asi takhle. Najazdil jsem na ní už asi 4000 kilometrů a motorka mi naprosto sedí. Možná bych ale na těch našich kotárech snesl malinko měkčí podvozek. Přeci jenom to ve vyšších rychlostek na horší asfaltce trošku háže. Jinak si zatím nemůžu na nic stěžovat, snad jen na to, že při vypínání blinkru někdy zavadím o klakson a při studených brzdách na slabší brzdný účinek =). Co se jízdy týče, tak pro osobu jako já, co jezdila na 2T 125ccm ta motorka prostě jede, a to i z nižších otáček. Je jasný, že jako dvouvál to prostě za ruce nechytne, ale jezdit s ní pořád kolem 12 000 ot. /min je opravdu zbytečný. V normálním provozu bohatě stačí 5 - 8 tis. ot./min, a to i na předjíždění . Je asi jasný, že pokud někdo přesedlá z SVčka na tohle, tak mu zátah z nízkejch chybět asi bude. Ale pro kluky, co přejdou ze 125 ccm to bude až až . Nedá mi to, abych ale nezmínil ještě jedu věc - možnost nastavení zrcátek je katastrofální!

Spotřeba, ach, ta spotřeba

Tak asi po třech tisících najetých kilometrech, můžu konečně zhodnotit, kolik toho můj mazlík na sto kilometrů vybumbá. Nějakej průměr je údaj dost ošemetnej, takže bych to spíš zhodnotil podle toho, jak rychle se jede a jak moc se tahá za plyn. Při klidný jízdě, když se dodržují předpisy, a jede kolem těch 90 - 100, se dá jezdit za 6,4 litrů na sto. Jak se za to začne trošku tahat, dejme tomu jízda kolem 130 - 150, Suzanka si řekne o zhruba o 7. Bohužel, když se jede palba, někdy je i 9 litrů na sto málo. Fakt dost záleží na způsobu jízdy a řekl bych, že i povrchu, po kterým se jede. Vymlácený okrsky a stále vytočená jednička s dvojkou spotřebu taky dvakrát nesnižují :-/.

Projížďka s Endemitem & Moje první koleno

Asi kolem třetí jsem sedl na mašinu a jel do Hříšice za Endemitem. Domluvili jsme se na projížďce do Jindřichova Hradce a zpět přes Strmilov. Na jedné z čerpacích stanic mi nabídl, jestli bych neměl zájem naučit se položit koleno, že prej ví o super zatáčce. Tak jsem kejvnul a šlo se na věc. Přijeli jsme do Nové Říše, dostal jsem krátkou přednášku co a jak, a pomalinku polehounku jsem se začal seznamovat s levotočivou zatáčkou. Základem je pořádně vysednout z motorky, zkrátka zadek musí být téměř mimo sedačku, špičku boty dát pěkně až na kraj stupačky, vyklonit koleno až na samý maximum a motorku si pořádně naklonit. Dlouho jsem měl strach, že mašinu překlopím, ale po shlédnutí rezerv na gumách mě tato obava opustila. Tak se pilovalo dál a dál. Zatáčku jsem projel po druhý, po třetí, po pátý, po desátý, ale pořád byla někde chyba - kolínko pokládám moc brzo - musím počkat téměř až na samotný výjezd ze zatáčky. A jedeme dál, po jedenáctý, po patnáctý, po dvacátý, a po dvacátí první jsem se konečně lekl. Kolínko mírně odskočilo od silnice a já se mohl radovat, že se mi to konečně povedlo. Byl tu super pocit. Před odjezdem domů jsem si to ještě dvakrát zopakoval a už teď se moc těším na příští dovádění v zatáčkách. Díky Endemite.

Yamaha FZS 1000 Fazer vs. Suzuki GSX-R 600 K7

Endemitův Fazer mi otevřel oči a já začal poznávat úplně jiný svět. Bylo to sice jen pár kilometrů, ale pár řádků o ní zvládnu . Takže za prvé je nutno si uvědomit, že to není supersport. Je to cesťák srdcem i duší a podle toho se chová. Motorka je dělaná úplně jinak, jak Géčko. Stupačky oproti Gixxeru poměrně nízko, sedlo taky, ridítka ohromně vysoko. Posaz mi nepřipomínal ani tak motorku, ale spíš luxusní kožený křeslo z kanceláře pana ředitele. Na dlouhý trasy mašina jak stvořená. Měl jsem pocit, že zápěstí, pozadí a ani záda by mě nerozbolely snad ani po pěti stech kilometrech. Motorka je úžasně pohodlná a dělaná opravdu spíš na cestování, jak broušení zatáček. Motor však umí být i pěknej dravec. Litr objemu bych mu po sesednutí z Géčka asi netipoval, ale zahanbit se rozhodně nenechá. Motorka je na tom výkonově velice podobně, jak moje Sůza, rozdílný je akorát ten zátah z nízkých otáček. Fazera prostě stačí držet ve čtyřech tisících otáčkách, chytnout za plyn, a už v 5 000 ot./ min mít pod zadkem relativní peklo, který jde krásné za plynem. Vůbec nejvíce se všeho se mi na týhle mašině zamlouvaly brzdy! Ta přední panečku, to byla lahoda. Ta se do kotouče zakusovala jako pes do fláku věpřovýho! Předek brzdil parádně a i zdek byl oproti ostatním motorkám (včetně mýho Géčka) dost dobrej! FZS je jednou z mála motorek u který brzdí i zadek!!! Jediná věc, na kterou bych si já osobně asi těžko zvykal bylo tuhý řazení. Jáááj, to byl prostě průser. Ale ten se musí motorce z roku 2001 odpustit . Muselo se při řazení vynaložit jen trochu více síly a kvalty padaly taky .

Yamaha YZF-R6 (2001) vs. Suzuki GSX-R 600 K7

Tímto chaZzovi děkuju za zapůjčení motorky a rozhodl jsem se o jeho krásce napsat pár řádků. Na první pohled podobný, ale už na ten druhý úplně odlišný motorky. Přesně tyhle pocity jsem měl po sesednutí z kamarádovy R6stky. Yamaha má úplně jinde těžiště, s větší ochotou a daleko snáz padá do zatáček a celkově na mě působí daleko lehčím dojmem. Při rozjezdech je brutálně divoká - holt je to karbec, kudy benzín nestříká ale, teče pořádným proudem. Při rozjezdech dokáže trošku pozlobit a v nízkých rychlostech pěkně čapnout za ruce! Díky parádně utlumenýmu výfuku jsem si často ani nevšiml, že jí už jí chuděru trápím v omezovači. To když Gixxera pustím ke 13 000 ot./min, už se mi zdá, že vyloženě prosí o přeřazení na vyšší rychlost. Co se brzd týče, tak přední má lepší Gixxero, zadní jednoznačně Yamaha. Je to asi jen můj subjektivní názor či pocit, ale u R6 se mi zdálo, že takovým způsobem jako třeba Géčko ve vyšších rychlostech nechytla za ruce. Protě jsem jel, jel, jel a najedou na tachometru 190 km/h, aniž bych cítil tu rychlost, akceleraci či odpor vzduchu. Každopádně chaZzovi díky za super svezení a vyzkoušení něčeho jinýho .

Kombinéza a boty

V celé kombi včetně bot jezdím asi dva týdny. Začátky byly více než hrozný, protože než se kalhoty vytvarovaly podle pokrčených kolen, stálo to dost bolesti, křečí a "nevolnosti" při jízdě. Když jsem se do ní poprvé nasoukal a sedal za řídítka, tak kalhoty byly v oblasti kolen a stehen natolik pevný, že jsem nemohl ani nohu dát na stupačku, jak to přes koleno pnulo. Asi po pěti projížďkách kolem padesáti kilometrů kalhoty v oblasti kolen a stehen dost povolily a jsou nyní daleko pohodlnější. S budnou problémy nebyly. Padla mi okamžitě jako ulitá, a dokonce jsem ani neměl pocit, že by měla trošku změknout. Co se bot týče, tak dle mýho chtěly jen trošku "motorkářsky prošlápnout" a sedí bez problémů.

GSX-R 600 K7

Je to skoro nový stroj, registrovaný 12/2007. Je nepodřená, bez škrábanců, málo jetá a hlavně má v TP 25 kW. Jízda je absolutní brutál, teda aspoň zatím , znáte to! Bezvadou věcí je tlumič řízení, bez kterého si jízdu vážně nědokážu na takovýmhle stroji představit. Dle méhonázoru nutnost! Výbornou věcí a předností Suzanky je taky ukazatel zařazený rychlosti, který postrádá většina konkurentů. Bohužel mám k Suze jen jeden klíč, tak uvažuju o výrobě aspoň jednoho náhradního. Díky Bohu Suzuki narozdíl od Kawky žádný kódovací klíče nevede. Takže o starost míň. Pro výrobu náhradního klíče stačí sériovej klíč, podle kterýho se nakóduje ten novej .

Úpravy

Zatím jen minimální úpravy - karbonový polep brýlí, karbon tankpaid, padací protektory RD Moto, bílé proužky na ráfkách, kovové ventilky, závažíčka proobiker, modré LED obrysovky (parádní věc, přes den jsou vidět jen malinko a v noci o to víc), dále jsem dal také sportovní olejový filtr K&N a 11. 11. 2010 jsem namontoval laďáček Arrow, ale i bez něj je zvuk docela hezkej.

Motor

Jedná se o řadový čtyřválec o obsahu 599 ccm. Mě osobně velice překvapilo, že se s tím dá jezdit i pomalu, pozvolna, kochačka a ták. Motoru k životu postačuje 5 tis. ot./min a v pohodě se dá jet, nepřijde mi vyloženě udělanej na okruh a použitelnej jen ve spektru nejvyšších otáček. Díky poměrně vysokému krouťáku se nemusí ani často řadit a motor se dá jen tak lechtat, a za tím si stojím! S motorkou se dá jet kopec nekopec 100 km/h na šestku a řadit se nemusí. Dvouhrnkové - věřte nebo ne .

Design

Tohle je vždycky téma názoru. Ale podívejte se sami! Není to nádhera? Krásný světlo ve předu, blinkry zabudovaný v kapotážích a vzrcátkách, vzadu nádherý diodový světla a kapotáž je dílem sama o sobě - ty božský tvary, zpracování, dotaženost detailů - Suzuki opět boduje! Nicméně Kawasaki ZX-6R a Yamaha YZF-R6 ve stejných ročnících taky vypadaj super.

Cestování

Žádnou delší štreku zatím zmáknutou bohužel nemám, ale co posazu se týče, není až zas tolik sportovní, jako například na sestřičce Yamaze YZF-R6. Takže já si zatím na bolesti zad stěžovat nemohu a stejně tak je to i se zápěstím. První trošku delší štreka -stopedesát kilometrů v sedle bez sebemenších problémů. Necítím bolest zad, zápěstí, ani rukou. Takže v pohodě. Čekal jsem to horší. Přeci jenom, je to spíš určený k blbnutí na okruhu, než na zdolávání dlouhých dištancí , ale jak říkám, já problémy nepociťuji .

Zvuk

Když opět zůstanu u srovnávání s konkurencí, tak je Suzanka vede velice dobře. Její zvuk je pěkně sytý a velice mile mě překvapil. Samozřejmě s laďáčkem by to znělo jinak, ale v základu to je fakt dost dobrý! Chce si to poslechnout na vlastní uši. Po delší projížďce se mi zamlouvá ším dál víc, je průraznej, čistej, ale netrhá uši .

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ada21
Ada21 napsal 02.05.16 v 16:35 10b.

Drakis
Drakis napsal 20.01.14 v 18:10 1b.

za auto

x-t.y.n.a
x-t.y.n.a napsal 16.09.13 v 08:52

měl si jí fakt nádhernou

Limiter
Limiter napsal 08.01.13 v 19:26

moc pěkná

cebeer
cebeer napsal 17.09.12 v 18:30

Je opravdu nádherná. Nechce se věřit, že jí je 5 let. Hodně štěstí. 10b.

Více komentářů



TOPlist