globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
15.11.2010 v 15:47
Zdravim. Mám otázku. Koupil jsem motorku (CBF 1000, r.v. 2006) a prodávající mi řekl, že tam dal zadní rozetu do rychla. Že motorka jezdí rychleji atp. Zjistil jsem, že sekundární převod je tedy 16/39 zubů. Podle Gearing Commanderu bych na poměr 16/39 měl mít maximálku teoreticky 248 km/h (místo standardních 225 km/h). Při zkoušce maximálky se ale motorce nechce přes 8000 otáček a tudíš víc než 210 km/h jsem z ní na dálnici nedostal ani při jízdě nějaké 3 km na plný plyn.
Zajímalo by mě, v čem je problém? Napadají mě dvě příčiny. Při těchto vysokých rychlostech už je velký odpor vzuchu a díky ještě převodu do rychla to motor svým výkonem neutáhne. Druhá příčina je, že je motorka motorově rozladěná a nemá svých 72 kW.
Nebude nakonec lepší tam nechat standardni rozetu se 43 zuby, kdy bude mít motor víc síly a roztočí to nad 9000 otáček?

Díky za rady, případně názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 09:19 | Nahoru | #31

Stev>No-limits> snížíš otáčky ale zvýšíš namáhání motoru, nejlepší je motor držet tam kde pracuje nejefektivněji, to je tam kde má velkej krouťák, a vliv na spotřebu je taky diskutabilní.


Krouťák má velký od 3000 do 8000 otáček (podle standardního grafu z brzdy, co jsem viděl u CBF 1000).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 09:22 | Nahoru | #32

No-limits>Krouťák má velký od 3000 do 8000 otáček (podle standardního grafu z brzdy, co jsem viděl u CBF 1000).



no ale podle toho co píšeš s maximálkou je ta změna převodu dost velká a motor to moc nestíhá, ono 4 zuby vzadu je dost, a když už raději bych dal původní rozetu a 17 dopředu, bude to trošku šetrnější - i když ono je to asi jedno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 09:25 | Nahoru | #33

No-limits>To je brzda tak drahá nebo víkend v Alpách tak levný?



Nevím, jsem z Přerova a Grossglockner (cca 1500 km) otočím za dva dny za cca 3500 (včetně všeho, kromě opotřebení gum, řetězovky apod...)...no brzda asi bude levnější...ale pokud máš motorku v sérii, tak nevidím důvod, proč za to vyhazovat peníze....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 09:43 | Nahoru | #34

Stev>no ale podle toho co píšeš s maximálkou je ta změna převodu dost velká a motor to moc nestíhá, ono 4 zuby vzadu je dost, a když už raději bych dal původní rozetu a 17 dopředu, bude to trošku šetrnější - i když ono je to asi jedno


Jo a navíc mám pocit, že původní majtel koupil jen menší rozetu a řetěz nechal původní se 120 články. Sice jsem ho neměřil měrkou, ale mám ho při správném napnutí už víc než na doraz v napínácích. Budu muset tu měrku koupit, abych věděl, zda je natažení skutečně jen menší rozetou nebo musím zakoupit s výměnou rozety i řetěz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 09:56 | Nahoru | #35

No-limits>Jo a navíc mám pocit, že původní majtel koupil jen menší rozetu a řetěz nechal původní se 120 články. Sice jsem ho neměřil měrkou, ale mám ho při správném napnutí už víc než na doraz v napínácích. Budu muset tu měrku koupit, abych věděl, zda je natažení skutečně jen menší rozetou nebo musím zakoupit s výměnou rozety i řetěz.



Když dáš o 4 zuby větší rozetu, tak by to mělo být v pohodě. Případně řetěz jde zkrátit, pokud je dobrý. Jen jestli už je řetěz trochu vytáhlý a dáš novou rozetu, tak se Ti poku.rví ještě víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 09:57 | Nahoru | #36

Cooker>Nevím, jsem z Přerova a Grossglockner (cca 1500 km) otočím za dva dny za cca 3500 (včetně všeho, kromě opotřebení gum, řetězovky apod...)...no brzda asi bude levnější...ale pokud máš motorku v sérii, tak nevidím důvod, proč za to vyhazovat peníze....



A brzda stojí 500

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:03 | Nahoru | #37

Danielos>Když dáš o 4 zuby větší rozetu, tak by to mělo být v pohodě. Případně řetěz jde zkrátit, pokud je dobrý. Jen jestli už je řetěz trochu vytáhlý a dáš novou rozetu, tak se Ti poku.rví ještě víc.


No ta původní (origo) rozeta vypadá docela dobře a na řetěz si koupím měrku. Stojí pár korun. Prodávajícího se zeptám, zda kupoval s tou menší rozetou i nový řetěz.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:08 | Nahoru | #38

Danielos>A brzda stojí 500



Každopádně v tomhle případě bych za ni nebyl ochotný nechat ani těch 500 ...stejně se dozvíš jen to, co nastaví do parametrů...když budeš chtít, aby to mělo 150 koní, tak je to mít prostě bude

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:25 | Nahoru | #39

Cooker>Každopádně v tomhle případě bych za ni nebyl ochotný nechat ani těch 500 ...stejně se dozvíš jen to, co nastaví do parametrů...když budeš chtít, aby to mělo 150 koní, tak je to mít prostě bude



Jo, to souhlasím, je to zbytečné.

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:40 | Nahoru | #40

Cooker>Každopádně v tomhle případě bych za ni nebyl ochotný nechat ani těch 500 ...stejně se dozvíš jen to, co nastaví do parametrů...když budeš chtít, aby to mělo 150 koní, tak je to mít prostě bude



murkin brzdi i ve statickym rezimu... tzn kdyz retarderem maris v danych otackach vykon a brzdnej moment retarderu je zachycenej pres "silomer" tak tu silu meris pomerne velmi presne.. a rameno sily..tzn kde je "silomer" pridelanej zmeris taky pomerne presne... tzn takhle zmerenej vykon se bude lisit jen velice malo od skutecneho vykonu na kole.. pokud na te same brzde ty "vstupni parametry" pro dynamicke mereni zkalibrujes pres tohle staticke, dokazes i dynamicky merit pomerne presne...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:43 | Nahoru | #41

No-limits>No ta původní (origo) rozeta vypadá docela dobře a na řetěz si koupím měrku. Stojí pár korun. Prodávajícího se zeptám, zda kupoval s tou menší rozetou i nový řetěz.



pochybuju ze puvodni dylka retezu zkousnula 4zuby navic, na vetsine motorek to vychazi max na 2zuby. navic by pak napinaky byly nadoraz "povolene" aby tam to kolo slo dostat, ne na doraz nasponovane... tzn dylka retezu je urcite vetsi nez origo, nebo je vytahanej jako ksandy....

tyhle prevody do tezka maji smysl jen pri dlouhejch strekach po dalnici... kdy ti to pri 130ti netoci 6tis ale treba 5... pokud ta motorka nejede v tech 5ti vyrazne hur, prinese to nejakou usporu paliva. akcelerace pri jizde tady po CR bude ale horsi a vicemene i vsechny ostatni parametry..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:48 | Nahoru | #42

hondacbf1000>Každý experiment oproti výpočtům japonských inženýrů je blbost.
Připadá mi to, jak v českých hospodách, kde každý z opilců je trenér hokejového a fotbalového nároďáku.
Nech tam původní rozetu, dej nové svíčky, seřiď si ventily, dej syntetický olej, nafoukej gumy, jak mají mít, natáhni řetěz na správný průhyb a tahle motorka nasere i majitele Fazerů s výkonem ke 150k...!
Já ji tedy tenhle standard dopřávám a na brzdě mi na zadním kole natočili výkon 106 koní...!!!
Krouťák 102Nm...
Se všema třema kuframa a dvěma lidma to pak točí 9000/min, což je 240km/hod...! Chodí i 9500, ale nepotřebuju se chlubit. Jen tak na dokreslení.
Každopádně plně naložená a v kopcích, v serpentinách, nasírala kámoše na tom Fazeru tak, že si nechal taky natočit graf na brzdě Jenže tam pochopil, že Džamaha v techničáku lže, protože místo 150koní tam měl 123...
Netrap motorku výměnou rozety, radši ji dopřávej pořádnou údržbu...



to je zvlastni ze svuj vykon udavas kolik ti namerili na kole a u kolegy s fazerem udavas na motoru?(fazer mam mit cca 140PS na motoru..teda pokud jde o fzs1000a ne fz1) pokud mu misto 140ti(150ti?) namerili 123 na motoru tak to mozna ani tech tvejch 106 na kole nebude... to vypada ze je nekde chyba...

ja sem teda se starym FZS jezdil a urcite melo vic jak 120koni, protoze na sprintech sem ve vetsich rychlostech dostaval pomerne vyrazne ... teda ovsem pokud nemam taky min jak 100PS, ale obvykle mi CBFka moc neujizdej:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:50 | Nahoru | #43

assassin>pochybuju ze puvodni dylka retezu zkousnula 4zuby navic, na vetsine motorek to vychazi max na 2zuby. navic by pak napinaky byly nadoraz "povolene" aby tam to kolo slo dostat, ne na doraz nasponovane... tzn dylka retezu je urcite vetsi nez origo, nebo je vytahanej jako ksandy....



ono to vypadá že má menší rozetu o 4 zuby a origo řetěz, což si teda nedokážu moc představit to snad nemůže jít časem pořádně dopnout, takže když to vrátí zpátky mělo by to být ok.

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:58 | Nahoru | #44

Stev>ono to vypadá že má menší rozetu o 4 zuby a origo řetěz, což si teda nedokážu moc představit to snad nemůže jít časem pořádně dopnout, takže když to vrátí zpátky mělo by to být ok.


Jj, vypadá to, že mám origo řetěz a jen menší rozetu (ale nepočítal jsem to, ani neměřil vytahání řetězu měrkou). Mám to dopnuté, ale podle ukazatele u šroubu zadní osy jsem už v červeném.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:01 | Nahoru | #45
No-limits>

jak už bylo řečeno, spotřeba je relativní. Obecně říct, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba je blbost. Musíš se řídit konkrétním typem motoru - jeho křivkami krouťáku/výkonu. Jsou motory, který při nízkých otáčkách žerou víc než když je honíš třeba na 2x vyšších otáčkách. Totéž by se do určité míry dalo vztáhnout i na opotřebení motoru.

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:06 | Nahoru | #46

assassin>
tyhle prevody do tezka maji smysl jen pri dlouhejch strekach po dalnici... kdy ti to pri 130ti netoci 6tis ale treba 5... pokud ta motorka nejede v tech 5ti vyrazne hur, prinese to nejakou usporu paliva. akcelerace pri jizde tady po CR bude ale horsi a vicemene i vsechny ostatni parametry..


Mě ta akcelerace stačí i na tenhle těžší převod. Za ruce to tahá pořád. Zatím to vypadá, že fakt dám přes zimu origo rozetu. Po dálnici nerad jezdím a ten rozdíl spotřeby bude minimální. Navíc, na motorce se jezdí pro radost a ne na spotřebu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:09 | Nahoru | #47

Mirrek>No-limits>

jak už bylo řečeno, spotřeba je relativní. Obecně říct, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba je blbost. Musíš se řídit konkrétním typem motoru - jeho křivkami krouťáku/výkonu. Jsou motory, který při nízkých otáčkách žerou víc než když je honíš třeba na 2x vyšších otáčkách. Totéž by se do určité míry dalo vztáhnout i na opotřebení motoru.


A co dneska není relativní Jj spotřeba je celkově o stylu jízdy, mozku a o úhlu vyvráceném zápěstí pravé ruky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:10 | Nahoru | #48

No-limits>Alespoň 80?? No čekal bych minimálně 85-90.


Tak to nevím, mě by těch 90 už hodně překvapilo , a těch 85 bych bral jako strop a zároveň jistotu, že to fakt těch 72 Kw na klice má... Si vem třeba novýho V-MAXe, údajně má 200 koní a zadním kole jich necválá ani 170, takže u Japonců je to asi docela běžné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:12 | Nahoru | #49

Stev>ono to vypadá že má menší rozetu o 4 zuby a origo řetěz, což si teda nedokážu moc představit to snad nemůže jít časem pořádně dopnout, takže když to vrátí zpátky mělo by to být ok.



jo ja sem to nahore zmotal, on ma o 4mensi a ne vetsi rozetu... ja si to blbe predstavil protoze sem nikdy na nic nedelal mensi rozetu, jen same vetsi:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:14 | Nahoru | #50

DMC.motobiker>Tak to nevím, mě by těch 90 už hodně překvapilo , a těch 85 bych bral jako strop a zároveň jistotu, že to fakt těch 72 Kw na klice má... Si vem třeba novýho V-MAXe, údajně má 200 koní a zadním kole jich necválá ani 170, takže u Japonců je to asi docela běžné...



to by jeste docela sedelo.. 170 vs 200 to je cca 15procent ztrat, coz je docela realny...

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:18 | Nahoru | #51

assassin>to je zvlastni ze svuj vykon udavas kolik ti namerili na kole a u kolegy s fazerem udavas na motoru?(fazer mam mit cca 140PS na motoru..teda pokud jde o fzs1000a ne fz1) pokud mu misto 140ti(150ti?) namerili 123 na motoru tak to mozna ani tech tvejch 106 na kole nebude... to vypada ze je nekde chyba...

ja sem teda se starym FZS jezdil a urcite melo vic jak 120koni, protoze na sprintech sem ve vetsich rychlostech dostaval pomerne vyrazne ... teda ovsem pokud nemam taky min jak 100PS, ale obvykle mi CBFka moc neujizdej:)


Asi chtěl říct, že CBFko má dle techničáku 98 PS (asi na motoru), ale jemu naměřili 106 PS na zadním kole. Kdežto Yamaha má v techničáku 150 PS (tedy taky asi na motoru), ale kámošovi naměřili "pouhých" 123 PS na zadním kole.
Pokud pomineme chybu měření a odchylku, tak jde o to, jaká je realita.

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:20 | Nahoru | #52

assassin>jo ja sem to nahore zmotal, on ma o 4mensi a ne vetsi rozetu... ja si to blbe predstavil protoze sem nikdy na nic nedelal mensi rozetu, jen same vetsi:)


No kdybych dal větší do síly, tak se mi to bude pořád stavět na zadní ne?

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:20 | Nahoru | #53

No-limits>A co dneska není relativní Jj spotřeba je celkově o stylu jízdy, mozku a o úhlu vyvráceném zápěstí pravé ruky.


Já jsem dával na 916 taky kratší převod, protože původně tam byla šestka na 285 Km/h - což u těch pár starších plnokrevníků co tam cválají nemělo smysl - alespoň pro můj styl jízdy ne... Takže teď mám šestku asi na 265 a je to mnohem lepší poježdění , motorka je živější a ve finále ani nepoznám rozdíl, protože místo trojky mám při stejné rychlosti teď třeba už čtyřku a jede to tak nějak pořád stejně... Ono většinou tu maximálku dosáhneš tak či onak, jen s tím původním převodem bych ji drtil třeba na pětku, a teď už tam můžu dát i tu šestku... Ale tím že dám delší převod se mi TOP speed nezvedne, zvedla by se jedině s kitem 955 a pak až delším převodem... Jo a ohledně spotřeby jsem nepoznal rozdíl , jezdím pořád tak jak ji krmím , kolem těch sedmi litrů...

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:30 | Nahoru | #54

assassin>to by jeste docela sedelo.. 170 vs 200 to je cca 15procent ztrat, coz je docela realny...


Já taky nic neříkam , beru to jako standard u Japonských strojů... Co mne ale docela překvapilo bylo naměřených 148 koní u 155ti koňového Streetfightera od Ducati... To není ani 7% pokud dobře počítám... Ale tam bude zase asi problém v tom, že tam nechali původní výkon z 1098 a do papírů napsali méně, aby tam byl jako nějakej rozdíl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

17.11.2010 v 07:39 | Nahoru | #55

DMC.motobiker>Tak to nevím, mě by těch 90 už hodně překvapilo , a těch 85 bych bral jako strop a zároveň jistotu, že to fakt těch 72 Kw na klice má... Si vem třeba novýho V-MAXe, údajně má 200 koní a zadním kole jich necválá ani 170, takže u Japonců je to asi docela běžné...



Tak noveho Vmaxe uz mam komplet hotoveho od serie kdy mel 197Ps a 173Nm a po montazi Akrapovicu s mezisvodem misto katu a montazi zavodni ridici jednotky vyrobene na zakazku a odladeni ma 212Ps a 185Nm a hlavne se dost rapidne zmenil prubeh,kolem 4000ot.uz neni propad a jde krasne linearne az do maxima v 9300ot.

Zmerene hodnoty jsou po odecteni ztrat mezi zadnim kolem a spojkou na motoru(vykon na spojce ne klice)

Naposledy editováno 17.11.2010 07:43:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

17.11.2010 v 12:02 | Nahoru | #56
Murkin> Takže kolik má těch poníků na zadním kole? Hádám tak 180?

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

17.11.2010 v 15:38 | Nahoru | #57

DMC.motobiker>Murkin> Takže kolik má těch poníků na zadním kole? Hádám tak 180?



Na kole ma lehoucce prez 190Ps. Docela dobre se jim podarilo vyresit ztraty oproti predchozimu modelu.

1 reakcí na tento příspěvek Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

18.11.2010 v 20:25 | Nahoru | #58
Co mám zkušenost, tak je většinou nejlepší nechat originální díly z fabriky. Experimenty jsou k ničemu. Inženýři od hondy to maji myslím spočítaný moc dobře

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

18.11.2010 v 21:11 | Nahoru | #59

_Mandel_>Co mám zkušenost, tak je většinou nejlepší nechat originální díly z fabriky. Experimenty jsou k ničemu. Inženýři od hondy to maji myslím spočítaný moc dobře




Jen jestli to zrovna náhodou blbě neokopčili , nebylo by to poprvně...

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

18.1.2011 v 12:39 | Nahoru | #60

hondacbf1000 píše: Každý experiment oproti výpočtům japonských inženýrů je blbost.
Připadá mi to, jak v českých hospodách, kde každý z opilců je trenér hokejového a fotbalového nároďáku.
Nech tam původní rozetu, dej nové svíčky, seřiď si ventily, dej syntetický olej, nafoukej gumy, jak mají mít, natáhni řetěz na správný průhyb a tahle motorka nasere i majitele Fazerů s výkonem ke 150k...!
Já ji tedy tenhle standard dopřávám a na brzdě mi na zadním kole natočili výkon 106 koní...!!!
Krouťák 102Nm...
Se všema třema kuframa a dvěma lidma to pak točí 9000/min, což je 240km/hod...! Chodí i 9500, ale nepotřebuju se chlubit. Jen tak na dokreslení.
Každopádně plně naložená a v kopcích, v serpentinách, nasírala kámoše na tom Fazeru tak, že si nechal taky natočit graf na brzdě Jenže tam pochopil, že Džamaha v techničáku lže, protože místo 150koní tam měl 123...
Netrap motorku výměnou rozety, radši ji dopřávej pořádnou údržbu...



Plně souhlasím, má pravdu!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist