globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.
15.11.2010 v 15:47
Zdravim. Mám otázku. Koupil jsem motorku (CBF 1000, r.v. 2006) a prodávající mi řekl, že tam dal zadní rozetu do rychla. Že motorka jezdí rychleji atp. Zjistil jsem, že sekundární převod je tedy 16/39 zubů. Podle Gearing Commanderu bych na poměr 16/39 měl mít maximálku teoreticky 248 km/h (místo standardních 225 km/h). Při zkoušce maximálky se ale motorce nechce přes 8000 otáček a tudíš víc než 210 km/h jsem z ní na dálnici nedostal ani při jízdě nějaké 3 km na plný plyn.
Zajímalo by mě, v čem je problém? Napadají mě dvě příčiny. Při těchto vysokých rychlostech už je velký odpor vzuchu a díky ještě převodu do rychla to motor svým výkonem neutáhne. Druhá příčina je, že je motorka motorově rozladěná a nemá svých 72 kW.
Nebude nakonec lepší tam nechat standardni rozetu se 43 zuby, kdy bude mít motor víc síly a roztočí to nad 9000 otáček?

Díky za rady, případně názory.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:43 | Nahoru | #1

No-limits>No ta původní (origo) rozeta vypadá docela dobře a na řetěz si koupím měrku. Stojí pár korun. Prodávajícího se zeptám, zda kupoval s tou menší rozetou i nový řetěz.



pochybuju ze puvodni dylka retezu zkousnula 4zuby navic, na vetsine motorek to vychazi max na 2zuby. navic by pak napinaky byly nadoraz "povolene" aby tam to kolo slo dostat, ne na doraz nasponovane... tzn dylka retezu je urcite vetsi nez origo, nebo je vytahanej jako ksandy....

tyhle prevody do tezka maji smysl jen pri dlouhejch strekach po dalnici... kdy ti to pri 130ti netoci 6tis ale treba 5... pokud ta motorka nejede v tech 5ti vyrazne hur, prinese to nejakou usporu paliva. akcelerace pri jizde tady po CR bude ale horsi a vicemene i vsechny ostatni parametry..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 10:50 | Nahoru | #2

assassin>pochybuju ze puvodni dylka retezu zkousnula 4zuby navic, na vetsine motorek to vychazi max na 2zuby. navic by pak napinaky byly nadoraz "povolene" aby tam to kolo slo dostat, ne na doraz nasponovane... tzn dylka retezu je urcite vetsi nez origo, nebo je vytahanej jako ksandy....



ono to vypadá že má menší rozetu o 4 zuby a origo řetěz, což si teda nedokážu moc představit to snad nemůže jít časem pořádně dopnout, takže když to vrátí zpátky mělo by to být ok.

(reakce na) Sekundární převod do rychla, ale rychleji nejede.

16.11.2010 v 11:06 | Nahoru | #3

assassin>
tyhle prevody do tezka maji smysl jen pri dlouhejch strekach po dalnici... kdy ti to pri 130ti netoci 6tis ale treba 5... pokud ta motorka nejede v tech 5ti vyrazne hur, prinese to nejakou usporu paliva. akcelerace pri jizde tady po CR bude ale horsi a vicemene i vsechny ostatni parametry..


Mě ta akcelerace stačí i na tenhle těžší převod. Za ruce to tahá pořád. Zatím to vypadá, že fakt dám přes zimu origo rozetu. Po dálnici nerad jezdím a ten rozdíl spotřeby bude minimální. Navíc, na motorce se jezdí pro radost a ne na spotřebu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist